Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 05-Μαρ-2025 07:30

    Η επιτυχία του "γάμου" αθλητικού περιεχομένου Cosmote-Nova και τα τσουχτερά πρόστιμα για την πειρατεία

    Η επιτυχία του "γάμου" αθλητικού περιεχομένου Cosmote-Nova και τα τσουχτερά πρόστιμα για την πειρατεία
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Στάθη Βασιλόπουλου

    Ευοίωνες είναι οι προοπτικές που ανοίγονται στην αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης, καθώς εκτιμάται ότι μέσα στα επόμενα χρόνια, η διείσδυση στα ελληνικά νοικοκυριά θα φτάσει στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που αυτή τη στιγμή κινείται περίπου στο 50%. Να σημειωθεί ότι στη χώρα μας, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης ανέρχεται στο 30% και τα τελευταία χρόνια καταγράφει σταθερά ανοδική πορεία. Στην πραγματικότητα, το ποσοστό αυτό είναι πιθανότατα υψηλότερο, καθώς τα διαθέσιμα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν τον συνολικό αριθμό όσων πληρώνουν για τηλεοπτικό περιεχόμενο. Η καταγραφή περιορίζεται στους συνδρομητές των Cosmote TV, Nova και Vodafone TV καθώς οι επονομαζόμενοι Over the Top-ΟΤΤ πάροχοι, όπως Netflix, Amazon και Cinobo δεν δίνουν στη δημοσιότητα στοιχεία για τους συνδρομητές τους. 

    Ώθηση στην εγχώρια αγορά συνδρομητικής τηλεόρασης έχει δώσει, δίχως αμφιβολία, η συμφωνία αμοιβαίας διάθεσης αθλητικού περιεχομένου μεταξύ της Cosmote και της Nova, η οποία ενεργοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι. Η συμφωνία αυτή, όπως δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, συνέβαλε στη διεύρυνση της πελατειακής βάσης συνδρομητικής τηλεόρασης της Cosmote TV. Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΤΕ προσέθεσε την περσινή χρονιά 49.000 νέους συνδρομητές, φτάνοντας συνολικά τους 726.000 πελάτες, αύξηση της τάξεως του 7,2% σε ετήσια βάση.  Η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, αφότου δηλαδή τέθηκε σε ισχύ η συμφωνία των δύο τηλεπικοινωνιακών παρόχων. 

    Όπως ανέφερε κ. Νεμπής, οι καλές επιδόσεις που καταγράφηκαν στο κομμάτι της συνδρομητικής το 2024, "προσδοκούμε να συνεχιστούν και μέσα στη χρονιά που διανύουμε". Σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου, η συνεργασία Nova – ΟΤΕ στο αθλητικό περιεχόμενο βελτιώνει την εμπειρία πελάτη και αυξάνει τα ποσοστά διείσδυσης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της αγοράς της συνδρομητικής τηλεόρασης. Ταυτόχρονα, αποτελεί μια αποτελεσματική δράση κατά της πειρατείας στην Ελλάδα. 

    Πέραν όμως από τη συμφωνία Nova – Cosmote, ευνοϊκά αναμένεται να λειτουργήσει και η αυστηροποίηση του πλαισίου για την καταπολέμηση της πειρατείας στις τηλεπλατφόρμες. Σήμερα, εκτιμάται πως οι πειρατικές πλατφόρμες στην Ελλάδα (παράνομα κανάλια, υπηρεσίες streaming μέσω παράνομων συσκευών ή/και μέσω διαδικτύου) έναντι συνδρομής, αριθμούν από 600.000 έως 900.000 χιλιάδες συνδρομητές.  

    Να σημειωθεί ότι με το νέο νόμο που ψηφίστηκε, εκτός από τους διακινητές παράνομου λογισμικού και εξοπλισμού τιμωρούνται και οι χρήστες πειρατικών συνδρομητικών υπηρεσιών περιεχομένου. Το πρόστιμο διαμορφώνεται κλιμακωτά, ξεκινώντας από 750 ευρώ για τους οικιακούς χρήστες, ενώ αυξάνεται σε 1.500 ευρώ στις περιπτώσεις δημόσιας προβολής σε χώρους όπως καφετέριες και ξενοδοχεία.  Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς με τα νέα αυτά τσουχτερά πρόστιμα "θα καταστεί πλέον σαφές στους χρήστες ότι πλέον θα τους είναι οικονομικά ασύμφορο να χρησιμοποιούν παράνομο περιεχόμενο από πειρατικές πλατφόρμες και έτσι θα στραφούν στους νόμιμους παρόχους, καταβάλλοντας ένα μικρό αντίτιμο σε σχέση με τα χρήματα που θα πρέπει να καταβάλουν αν πέσουν στην τσιμπίδα  του νόμου". 

    Τα μερίδια των παρόχων στην Ελλάδα 

    Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), οι συνδρομές τηλεόρασης των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών αυξήθηκαν κατά 9,7% και ανήλθαν, στο τέλος του 2023, σε 1,3 εκατ. από 1,2 εκατ. το προηγούμενο διάστημα. Για πρώτη φορά, αφενός οι συνδρομές μέσω δικτύου IP κατέλαβαν το μεγαλύτερο μερίδιο (52%), ξεπερνώντας τις δορυφορικές συνδρομές (48%), και αφετέρου οι συνδρομές τηλεόρασης ως μέρος συνδυαστικών προσφορών ήταν περισσότερες από τις αντίστοιχες αδεσμοποίητες συνδρομές (δηλαδή συνδρομές που δεν αγοράζονται ως μέρος μιας συνδυαστικής προσφοράς).

    Σε ό,τι αφορά τα μερίδια των παρόχων παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με την Cosmote TV να παραμένει στην κορυφή με 45%-55% ενώ ακολούθησε η Nova με 25%-35% και η Vodafone TV με 10%-15%. Οι συνδρομές από συνδυαστική προσφορά ήταν για πρώτη φορά από το 2016 περισσότερες σε σχέση με τις μεμονωμένες. Στα τέλη του 2023, οι συνδυαστικές/δεσμοποιημένες προσφορές ανήλθαν στα 4,5 εκατ. Η δημοφιλέστερη κατηγορία συνδυαστικής προσφοράς αναδείχθηκε, για πρώτη φορά, το triple play σταθερής τηλεφωνίας, σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης και κινητών υπηρεσιών (1,89 εκατ. συνδρομές), ενώ έπονται το double play σταθερής τηλεφωνίας και σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης (1,88 εκατ. συνδρομές), το quadruple play (~386 χιλ.), και τέλος το triple play σταθερής τηλεφωνίας, σταθερής ευρυζωνικής πρόσβασης και συνδρομητικής τηλεόρασης (~292 χιλ.).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ