Του Φώτη Φωτεινού
Η μείωση του τουρισμού επηρέασε σημαντικά τις εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτου. Το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου οι πωλήσεις της Autohellas, στον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, δηλαδή του «Rent A Car», υπέστησαν μείωση κατά 8%, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας.
Η μείωση των πωλήσεων κατά 8% θεωρήθηκε αναμενόμενη, καθώς η πτώση της τουριστικής κίνησης και ο αριθμός των διανυκτερεύσεων, σε αρκετές περιοχές της χώρας, κινήθηκε σε διψήφιο ποσοστό. Μάλιστα, οι μήνες Μάιος – Ιούνιος ήταν πιο ζημιογόνοι σε σχέση με τους Ιούλιο – Αύγουστο, καθώς η πτώση των πωλήσεων υπερέβη το 10%.
Στο πρώτο εξάμηνο του 2009, τα συνολικά έσοδα του «Rent A Car» έφθασαν τα 10 εκατ. ευρώ από 11,9 εκατ. ευρώ το 2008, παρουσιάζοντας μείωση 15,7%. Ωστόσο, ο κύριος όγκος των πωλήσεων του «Rent A Car» πραγματοποιείται στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς στο πρώτο πραγματοποιείται περίπου το 1/3 των συνολικών πωλήσεων.
Πάντως, επιδίωξη της εταιρείας, η οποία «βλέπει» με θετικό μάτι το μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτου, αποτελεί η πώληση 3-4 χιλιάδων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ως το Δεκέμβρη.
Mε θετικό πρόσημο κινείται ο τομέας του Fleet Management
Αντίθετα, με θετικό πρόσημο συνεχίζει να κινείται ο τομέας των μακροχρόνιων μισθώσεων (Fleet Management), κάτι το οποίο πιθανότατα θα συνεχιστεί και την επόμενη διετία (2010-2011). Ενδεικτικό είναι ότι οι πωλήσεις του Fleet Management, το πρώτο εξάμηνο, έφθασαν τα 45,4 εκατ. ευρώ από 44,2 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περιόδου του 2008, παρουσιάζοντας αύξηση 2,9%.
Ο ρυθμός αυτός της αύξησης εκτιμάται ότι αποτελεί και το ρυθμό αύξησης της συνολικής αγοράς, σύμφωνα με στελέχη της Autohellas.
Υπενθυμίζεται ότι, το πρώτο εξάμηνο του 2009, η Autohellas/Hertz παρουσίασε υπερδιπλασιασμό των κερδών μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας. Συγκεκριμένα, τα κέρδη ανήλθαν στα 6,9 εκατ. ευρώ έναντι 2,5 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Αντίστοιχα, τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοεπενδυτικών αποτελεσμάτων διαμορφώθηκαν στα 37,6 εκατ. ευρώ από 33,4 εκατ. ευρώ το εξάμηνο του 2008, αυξημένα κατά 12,6%, με τον κύκλο εργασιών να βρίσκεται στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι (79,6 εκατ. το 2009 από 79,7 εκατ. το 2008).
Κύριοι λόγοι της παραπάνω αύξησης ήταν η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους, η είσπραξη μερίσματος από τη συμμετοχή της εταιρείας στην Αεροπορία Αιγαίου, αλλά και ο περιορισμός του συνόλου των εξόδων της εταιρείας.
Σε επίπεδο μητρικής, η Autohellas-Hertz παρουσίασε αύξηση κερδών μετά φόρων 79%, φθάνοντας τα 4,7 εκατ. ευρώ από 2,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, με τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και χρηματοεπενδυτικών αποτελεσμάτων να διαμορφώνονται στα 31,1 εκατ. ευρώ.