07:41 10/09
Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία
Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.
Η μείωση των εσόδων από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων (renting) για την Autoellas Hertz το πρώτο εξάμηνο του 2009 έφτασε το 15% (10 εκατ. ευρώ από 11,9 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2008) αλλά τα στελέχη της αναφέρουν ότι τα πρώτα στοιχεία για Ιούλιο και Αύγουστο δείχνουν ότι θα είναι μικρότερη.
Συνολικά και το δεύτερο εξάμηνο προβλέπεται μείωση πωλήσεων στο renting λόγω της πτώσης του τουρισμού και της μείωσης των επαγγελματικών ταξιδιών λόγω της κρίσης. Βεβαίως, το renting αντιπροσώπευε στο πρώτο εξάμηνο του 2009 το 12,6% των συνολικών εσόδων της εταιρείας καθώς διαχρονικά το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της Autohellas προέρχεται από μακροχρόνιες συμβάσεις leasing (fleet management). Η μέση διάρκεια των συμβολαίων αυτών είναι τα 3,5 χρόνια με αποτέλεσμα οι συμβάσεις αυτές να μην επηρεάζονται ιδιαίτερα από την πτώση του τουρισμού.
Και στις ενοικιάσεις τύπου fleet management όμως η κρίση έχει κάνει αισθητή την παρουσία της. Στο πρώτο εξάμηνο παρατηρήθηκε μείωση του ρυθμού ανάπτυξης των συγκεκριμένων συμβάσεων στο +2,9% (45,4 εκατ. ευρώ από 44,2 εκατ. ευρώ). Για το δεύτερο εξάμηνο τα στελέχη της Autohellas -όπως προκύπτει από την οικονομική έκθεση του εξαμήνου- αναμένουν να συνεχιστεί η μείωση του ρυθμού ανάπτυξης αφού όλο και περισσότερες εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τα λειτουργικά τους έσοδα, συμπεριλαμβανομένων και των εταιρικών στόλων.
Παράλληλα, οι θυγατρικές σε Ρουμανία και Βουλγαρία θα επηρεαστούν από τη μεγάλη μείωση των ρυθμών ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών που όμως παραμένουν πάνω από το μέσο όρο της ευρωζώνης, ενώ στην Κύπρο η αρχικώς εκτιμώμενη μείωση του 15%-20% θα περιοριστεί σε μονοψήφια νούμερα.
Σχετικά με την κατάρρευση των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, η οποία επηρεάζει την Autohellas αφού πωλεί σταδιακά αυτοκίνητα του στόλου της, η διοίκηση αναφέρει ότι αντιμετωπίζει το φαινόμενο με αύξηση της μέσης ηλικίας των αυτοκινήτων που νοικιάζει. Δηλαδή, δεν θα προχωρεί σε συχνές ανανεώσεις.
Το πρώτο εξάμηνο του 2009 η εταιρεία εμφάνισε υπερδιπλασιασμό κερδών μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2008 καθώς ανήλθαν στα 6,9 εκατ. ευρώ από 2,5 εκατ. ευρώ. Οι βασικοί λόγοι της εκτίναξης των κερδών, ενώ ο τζίρος ήταν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι (79,6 εκατ. ευρώ από 79,7 εκατ. ευρώ), ήταν η μείωση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 2,3 εκατ. ευρώ, η είσπραξη μερίσματος 1,2 εκατ. ευρώ από τη συμμετοχή της στην Aegean Airlines αλλά και ο περιορισμός του συνόλου των εξόδων της εταιρείας.
Τα οφέλη από τη μείωση του κόστους δανεισμού θα συνεχιστούν και το δεύτερο εξάμηνο επισημαίνεται στην οικονομική έκθεση της διοίκησης για το πρώτο εξάμηνο. Ο δανεισμός είναι όλος μακροπρόθεσμος 250 εκατ. ευρώ και έχει λήξεις μετά το 2010. Αξίζει να σημειωθεί ότι η καθαρή θέση του ομίλου μετά και την επιστροφή κεφαλαίου φθάνει πλέον τα 114,5 εκατ. ευρώ ενώ η κεφαλαιοποίηση των 64 εκατ. ευρώ διαμορφώνει ένα P/E στο 4,7 με κέρδη 2008 (13,5 εκατ. ευρώ).