Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 19-Απρ-2025 08:22

    BoatSpace: Η startup που εκσυγχρονίζει τη διαχείριση μαρίνων

    BoatSpace: Η startup που εκσυγχρονίζει τη διαχείριση μαρίνων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

    Σε ένα πλήρες B2B μοντέλο, παρέχοντας ένα ολοκληρωμένο λογισμικό διαχείρισης για μαρίνες (Marina Management Software), προχωρά πλέον η BoatSpace. Όπως εξηγούν στο Capital.gr οι δύο ιδρυτές της BoatSpace, Νικόλας Λινός και Γιώργος Κατιφές, οι κρατήσεις θέσεων ελλιμενισμού σε πραγματικό χρόνο παραμένουν, αλλά λειτουργούν ως μία επιπλέον παροχή του διαχειριστικού συστήματος.

    Στόχος της εταιρείας είναι να αυτοματοποιήσει και να ψηφιοποιήσει το μεγαλύτερο μέρος των διαδικασιών μιας μαρίνας, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη λύση για τη διαχείριση των εσόδων, των κρατήσεων, αλλά και την αναβάθμιση της εμπειρίας του επισκέπτη.  

    Με τη βοήθεια μιας ψηφιακής κάτοψης, οι διαχειριστές της μαρίνας έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τα σκάφη που είναι ήδη ελλιμενισμένα, καθώς και αυτά που πρόκειται να αφιχθούν ή να αναχωρήσουν. Η πλατφόρμα ενσωματώνει επίσης εργαλείο μαζικής αποστολής ειδοποιήσεων, επιτρέποντας στη μαρίνα να επικοινωνεί άμεσα με τους πελάτες της, φιλτράροντας το κοινό της, είτε πρόκειται για σκάφη που ήδη βρίσκονται στη μαρίνα, είτε για μελλοντικές κρατήσεις σε συγκεκριμένες ημερομηνίες.

    Παράλληλα, η εμπειρία κράτησης για τον χρήστη έχει αναβαθμιστεί πλήρως, με τη διαδικασία να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα: ο χρήστης επιλέγει τη μαρίνα, καταχωρεί ή επιλέγει το σκάφος του, δηλώνει ημερομηνίες άφιξης και αναχώρησης, επιλέγει μέθοδο πληρωμής και επιβεβαιώνει την κράτηση. Σημειωτέον ότι η εφαρμογή υποστηρίζει τόσο την αυτόματη όσο και τη χειροκίνητη καταχώρηση κρατήσεων. "Δεν απαιτείται όλες οι κρατήσεις να γίνονται μέσω της εφαρμογής μας. Ο administrator μπορεί να δημιουργήσει με ευκολία, χειροκίνητα την κράτηση μέσα από το σύστημα, αν το επιθυμεί”, εξηγούν οι co-founders.

    Μια καινοτομία της πλατφόρμας είναι ότι ο χρήστης γνωρίζει εκ των προτέρων σε ποια θέση θα δέσει, καθώς η τοποθέτηση γίνεται αυτόματα μέσω ειδικού αλγορίθμου, ο οποίος λαμβάνει υπόψη το μέγεθος του σκάφους και τις ημερομηνίες διαμονής, με αποτέλεσμα να μπορεί να κατανείμει την κατάλληλη θέση στον εκάστοτε επισκέπτη, βελτιστοποιώντας την διαχείριση των θέσεων ελλιμενισμού.

    Η διαφοροποίηση από τον ανταγωνισμό

    Σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό, η πλατφόρμα διαφοροποιείται μέσω της δυνατότητας real-time κράτησης και άμεσης πληρωμής, σε αντίθεση με άλλες λύσεις που βασίζονται σε αιτήματα (requests) και επικοινωνία μέσω email ή τηλεφώνου, με συχνές καθυστερήσεις και χωρίς εξασφάλιση θέσης. Η προπληρωμή και οι προκαθορισμένες πολιτικές ακύρωσης συμβάλλουν παράλληλα στη μείωση των "no shows”, διασφαλίζοντας τη σωστή αξιοποίηση των θέσεων. 

    B2B μοντέλο και σχέδια για διεθνή επέκταση 

    Η εταιρεία έχει στραφεί αποκλειστικά σε B2B συνεργασίες, εφαρμόζοντας ένα subscription μοντέλο με ετήσια συνδρομή για τις μαρίνες. Για τον χρήστη η υπηρεσία παραμένει commission free.

    Το νέο μοντέλο θα λανσαριστεί επισήμως τον Μάιο, με πρώτο, πιλοτικό συνεργάτη το Λιμενικό Ταμείο Ακτίου - Βόνιτσας, που διαχειρίζεται τέσσερις μαρίνες, ξεκινώντας από τη μαρίνα Πάλαιρος. 

    Η BoatSpace παραμένει αυτοχρηματοδοτούμενη μέχρι σήμερα, παρά τις επενδυτικές προτάσεις που έχει λάβει. Ωστόσο, οι ιδρυτές δηλώνουν ότι είναι ανοιχτοί στο ενδεχόμενο εξωτερικής χρηματοδότησης όταν αποφασίσουν να ενισχύσουν την επέκταση της εταιρείας σε αγορές εκτός Ελλάδας, όπως η νότιος Γαλλία, Κροατία, Ιταλία ή τα Αραβικά Εμιράτα. "Το πρόβλημα της διαχείρισης μαρίνων είναι διεθνές, ωστόσο η εταιρεία έχει επιλέξει προς το παρόν να επικεντρωθεί στην Ελλάδα”, αναφέρει ο κ. Λινός.

    Λύσεις προσαρμοσμένες σε κάθε μαρίνα 

    Η BoatSpace σχεδιάζει κάθε κίνηση με βάση τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. "Οι περισσότερες μαρίνες έχουν κοινές ανάγκες, αλλά επειδή κάθε υποδομή είναι ξεχωριστή, προσφέρουμε μεγάλη ευελιξία. Το λογισμικό μας προσαρμόζεται στην πραγματικότητα της κάθε μαρίνας, ώστε να καλύπτει ακριβώς αυτό που χρειάζεται”, εξηγεί ο κ. Λινός. 

    Η BoatSpace φιλοδοξεί να συνεισφέρει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ενός κλάδου που, όπως επισημαίνουν οι ιδρυτές, έχει μείνει αρκετά πίσω σε αυτό το κομμάτι. "Οι περισσότερες μαρίνες στην Ελλάδα εξακολουθούν να δουλεύουν με χαρτί και μολύβι, πολλές ούτε καν με Excel. Εμείς παρέχουμε στις μαρίνες ό,τι ήταν το Excel για το χαρτί και το μολύβι”, λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κατιφές.

    Επόμενα βήματα

    Το πλάνο ανάπτυξης της εφαρμογής περιλαμβάνει ενσωμάτωση επιπλέον στοχευμένων features, που θα προσδώσουν σημαντική αξία και θα λύσουν πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει όχι μόνο μια μαρίνα, αλλά και οι επισκέπτες της.

    Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της πλατφόρμας είναι η δυνατότητα συλλογής και αξιοποίησης δεδομένων από τη λειτουργία της μαρίνας. "Μπορούμε να παρέχουμε δεδομένα που μπορούν να αξιοποιηθούν στρατηγικά. Για παράδειγμα, ο administrator της μαρίνας μπορεί να δει τη μέση διάρκεια παραμονής ενός σκάφους, τον αριθμό επισκεπτών ανά κράτηση ή τα οικονομικά στοιχεία ανά κράτηση, ώστε να βελτιώσει μελλοντικά την τιμολογιακή πολιτική ή ακόμα και να αξιολογήσει επενδύσεις, όπως η παροχή νέων υπηρεσιών”, τονίζει ο κ. Κατιφές.

    Πέρα από το λογισμικό, η BoatSpace σχεδιάζει να ενισχύσει τη φυσική παρουσία της στις μαρίνες, βελτιώνοντας την εμπειρία των επισκεπτών. "Θέλουμε να μπορούμε να στηρίζουμε τη μαρίνα όχι μόνο ψηφιακά αλλά και φυσικά, προσφέροντας από banners μέχρι welcoming gifts για τους επισκέπτες — οτιδήποτε μπορεί να βελτιώσει την όλη εμπειρία του επισκέπτη”, σημειώνει ο κ. Λινός.

    Αύξηση κερδών και μείωση κόστους για τις μαρίνες

    Η ομάδα της BoatSpace σήμερα αριθμεί πέντε άτομα και όπως δηλώνουν οι δύο co-founders, στόχος είναι η συνεχής προσθήκη λειτουργιών που προσδίδουν αξία τόσο στις μαρίνες όσο και στους επισκέπτες. 

    Όπως επισημαίνει ο κ. Κατιφές, "το πιο σημαντικό για εμάς δεν είναι ότι αυξάνουμε τα κέρδη, αλλά περισσότερο ότι μειώνουμε τα κόστη. Εξοικονομούμε εργατικό δυναμικό, καθώς πλέον δεν απαιτείται ανθρώπινη μεσολάβηση για την κράτηση, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομούμε χρόνο, καθώς οι περισσότερες διεργασίες αυτοματοποιούνται”. 

    "Το όραμα μας έχει παραμείνει το ίδιο, να ψηφιοποιήσουμε δηλαδή την διαδικασία του ελλιμενισμού, η αγορά όμως μας έδειξε, ότι απώτερο σκοπό μας θα πρέπει να αποτελεί η δημιουργία ενός έξυπνου οικοσυστήματος, μεταξύ των μαρινών και των χρηστών”, καταλήγει ο κ. Κατιφές. 

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ