Τρίτη, 15-Απρ-2025 09:20
Vechro: Η καινοτομία και η ποιότητα είναι βαθιά ριζωμένες στο DNA μας

Σε έναν κλάδο όπου η ηγεσία παραδοσιακά είχε ανδρικό πρόσημο, η Κατερίνα Χατζηνικόλα, επικεφαλής της VECHRO, αποδεικνύει ότι η επιχειρηματική αριστεία δεν έχει φύλο. Με στρατηγικό όραμα, καινοτόμες επενδύσεις και πίστη στις αξίες της οικογενειακής επιχειρηματικότητας, η VECHRO όχι μόνο αντέχει στις προκλήσεις της αγοράς, αλλά εξελίσσεται και επεκτείνεται δυναμικά. Σε αυτήν τη συνέντευξη, η Κατερίνα Χατζηνικόλα μιλά για το μέλλον της εταιρείας, τη δύναμη της καινοτομίας, τη σημασία της βιωσιμότητας και τον ρόλο των γυναικών στη βιομηχανία χρωμάτων.
Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό σας πλάνο που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2026;
Στη VECHRO δεν επαναπαυόμαστε. Η καινοτομία και η ποιότητα είναι βαθιά ριζωμένες στο DNA μας, γι’ αυτό και έχουμε σχεδιάσει ένα επενδυτικό πλάνο που αγγίζει κάθε πτυχή της παραγωγής μας. Επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες, αυτοματοποίηση, εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων και ανάπτυξη νέων προϊόντων υψηλής απόδοσης. Στόχος μας είναι η περαιτέρω βελτίωση της αποδοτικότητας, η μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος και η παροχή ακόμα πιο αξιόπιστων λύσεων στους επαγγελματίες και καταναλωτές μας. Το 2026 θα μας βρει πιο δυνατούς, με μία παραγωγική μονάδα υψηλών προδιαγραφών, έτοιμη να ανταποκριθεί στις ανάγκες του μέλλοντος.
Η Vechro εξακολουθεί να παραμένει μια οικογενειακή επιχείρηση. Πώς έχει καταφέρει να διατηρήσει αυτόν της τον "χαρακτήρα" όλα αυτά τα χρόνια μέσα σε ένα τόσο μεταβαλλόμενο περιβάλλον και ποια είναι τα επιτεύγματά της;
Η οικογένεια είναι η καρδιά της VECHRO. Δεν βλέπουμε την επιχείρηση ως έναν απρόσωπο οργανισμό, αλλά ως μια ζωντανή οντότητα που μεγαλώνει, εξελίσσεται και αντλεί δύναμη από τις αξίες της. Με σεβασμό στην παράδοση, αλλά και με ανοιχτό πνεύμα στην αλλαγή, καταφέραμε να ισορροπήσουμε ανάμεσα στη σταθερότητα και την εξέλιξη. Σήμερα η VECHRO είναι η κορυφαία εταιρεία σε πωλήσεις και πιστοποιήσεις οικολογικών χρωμάτων στην Ελλάδα, με περισσότερα από 75 χρόνια εμπειρίας. Αυτό το καταφέραμε με αγάπη για τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες μας και το περιβάλλον, αλλά και με αδιάκοπη προσπάθεια για να παραμένουμε στην κορυφή.
Πριν από λίγο καιρό λανσάρατε τη νέα σειρά προϊόντων Vechro Pro. Ποια είναι η φιλοσοφία της και τι απήχηση έχει μέχρι στιγμής στην αγορά;
Θελήσαμε να συνεχίσουμε την παράδοσή μας στα αξιόπιστα προϊόντα με τη σειρά Vechro Pro. Είναι η απάντησή μας στις αυξημένες απαιτήσεις των επαγγελματιών. Δημιουργήσαμε μια γκάμα χρωμάτων και τεχνικών λύσεων που προσφέρουν αξεπέραστη αντοχή, ευκολία εφαρμογής και ανώτερες επιδόσεις. Δεν θέλαμε να βγάλουμε απλώς μια νέα σειρά, αλλά να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη επαγγελματική επιλογή που θα κάνει τη δουλειά των επαγγελματιών πιο αποδοτική και κερδοφόρα. Η απήχηση είναι εντυπωσιακή: η αγορά έχει αγκαλιάσει τα προϊόντα Vechro Pro, επιβεβαιώνοντας ότι η ποιότητα και η αξιοπιστία αναγνωρίζονται και επιβραβεύονται.
Πώς αντιμετωπίζει η VECHRO τις προκλήσεις της βιωσιμότητας και ποιες πρωτοβουλίες έχετε αναλάβει για τη μείωση του περιβαλλοντικού σας αποτυπώματος;
Η βιωσιμότητα δεν είναι μόδα για εμάς, είναι δέσμευση. Από το 2003 είμαστε ηγέτες στα οικολογικά χρώματα στην Ελλάδα, αποδεικνύοντας ότι η υπευθυνότητα προς το περιβάλλον μπορεί να συνυπάρχει με την κορυφαία ποιότητα. Τότε πήραμε ένα ρίσκο, τώρα συνεχίζουμε να επενδύουμε σε φιλικότερες πρώτες ύλες, μειώνουμε τη χρήση διαλύτων, βελτιώνουμε τις διαδικασίες παραγωγής και υιοθετούμε πρακτικές που εξοικονομούν ενέργεια και φυσικούς πόρους. Επιπλέον, στηρίζουμε την κυκλική οικονομία και αναπτύσσουμε προϊόντα που διαρκούν περισσότερο, μειώνοντας έτσι τη συνολική περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίσατε ως γυναίκα σε ηγετική θέση και με ποιους τρόπους μπορεί να ενισχυθεί η γυναικεία παρουσία στον χώρο της βιομηχανίας χρωμάτων;
Η μεγαλύτερη πρόκληση δεν ήταν ποτέ οι αριθμοί ή οι στρατηγικές, αλλά η νοοτροπία. Σε έναν ανδροκρατούμενο κλάδο, οι γυναίκες καλούνται συνεχώς να αποδεικνύουν την αξία τους, κάτι που στους άνδρες πολλές φορές θεωρείται δεδομένο. Ωστόσο οι προκλήσεις αυτές μας κάνουν πιο δυνατές. Πιστεύω ότι η γυναικεία επιχειρηματικότητα χρειάζεται τρία βασικά στοιχεία: αυτοπεποίθηση, γνώση και αλληλεγγύη. Μεταξύ γυναικών πρέπει να υπάρχει αλληλεγγύη, να διεκδικούμε τον χώρο μας και να δείχνουμε με τις πράξεις μας –και όχι απλώς με τα λόγια– ότι μπορούμε να ηγούμαστε με επιτυχία. Στη VECHRO είμαστε περήφανοι που δίνουμε ευκαιρίες στις γυναίκες και τις ενθαρρύνουμε να εξελιχθούν σε ηγετικούς ρόλους.
Κλείνοντας, ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της VECHRO;
Το μέλλον μας είναι χτισμένο πάνω στις αξίες που μας έφεραν ως εδώ: αξιοπιστία, καινοτομία, βιωσιμότητα. Θέλουμε η VECHRO να συνεχίσει να πρωτοπορεί, να συνεχίσει να προσφέρει τα καλύτερα προϊόντα και να αποτελεί σημείο αναφοράς στον κλάδο. Τα επόμενα χρόνια θα είναι γεμάτα προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες. Και είμαστε έτοιμοι να τις αξιοποιήσουμε. Με ισχυρή ομάδα, ξεκάθαρο όραμα και αγάπη για αυτό που κάνουμε, το μέλλον είναι δικό μας να το χρωματίσουμε.