Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 19-Απρ-2010 09:08

    Info-Quest: "Μαύρο" το πρώτο τρίμηνο... σκούρα και η χρονιά

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Της Ρόης Χάικου

    Όταν καλείσαι να αντιμετωπίσεις μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά, δεν μπορείς παρά να εστιάσεις τη στρατηγική σου στον περιορισμό των ζημιών. Αυτό το κλίμα περιέγραψε ούτε λίγο ούτε ο πολύ, ο κ. Θόδωρος Φέσσας, επικεφαλής της Info-Quest, από το βήμα της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή. 

    Όπως ανέφερε, η εταιρεία είναι ζημιογόνος και στο πρώτο τρίμηνο του 2010, με τις πωλήσεις να καταγράφουν πτώση της τάξης του 10%. "Κύριος στόχος μας είναι να περιορίσουμε τις ζημίες της μητρικής", ανέφερε ο κ. Φέσσας, σημειώνοντας ότι "οι θυγατρικές καταφέρνουν μέχρι στιγμής να αντιστρέφουν την κατάσταση στα οικονομικά του ομίλου". 

    Ο επιχειρηματίας μίλησε για μια δύσκολη περίοδο για την ελληνική οικονομία, περιγράφοντας με μελανά χρώματα τα επόμενα δύο με τρία χρόνια. Κρίνοντας ότι η ανάκαμψη θα αργήσει, ο όμιλος εστίασε και εστιάζει στον περιορισμό των δανειακών του ανοιγμάτων, ώστε να παρουσιάσει... αντοχές στην κρίση. Το 2009 η δανειακή επιβάρυνση του ομίλου κατήλθε στα 32,6 εκατ.  ευρώ έναντι 73,4 εκατ. στο τέλος του 2008, υποχωρώντας κατά 56%. 

    Σύμφωνα με τη διοίκηση, θα επιδιωχθεί η προσαρμογή του μοντέλου της διανομής, με στόχο τη μείωση του κόστους λειτουργίας, δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας η οποία αναμένεται να επιδράσει αρνητικά στη ζήτηση προϊόντων πληροφορικής και επικοινωνιών.

    Δυσκολίες και στη Unisystems

    Πέραν της Info – Quest, το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον επηρεάζει και τις θυγατρικές, όπως η Unisystems. Από τη μια τα ΣΔΙΤ, από τα οποία η εταιρεία δεν περιμένει και πολλά, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου. Μάλιστα, λόγω της απουσίας δημοσίων έργων στην πληροφορική, η Unisystems εκτιμάται ότι θα περάσει σε κάμψη. Δυνητικά η διοίκηση θα ήθελε και επέκταση στο εξωτερικό, όπως καταγράφεται και στην ετήσια έκθεση των αποτελεσμάτων της περασμένης χρήσης και μάλιστα, σε δύο βασικούς άξονες: την αγορά της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης όπου δραστηριοποιούνται οι βασικότεροι Έλληνες πελάτες της εταιρείας και δεύτερον, την αγορά πληροφορικής των κεντρικών υπηρεσιών και οργανισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εξελίσσονται στους μεγαλύτερους καταναλωτές προϊόντων και υπηρεσιών πληροφορικής της Ευρώπης.

    Τα αναμενόμενα  αποτελέσματα, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν έχουν έρθει ακόμη ούτε από την πλατφόρμα U, και είναι ένας από τους λόγους που η μητρική καταγράφει ζημίες, ωστόσο η διοίκηση διαβλέπει προοπτικές.

    Ο κ. Φέσσας "απάντησε" στους μετόχους και για τις  αμοιβές τόσο τις δικές του, όσο  και του δεύτερου μεγαλύτερου  μετόχου της εταιρείας, της κυρίας Έφης Κουτσουρέλη. Όπως ανέφερε, οι αποδοχές του είναι ίδιες με πέρυσι και ανέρχονται σε 550.000 ευρώ ετησίως, ενώ της κυρίας Κουτσουρέλη ανέρχονται σε 350.000 ευρώ.

    Η ενέργεια
    Η πιο νέα δραστηριότητα  του ομίλου, αυτή της ενέργειας, αργεί  ακόμη να αποφέρει κέρδη, αφού τα πρώτα έσοδα για την Quest Ενεργειακή αναμένονται το 2011. 

    Σύμφωνα με τον κ. Φέσσα  ίσως εντός του έτους να είναι  έτοιμο το πρώτο από τα έξι φωτοβολταϊκά πάρκα που σχεδιάζει να κατασκευάσει η εταιρεία, στη Βοιωτία ισχύος 7,5 MW. Επίσης, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει και η κατασκευή του πρώτου αιολικού έργου ισχύος 20,7 MW. Ο προϋπολογισμός των δύο έργων εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ.

    Αργεί το iPad

    Ομιχλώδες είναι το τοπίο και αναφορικά με το νέο  gadget της Apple, το iPad και κατά πόσο θα διανεμηθεί από την θυγατρική iSquare, τον επίσημο διανομέα προϊόντων Apple σε Ελλάδα και Κύπρο. Οι ενδείξεις, σύμφωνα με τον κ. Φέσσα, είναι ότι θα έρθει στην Ελλάδα προς το τέλος του καλοκαιριού ή το φθινόπωρο, αφού όπως αναγνώρισε, επίσημη ενημέρωση δεν έχουν από την Apple. 

    Ανοικτό δε, παραμένει  και το θέμα του διανομέα, όπως αναφέρθηκε σχετικά. Και αυτό γιατί ακόμη η iSquare δεν γνωρίζει αν θα διανείμει η ίδια το πολυσυζητημένο iPad ή η Apple θα κάνει απευθείας συμφωνίες με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, όπως συνέβη με το iPhone ή θα υπάρξει ένα συνδυαστικό μοντέλο. 
    Σίγουρα υπάρχει προβληματισμός από πλευράς της ελληνικής  εταιρείας, αφού εάν ακολουθηθεί το δεύτερο μοντέλο προώθησης, τότε η iSquare που είναι ο Value Added Distributor της Apple στην Ελλάδα, χάνει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την ισχυροποίησή του, αλλά και την δυνητική ενίσχυση των πωλήσεών του. 

    roi.haikou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ