Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 30-Ιουλ-2009 09:46

    Στο "κόκκινο" ο ανταγωνισμός στην αγορά ειδών τεχνολογίας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Αμείωτος διατηρείται ο ανταγωνισμός στην εγχώρια αγορά ειδών τεχνολογίας, παρά την εκτιμώμενη διψήφια υποχώρηση σε αξίες του κλάδου για το σύνολο της χρονιάς, την περιστολή των καταναλωτικών δαπανών λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας και τη συνεχή πίεση των περιθωρίων κέρδους των επιχειρήσεων χάριν του «πολέμου τιμών» στον οποίο επιδίδονται.

    Οι εξειδικευμένες επιχειρήσεις που εστιάζουν αμιγώς σε προϊόντα τεχνολογίας όπως η Πλαίσιο Computers, η Multirama, τα e-shop, η U αλλά και τα Public επιλέγουν σε ένα αντίξοο περιβάλλον –η εταιρεία μελετών Gfk Hellas κάνει λόγο για υποχώρηση της αγοράς τουλάχιστον κατά 15% σε αξίες φέτος– να διατηρήσουν με κάθε τρόπο τα μερίδια τους και, εάν διαθέτουν τη δυνατότητα, να αυξήσουν το κομμάτι που τους αναλογεί από την «πίτα» των 3,1 δισ. ευρώ της συγκεκριμένης αγοράς. Ταυτόχρονα, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να περιορίσουν το λειτουργικό τους κόστος αλλά και να εκμεταλλευτούν τη συγκυρία στην επαγγελματική στέγη, ανανεώνοντας ή κλείνοντας συμφωνίες μίσθωσης για τα καταστήματά τους με ευνοϊκότερους όρους.

    Σταθερά προσανατολισμένη στο επενδυτικό της πλάνο που περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων καταστημάτων, την εφαρμογή τεχνολογίας αιχμής στα ίδια προϊόντα (own brand), στο λανσάρισμα νέων υπηρεσιών και στην αύξηση του μεριδίου αγορά σε Ελλάδα και Βουλγαρία, παραμένει και η διοίκηση της Multirama, συμφερόντων Π. Γερμανού. Με «καύσιμο» τα κεφάλαια της αύξησης κεφαλαίου που πραγματοποιήθηκε πέρυσι, η εταιρεία θα επιδιώξει μέσω επενδύσεων να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά, οριοθετώντας την εμφάνιση καθαρής κερδοφορίας σε διάστημα 2-3 ετών. Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι το τέλος της χρονιάς αναμένεται να δημιουργηθούν τρία ακόμη καταστήματα (Περιστέρι, Ν. Κόσμος, Πάτρα), ανεβάζοντας τα σημεία πώλησης σε 85, ενώ τουλάχιστον ένα ακόμη θα δημιουργηθεί στη Βουλγαρία όπου ήδη λειτουργούν επτά. Παράλληλα, θα δοθεί βάρος σε υπηρεσίες προς το πελάτη μέσα στο κατάστημα αλλά και στην υποστήριξη μετά την πώληση.


    Η Πλαίσιο Computers αναμένει να δει φέτος και σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό το 2010, τα πρώτα αποτελέσματα στα μεγέθη της από την επένδυση ύψους 26 εκατ. ευρώ που πραγματοποίησε για τη δημιουργία κέντρου διανομής στη Μαγούλα. Μέχρι πρότινος, η εισηγμένη διέθετε 5 κέντρα διανομής, τα οποία συγκεντρώθηκαν πλέον στο νέο logistics center (επιφάνειας 22.500 τ.μ.), μαζί με στόλο 67 φορτηγών. Η επένδυση αυτή, εκτιμάται ότι θα οδηγήσει την Πλαίσιο στην επίτευξη εξαιρετικά χαμηλού κόστους διανομής το 2010, καθώς το κέντρο διαθέτει δυνατότητα εξυπηρέτησης 2.500 παραγγελιών την ημέρα και παραγωγής 350.000 ηλεκτρονικών υπολογιστών το χρόνο. 

    Η κίνηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η εταιρεία καλείται να αντιμετωπίσει την απώλεια εσόδων από ένα εκ των «δυνατότερων» καταστημάτων της, αυτό στην οδό Στουρνάρη 24 που παραμένει κλειστό λόγω της καταστροφής του στα γεγονότα του περυσινού Δεκεμβρίου. Σε ό,τι αφορά, πάντως, το ρυθμό συρρίκνωσης των πωλήσεων της, βαίνει μειούμενος και διαμορφώθηκε από -14,5% (91,6 εκατ. ευρώ) το πρώτο τρίμηνο του 2009, σε -12,3% (84,1 εκατ. ευρώ) το δεύτερο τρίμηνο, ενώ η κερδοφορία διατηρήθηκε και αυτό το εξάμηνο

    Στην ενίσχυση των τεχνολογικών και λειτουργικών της υποδομών θα εστιάσει στο επόμενο διάστημα η e-shop που λόγω της δύσκολης συγκυρίας δεν σχεδιάζει να προχωρήσει στη δημιουργία νέων καταστημάτων φέτος. Η αλυσίδα που σήμερα διαθέτει 61 καταστήματα (και 3 η θυγατρική της στη Κύπρο), αποθηκευτικούς χώρους 10 χιλ. τ.μ., πραγματοποίησε πέρυσι τζίρο 112,4 εκατ. ευρώ (αυξημένο κατά 56% σε σχέση με το 2007), EBITDA 4 εκατ. ευρώ (από 2,3 εκατ. ευρώ το 2007) και καθαρά κέρδη 1,5 εκατ. ευρώ. Για το σύνολο της χρήσης, η διοίκηση της εταιρείας αναμένει κύκλο εργασιών άνω των 150 εκατ. ευρώ και σταθερή κερδοφορία.

    Αν και σημαντικό μέρος του τζίρου της αλυσίδας Public προέρχεται από τις αγορές του βιβλίου, της μουσικής, των ταινιών και του παιχνιδιού, το κομμάτι των ειδών τεχνολογίας (αποφέρει το 60% των συνολικών πωλήσεων) την τοποθετεί ανάμεσα στους δυνατούς “παίκτες” της αγοράς. Η εταιρεία συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξης καταστημάτων της και στοχεύει για το 2009 στη δημιουργία 5 νέων καταστημάτων – εκ των οποίων το ένα αφορά στο διαδικτυακό της κατάστημα (e-commerce). Πρόσφατα άνοιξε το δεύτερο κατάστημα Public στην Κύπρο και ακολουθούν καταστήματα στα Ιωάννινα, στον Πειραιά και στην Βάρνα της Βουλγαρίας. Το αναπτυξιακό πλάνο της Public στοχεύει στην συμπλήρωση 20 καταστημάτων μέχρι τα τέλη του 2012. Για το 2009, η εταιρεία αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 17%, με τις περυσινές πωλήσεις να ανέρχονται στα 34 εκατ.ευρώ. 
    Τέλος, καταβάλλει να αυξήσει το μέγεθός της στην αγορά καταβάλλει και η αλυσίδα U, συμφερόντων Θ. Φέσσα (Infoquest). Όπως αναφέρουν οι επικεφαλής, στόχος είναι ο αριθμός των σημείων πώλησης να ανέλθει σε 80 μέχρι το τέλος του 2009, από 67 σήμερα και παράλληλα να ενισχυθούν οι πωλήσεις τόσο μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος όσο και μέσω call center που εκτός από την υποστήριξη και εξυπηρέτηση των πελατών, πραγματοποιεί τηλεπωλήσεις σε επιλεγμένα πελατολόγια.
     
     Ν. Χρυσικόπουλος
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ