Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Οκτ-2025 07:30

    Υφαντής: Με +151% στα καθαρά κέρδη κυρίαρχος του παιχνιδιού – Άλμα στις εξαγωγές

    Υφαντής: Με +151% στα καθαρά κέρδη κυρίαρχος του παιχνιδιού – Άλμα στις εξαγωγές
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Η Υφαντής μπαίνει στο 2026 με την αυτοπεποίθηση του ηγέτη. Η οριστικοποίηση της συμφωνίας εξαγοράς της Νίκας έως το τέλος του 2025 -εφόσον εγκριθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού- ενισχύει περαιτέρω το imperium της αλλαντοβιομηχανίας, που έχει εξελιχθεί σε ισχυρό όμιλο τροφίμων. Με θεαματική αύξηση κερδοφορίας το 2024, ισχυρή χρηματοοικονομική βάση, διακριτή διεθνή παρουσία και εμβληματικά brands, ο "βασιλιάς της πάριζας" δείχνει έτοιμος να αλλάξει τις ισορροπίες στην ελληνική αγορά.

    Εκρηκτική κερδοφορία

    Πέρσι τα καθαρά κέρδη της Υφαντής εκτινάχθηκαν στα 10,23 εκατ. ευρώ, έναντι 4,07 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, σημειώνοντας άνοδο 151%. Το άλμα αυτό φαίνεται να είναι το αποτύπωμα μιας στρατηγικής που δούλεψε σε όλα τα μέτωπα. Από την αποτελεσματική διαχείριση κόστους και την ενίσχυση της παραγωγικότητας, μέχρι την έξυπνη εμπορική πολιτική και την εδραίωση της παρουσίας στο εξωτερικό.

    Οι ενοποιημένες πωλήσεις ξεπέρασαν τα 215,39 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 4,92% σε σχέση με το 2023 (205,29 εκατ. ευρώ). Σε μια περίοδο όπου ο κλάδος της αλλαντοποιίας πιέζεται από τις πληθωριστικές συνθήκες και το υψηλό ενεργειακό κόστος, η Υφαντής κατάφερε να διατηρήσει τα μερίδιά της, αποδεικνύοντας την ηγεμονική της θέση στην ελληνική αγορά.

    Η μαγιά της επιτυχίας

    Η λειτουργική κερδοφορία ενισχύθηκε θεαματικά. Το EBITDA ανήλθε σε 19,85 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 55,42% σε σχέση με το 2023 (12,77 εκατ. ευρώ), ενώ το μικτό αποτέλεσμα εκτοξεύτηκε στα 66,40 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 22,96% από τα 54 εκατ. ευρώ πέρυσι. Η βελτίωση αυτή αντανακλά τη διπλή στρατηγική του ομίλου: αφενός την ενίσχυση των τιμών πώλησης σε συνδυασμό με τη βελτίωση του product mix, αφετέρου τον καλύτερο έλεγχο του κόστους παραγωγής και διανομής.

    Η καθαρή θέση του ομίλου διαμορφώθηκε στα 86,29 εκατ. ευρώ από 76,74 εκατ. ευρώ πέρυσι, με τις συνολικές υποχρεώσεις να φτάνουν τα 99,55 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι βραχυπρόθεσμες οφειλές μειώθηκαν κατά 19,39%, βελτιώνοντας σημαντικά τη ρευστότητα. Ο δείκτης γενικής ρευστότητας έφτασε το 1,51 από 1,13 το 2023, ενώ το κεφάλαιο κίνησης ανέρχεται πλέον στα 27,79 εκατ. ευρώ.

    Η διαδρομή προς την κορυφή

    Η Υφαντής δεν έγινε τυχαία ο κυρίαρχος του παιχνιδιού. Από την πρώτη διαφημιστική καμπάνια με τον αρκούδο GummyBear που έγραψε ιστορία στα παιδικά μυαλά των σημερινών millennials, μέχρι την αλματώδη αύξηση του μεριδίου αγοράς από 12% το 2011 σε 20% το 2016 και πλέον πάνω από 23%, ο όμιλος κατάφερε να χτίσει μια σχέση εμπιστοσύνης με τον καταναλωτή που δύσκολα αμφισβητείται.

    Πίσω από αυτήν την επιτυχία υπάρχει ένα οργανωμένο δίκτυο θυγατρικών στην Ελλάδα – Θεσσαλονίκη, Κρήτη, Λάρισα, Ρόδο, Ιωάννινα, Τρίπολη, Πάτρα, Δράμα – αλλά και στο εξωτερικό, με παρουσία στη Ρουμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κύπρο.

    Διεθνής επέκταση και εξαγωγική δυναμική

    Η εξωστρέφεια αποτελεί πλέον κεντρικό άξονα της στρατηγικής. Το 2024 οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας έφτασαν τα 28,50 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 13,23% του συνολικού κύκλου εργασιών, έναντι 24,67 εκατ. ευρώ και ποσοστού 12,02% το 2023.

    Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά ανήλθαν στα 22,04 εκατ. ευρώ από 17 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά, σημειώνοντας εντυπωσιακή άνοδο 29,6%. Αντιθέτως, οι πωλήσεις προς τρίτες χώρες παρουσίασαν μείωση, διαμορφούμενες στα 6,46 εκατ. ευρώ από 7,67 εκατ. ευρώ το 2023.

    Η ενίσχυση της ευρωπαϊκής παρουσίας δείχνει πως η διεθνοποίηση δεν είναι περιστασιακή αλλά αποτέλεσμα σταθερής στρατηγικής. Από τα ράφια των σούπερ μάρκετ στη Γαλλία και τη Ρουμανία, μέχρι τις αγορές της Βόρειας Αμερικής, η Υφαντής "χτίζει" βήμα-βήμα μια εξαγωγική ταυτότητα που ενισχύει την εικόνα της ως πολυεθνικού παίκτη.

    Επενδύσεις και ανθρώπινο δυναμικό

    Η ανάπτυξη αποτυπώνεται όχι μόνο στους αριθμούς αλλά και στις επενδύσεις και στους ανθρώπους. Ο όμιλος συνεχίζει να κατευθύνει σημαντικά κεφάλαια σε μηχανολογικό εξοπλισμό και κτιριακές εγκαταστάσεις, με αιχμή το εργοστάσιο της Αλεξανδρούπολης που εκσυγχρονίζεται και ενισχύει τις δυνατότητες παραγωγής και διανομής.

    Ταυτόχρονα, η Υφαντής επενδύει στο ανθρώπινο δυναμικό της. Ο μέσος όρος απασχολούμενων εργαζομένων της εταιρείας αυξήθηκε στους 548 το 2024, από 501 το 2023, επιβεβαιώνοντας την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας.

    Προκλήσεις και στόχοι για το 2025

    Παρά το θετικό momentum, το περιβάλλον παραμένει δύσκολο. Το υψηλό ενεργειακό κόστος, οι πληθωριστικές πιέσεις και η μείωση της αγοραστικής δύναμης συνιστούν απειλές που καμία εταιρεία δεν μπορεί να αγνοήσει. Η Υφαντής, ωστόσο, δηλώνει αποφασισμένη να συνεχίσει σε τροχιά ανάπτυξης. Στόχος είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών μέσω οικονομιών κλίμακας, η περαιτέρω ενίσχυση των εξαγωγών και η διείσδυση σε νέες αγορές, αλλά και η ανάπτυξη προϊόντων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.

    Η διοίκηση δίνει επίσης έμφαση στην ανθεκτικότητα απέναντι στο υψηλό κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, με στρατηγικές που θα ενισχύσουν τη βιωσιμότητα της ανάπτυξης.

    Νίκας: Το τέλος μιας εποχής

    Την ίδια ώρα, η ιστορία της Νίκας είναι από μόνη της ένας καθρέφτης των προκλήσεων που αντιμετώπισε η ελληνική αλλαντοβιομηχανία τις τελευταίες δεκαετίες. Ιδρύθηκε το 1966 από τον Παναγιώτη Νίκα, έγινε συνώνυμη με το παριζάκι και τα τετράγωνα αλλαντικά τοστ και το 1991 εισήχθη στο Χρηματιστήριο, χρηματοδοτώντας την κατασκευή του μεγάλου εργοστασίου στον Άγιο Στέφανο.

    Από τα τέλη της δεκαετίας του '90 όμως, η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με υπερδανεισμό και σκληρό ανταγωνισμό. Το 2003 ο Άγγελος Πλακόπητας απέκτησε σχεδόν το 50% έναντι 55 εκατ. ευρώ, χωρίς όμως να αποτρέψει την κρίση. Στις αρχές του 2010 οι υποχρεώσεις ξεπέρασαν τα 70 εκατ. ευρώ, οδηγώντας την εταιρεία σε δύσκολη θέση.

    Το 2016, ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος ανέλαβε τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας ύστερα από συμφωνία αναδιάρθρωσης που περιόρισε τον δανεισμό στα 26,4 εκατ. ευρώ. Το 2022 απέκτησε το 95,05% και η Νίκας αποχώρησε από το Χρηματιστήριο. Παρά τις προσπάθειες εννέα ετών, η επιστροφή στην κερδοφορία δεν επιτεύχθηκε ποτέ. Το 2024, ο τζίρος μειώθηκε στα 74 εκατ. ευρώ, καθώς μεταφέρθηκαν πωλήσεις της Αμβροσία, ενώ το μικτό περιθώριο βελτιώθηκε στο 16,5%. Ωστόσο οι καθαρές ζημιές ανήλθαν σε 7,8 εκατ. ευρώ από 14,7 εκατ. ευρώ το 2023, με τον δανεισμό να περιορίζεται στα 33,9 εκατ. ευρώ.

    Η επόμενη μέρα

    Στις 26 Αυγούστου 2025, η Υφαντής και η Bespoke SGA Holdings του Σπύρου Θεοδωρόπουλου ανακοίνωσαν την υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας για την εξαγορά της Π.Γ. Νίκας ΑΒΕΕ. Ένα deal που ανοίγει τον δρόμο για τη δημιουργία ενός ομίλου με τζίρο άνω των 280-290 εκατ. ευρώ και τέσσερα brands με ισχυρή παρουσία: Υφαντής, Θράκης Γεύσεις, Νίκας και Έδεσμα.

    Η εξαγορά από την Υφαντής σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας νέας. "Η πώληση της Νίκας στην Υφαντής αποτελεί σημαντικό ορόσημο", δήλωσε ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, τονίζοντας ότι ολοκληρώνεται ένας κύκλος στρατηγικής ανάπτυξης και εξυγίανσης. Από την πλευρά του, ο Αλέξιος Υφαντής υπογράμμισε πως δύο ιστορικές εταιρείες ενώνουν τις δυνάμεις τους, με σεβασμό στην ταυτότητα και την κληρονομιά τους, αλλά και με στόχο μια νέα δυναμική πορεία βασισμένη στην καινοτομία και την υπευθυνότητα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ