Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 01-Αυγ-2025 07:30

    e-food: Κερδίζει καθαρά 17 ευρώ στα 100 ευρώ τζίρου - Στα 31,8 εκατ. το μέρισμα

    e-food: Κερδίζει καθαρά 17 ευρώ στα 100 ευρώ τζίρου - Στα 31,8 εκατ. το μέρισμα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ξανθής Γούναρη

    Για κάθε 100 ευρώ τζίρου που πραγματοποιεί η efood, αποκομίζει 17 ευρώ καθαρά κέρδη, με τη λειτουργική αποδοτικότητα της ελληνικής θυγατρικής του γερμανικού ομίλου Delivery Hero να βρίσκεται στα ύψη.

    Η εταιρεία Online Delivery Μονοπρόσωπη Α.Ε. πίσω από την ψηφιακή πλατφόρμα efood κατέγραψε ρεκόρ κερδοφορίας το 2024, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία της στον κλάδο των online παραγγελιών τροφίμων στη χώρα μας.

    Σύμφωνα με τις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις που υπογράφηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο στις 24 Ιουλίου 2025, η εταιρεία σημείωσε άλμα 29% στον κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 211 εκατ. ευρώ έναντι 163,8 εκατ. ευρώ το 2023. Ας σημειωθεί ότι στη δεκαετία που η εταιρεία βρίσκεται στα χέρια των Γερμανών ο κύκλος εργασιών της πάνω από 208 εκατ, ευρώ, σημειώνοντας χρόνο με το χρόνο υψηλά διψήφια ποσοστά ανάπτυξης.

    Εξίσου θεαματική είναι η εικόνα και στην κερδοφορία, καθώς τα καθαρά κέρδη εκτοξεύτηκαν στα 35,8 εκατ. ευρώ, έναντι 31,8 εκατ. ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 13%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 46,8 εκατ. ευρώ έναντι 41,2 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ το EBITDA (κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων) έφτασε τα 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 41,6 εκατ. ευρώ το 2023. Το περιθώριο καθαρού κέρδους διαμορφώθηκε στο 17%.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι για δεύτερη συνεχή χρονιά η εταιρεία προχώρησε σε σημαντική διανομή μερισμάτων ύψους 31,8 εκατ. ευρώ.

    Η "μηχανή" της ανάπτυξης

    Ο κύκλος εργασιών της efood τροφοδοτήθηκε από τρεις βασικούς άξονες:

    Έσοδα από προμήθειες: Αυξήθηκαν κατά 29 εκατ. ευρώ και ανήλθαν σε 136,2 εκατ. ευρώ, αντανακλώντας την αύξηση των παραγγελιών μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας.

    Υπηρεσίες Marketing: Σκαρφάλωσαν στα 42,3 εκατ. ευρώ έναντι 36,4 εκατ. ευρώ το 2023, καταδεικνύοντας τη στροφή των συνεργαζόμενων καταστημάτων προς προωθητικές ενέργειες στην πλατφόρμα.

    Λοιπές υπηρεσίες: Σχεδόν διπλασιάστηκαν σε 24,9 εκατ. ευρώ από 13,2 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της επέκτασης των υπηρεσιών διανομής.

    Χρηματοδότηση μητρικής και ισχυρή ρευστότητα

    Παράλληλα η efood συνεχίζει να λειτουργεί και ως πηγή χρηματοδότησης για τον όμιλο. Το 2024 χορήγησε επιπλέον δάνειο 8 εκατ. ευρώ στη μητρική εταιρεία Delivery Hero SE, φτάνοντας το συνολικό υπόλοιπο των δανείων προς τη μητρική στα 31,7 εκατ. ευρώ. Το προηγούμενο έτος είχε χορηγήσει δάνειο ύψους 20 εκατ. ευρώ.

    Παρά τις σημαντικές "εκροές" για μερίσματα και δάνεια, η εταιρεία ενίσχυσε τη ρευστότητά της, με τα ταμειακά διαθέσιμα να αυξάνονται κατά 61,6% στα 15,2 εκατ. ευρώ έναντι 9,4 εκατ. ευρώ το 2023. Αυτό καταδεικνύει την ισχυρή ικανότητα παραγωγής μετρητών της εταιρείας, με τις καθαρές ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες να φτάνουν τα 48,1 εκατ. ευρώ το 2024.

    Σε μια κίνηση αναδιάρθρωσης του χαρτοφυλακίου της, η εταιρεία έκλεισε τη θυγατρική της E-table, καταγράφοντας ζημιά απομείωσης 701.845 ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η επένδυση στην E-table "δεν αποτελεί πια στρατηγική προτεραιότητα" και προέκριναν να θέσουν την εταιρεία σε λύση και εκκαθάριση.

    Στρατηγικές συνεργασίες

    Η efood, που ιδρύθηκε το 2013 στο πατρικό των Παμίνου και Κωνσταντίνου Κυρκίνη και πουλήθηκε το 2015 στη γερμανική Delivery Hero, έχει εξελιχθεί σε πολύ περισσότερα από μια απλή πλατφόρμα παραγγελιών. Παρέχει διαμεσολαβητικές υπηρεσίες για την αγορά φαγητού και καταναλωτικών αγαθών, αμειβόμενη με ποσοστό προμήθειας επί των παραγγελιών.

    Οι παραδόσεις διακινούνται είτε από τα ίδια τα εστιατόρια και τα εμπορικά καταστήματα είτε από τη συνδεδεμένη εταιρεία Go Delivery Α.Ε., επίσης μέλος του ομίλου Delivery Hero.

    Ιδιαίτερη σημασία έχει η συνεργασία με τον όμιλο Σκλαβενίτη, για την οποία η εταιρεία διατηρεί εγγυητική επιστολή ύψους 750.000 ευρώ, ενώ παράλληλα αναπτύσσει στρατηγικές συνεργασίες με χιλιάδες άλλες εταιρείες για την προώθηση προϊόντων μέσω της πλατφόρμας.

    Μικρή μείωση στον αριθμό των εργαζομένων

    Η εταιρεία απασχολεί 725 εργαζομένους υπό καθεστώς πλήρους απασχόλησης (έναντι 742 το 2023), με συνολικό κόστος προσωπικού 26,2 εκατ. ευρώ. Παρά τη μικρή μείωση του αριθμού των εργαζομένων, η παραγωγικότητα ανά εργαζόμενο παρουσίασε σημαντική βελτίωση.

    Σήμερα η efood συνεργάζεται με περισσότερα από 21.000 καταστήματα -από σε 100 πόλεις της Ελλάδας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ