Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 06-Μαρ-2025 07:33

    Συνεχίζεται η απογείωση στην επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος - Ανοίγει ο δρόμος για νέο ρεκόρ

    Συνεχίζεται η απογείωση στην επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος - Ανοίγει ο δρόμος για νέο ρεκόρ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στάθη Βασιλόπουλου

    Συνεχίστηκε και το Φεβρουάριο η "απογείωση" της επιβατικής κίνησης στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας τον περασμένο μήνα διατηρήθηκε σε ανοδική τροχιά, επιβεβαιώνοντας ότι η ζήτηση για ταξίδια τόσο για αναψυχή όσο και για επαγγελματικούς λόγους, παραμένει σε υψηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι απέχουμε ακόμα από την κορύφωση της τουριστικής περιόδου. Σημειώνεται ότι η επιβατική κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου του 2025 ανήλθε σε 1,83 εκατ. και ήταν αυξημένη κατά 14,5% σε σύγκριση με το 2024. 

    Κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου η τάση αυτή συνεχίστηκε, με την επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας να ανέρχεται σε 1,75 εκατ., αυξημένη κατά 8,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2024. Τόσο η εγχώρια όσο και η διεθνής επιβατική κίνηση ξεπέρασαν τα επίπεδα του 2024 κατά 2,3% και 11,9% αντίστοιχα. Συνολικά, κατά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, η κίνηση του αεροδρομίου έφθασε τους 3,59 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 11,7%. Η επιβατική κίνηση, τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, παρουσίασε αύξηση κατά 3,6% και 15,3% αντίστοιχα. 

    Η αυξητική τάση που καταγράφηκε τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο δείχνει να συμβαδίζει και με τη στρατηγική του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών για διαμοιρασμό του αριθμού των ταξιδιωτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια του 2024, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στην επιβατική κίνηση καταγράφηκαν στο πρώτο, δεύτερο και τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς, και όχι στο τρίτο τρίμηνο, γεγονός που καταδεικνύει ότι ο ΔΑΑ δεν εξαρτάται από περιόδους όπου η ζήτηση είναι έντονη, όπως είναι παραδοσιακά οι θερινοί μήνες.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο αριθμός των πτήσεων στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών του 2025 ανήλθε σε 31.832, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 8,2% σε σχέση με το 2024. Οι πτήσεις εσωτερικού παρουσίασαν μικρή πτώση της τάξης του 2,1%, ενώ οι διεθνείς πτήσεις σημείωσαν άνοδο κατά 15,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024.

    Την περσινή χρονιά η επιβατική κίνηση στο Ελ. Βενιζέλος έσπασε νέο ρεκόρ με 31,8 εκατ. επιβάτες. Η αύξηση της επιβατικής κίνησης πέρσι (+13,1) σε σχέση με το 2023 ήταν η μεγαλύτερη που καταγράφηκε σε σχέση με το μέσο όρο των υπόλοιπων ευρωπαϊκών αεροδρομίων (κινήθηκαν μεσοσταθμικά στο 7,4%-8,2%), που εξυπηρετούν ετησίως από 25 εκατ. επιβάτες και πάνω. Οι εκτιμήσεις για φέτος είναι ότι η επιβατική κίνηση φέτος θα ενισχυθεί, σε μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, καθώς παραμένουν ευνοϊκοί οι παράγοντες που στηρίζουν τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια στην Ελλάδα.

    Η ισχυρή άνοδος της επιβατικής κίνησης και οι ενδείξεις για νέο ρεκόρ φέτος, οδήγησαν τη διοίκηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών να επιταχύνει το σχέδιο υλοποίησης του επενδυτικού της πλάνου για την επέκταση της δυναμικότητας του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας.

    Στο πλαίσιο αυτό, το Ελ. Βενιζέλος θα μπορεί να εξυπηρετεί 40 εκατομμύρια επιβάτες έως το 2032, δηλαδή τρία χρόνια νωρίτερα από το αρχικά προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, καθώς αποφασίστηκε η ενοποίηση της πρώτης και της δεύτερης φάσης (33 MAP και 40 MAP) της επένδυσης. Εκτός από χρόνο, η εισηγμένη αναμένεται να περιορίσει και το κόστος μέσα από τη συνένωση των δύο φάσεων, οι οποίες προβλέπεται να απαιτήσουν κεφάλαια ύψους 1,3 δισ. ευρώ.

    Η επιτάχυνση του πλάνου περιλαμβάνει ταυτόχρονα και την γρηγορότερη επέκταση των χώρων, που σχετίζονται με τις Μη Αεροπορικές Δραστηριότητες (εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης κ.α.) από 13.500 τ.μ. σήμερα σε 34.000 τ.μ., αύξηση της τάξης του +150% έναντι +60% στο αρχικό σχέδιο. Το κόστος της επένδυσης όπως έγινε γνωστό θα ανέλθει στα 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ.  Η χρηματοδότηση του επενδυτικού προγράμματος θα γίνει με τραπεζικό δανεισμό- ήδη έχουν εξασφαλιστεί 800 εκατ. ευρώ- καθώς και μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου η οποία θα πραγματοποιηθεί με τη μορφή Scrip Dividend (προαιρετικό πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος), το οποίο θα είναι τετραετούς διάρκειας.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ