Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 20-Ιαν-2025 09:36

    EDIT: Απόλυτη προτεραιότητα η ασφάλεια

    EDIT: Απόλυτη προτεραιότητα η ασφάλεια
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με πάνω από 35 χρόνια εμπειρίας στον αυτοματισμό πλοίων, ο Μάρκος Σιγάλας ίδρυσε το 2006 την EDIT Automation, στοχεύοντας στη δημιουργία μιας ελληνικής εταιρείας με διεθνή πρότυπα. Σήμερα, η EDIT Automation έχει ολοκληρώσει απαιτητικά έργα, παρέχοντας πιστοποιημένες υπηρεσίες σε περισσότερα από 4.500 εμπορικά πλοία παγκοσμίως.

    Μεγαλωμένος σε ναυτική οικογένεια, ο Μάρκος Σιγάλας ανέπτυξε νωρίς μια σύνδεση με το ναυτικό περιβάλλον. Στα 28 του, η κρίση στην ελληνική ναυτιλία τον οδήγησε προσωρινά στη βιομηχανία. Ωστόσο, όπως δηλώνει στο "Forbes", οι κανόνες και η παγκόσμια δομή της ναυτιλίας τον τράβηξαν πάλι πίσω.

    Συνέντευξη στην Ελευθερία Πιπεροπούλου

    Πότε και με ποιο σκοπό ιδρύθηκε η EDIT Automation; Ποιες είναι οι βασικές υπηρεσίες που προσφέρει και ποιο το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των συστημάτων σας;

    Παρότι η ελληνική ναυτιλία υπήρξε πρωτοπόρος παγκοσμίως, στο τεχνικό κομμάτι υστερούσε. Έτσι, το 2006, αποφάσισα να ιδρύσω την EDIT Automation στη Δραπετσώνα, με στόχο να εστιάσει στις νέες τεχνολογίες και καινοτομίες. Στην αρχή επικεντρώθηκα σε επισκευές και συντηρήσεις, ώστε να εδραιώσω τη φήμη της εταιρείας. Το 2008 η EDIT Automation έγινε ΕΠΕ, μεταφέρθηκε στην Καστέλα και ξεκίνησε να δραστηριοποιείται και σε νεόκτιστα πλοία (new buildings). Μέσα σε δύο χρόνια, ολοκλήρωσε τις πρώτες εγκαταστάσεις σε τρία LNG πλοία για μια μεγάλη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία.

    Το 2010-2011 εγκαταστήσαμε πρώτοι στη ναυτιλία το σύστημα data – paperless recorder monitoring, δηλαδή τη μεταφορά των δεδομένων από το πλοίο στο γραφείο, το οποίο σήμερα αναφέρεται και ως performance monitoring, ενώ το 2013 το εγκαταστήσαμε σε 20 νέα πλοία (new buildings) μέσα σε έναν χρόνο. Κατά την ελληνική κρίση, το 99% των δραστηριοτήτων μας πραγματοποιούνταν στο εξωτερικό, κάτι που μας πρόσφερε πολύτιμη τεχνογνωσία. Το 2016, με την αύξηση του ανταγωνισμού στον τομέα, αποφάσισα να αναβαθμίσω τα πρότυπα της εταιρείας, αποκτώντας πιστοποιήσεις από μεγάλες πολυεθνικές τεχνολογικές εταιρείες.

    Σήμερα, η EDIT Automation δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο, όπου υπάρχει θάλασσα. Παρά τις προτάσεις για μεταφορά της έδρας στο εξωτερικό, επιλέγω να παραμένουμε στην Ελλάδα.

    Πώς συμβάλλουν τα συστήματα που προσφέρει η EDIT Automation στη μετάβαση προς μια πιο πράσινη ναυτιλία;

    Η εταιρεία από την ίδρυσή της ήταν πιστοποιημένη από τον διεθνή φορέα ABS με 3 ISO 9001, 14001 και OHSAS 18001. Το επόμενο παγκόσμια αναγνωρισμένο πιστοποιητικό που απέκτησε η εταιρεία το 2016 ήταν περιβαλλοντικό και εναρμονισμένο με τους διεθνείς ναυτιλιακούς κανονισμούς MEPC 60 (33) και MEPC 107 (49). Εμπνευσμένος και πιστοποιημένος από τη φιλοσοφία των Ιαπώνων, μπορούσα να αντιληφθώ τους κανονισμούς χωρίς παραθυράκια και να διακρίνω τις μελλοντικές τάσεις στην τεχνολογία και την προστασία του περιβάλλοντος. Η εγκατάσταση συστημάτων χαμηλής κατανάλωσης είχε ήδη ξεκινήσει στα νεόκτιστα πλοία. Αν και οι σχετικοί κανονισμοί ήρθαν αργότερα, οι ναυλαγορές είχαν ήδη στραφεί στη μείωση της κατανάλωσης, κυρίως για λόγους οικονομίας, μία δεκαετία νωρίτερα. Τα συστήματά μας τα ονομάζουμε "ECO" από την ελληνική λέξη "οίκος = σπίτι", καθώς η λέξη "ECO" συναντάται τόσο στην οικονομία όσο και στην οικολογία. Πιστεύουμε ότι κάτι που είναι οικονομικό μπορεί να είναι και οικολογικό.

    Παρ’ όλα αυτά, η ασφάλεια παραμένει πάντα η κύρια προτεραιότητά μας. Οποιοδήποτε οικολογικό σύστημα πρέπει ταυτόχρονα να διασφαλίζει την ασφάλεια του πληρώματος, του πλοίου και ως τελικό αποτέλεσμα και την ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος. Πιστεύουμε ότι αυτό το τρίπτυχο είναι αλυσίδα και αλληλοσυνδέονται μεταξύ τους.

    Ποιες τεχνολογικές καινοτομίες θεωρείτε ότι θα διαμορφώσουν το μέλλον της ναυτιλίας;

    Οι τεχνολογικές καινοτομίες που θα διαμορφώσουν και θα επικρατήσουν στο μέλλον της ναυτιλίας θα είναι αυτές που θα είναι απλές στη χρήση-διαχείρισή τους από τα πληρώματα και ασφαλείς για τον κάθε ναυτικό, το πλοίο και το περιβάλλον μας.

    Η τεχνολογία πλέον μας δίνει καλύτερα αποτελέσματα ακόμα και σε παλαιές λύσεις, όπως η shaft generator, που έχουμε σταματήσει να χρησιμοποιούμε στα πλοία τα τελευταία έτη. Παράλληλα, πλέον μας δίνει και λύσεις να χρησιμοποιήσουμε με καλύτερα αποτελέσματα και ασφάλεια την αιολική, ηλιακή, υβριδική αλλά και μηχανική ενέργεια.

    Πιστεύετε ότι η τεχνολογία ηλεκτρικών πλοίων μπορεί να αποτελέσει το μέλλον της ναυτιλίας; Έχετε αναπτύξει συστήματα για ηλεκτρικά πλοία;

    Όπως στην αυτοκινητοβιομηχανία, όπου το φυσικό αέριο αποτέλεσε την πρώτη καινοτομία πριν δώσει τη θέση του στα υβριδικά συστήματα, πιστεύω πως το ίδιο θα συμβεί και στη ναυτιλία. Είμαι υπέρ των οικολογικών λύσεων, με γνώμονα και προτεραιότητα την ασφάλεια του ναυτικού, του πλοίου και του περιβάλλοντος. Πιστεύω στην υβριδική κίνηση και θεωρώ ότι αποτελεί το μέλλον και της ναυτιλίας.

    Η εμπειρία μας στην ανάπτυξη αυτοματισμών μάς επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε σε περιβαλλοντικούς κανονισμούς όπως ο EEXI & CII. Με την τεχνογνωσία που έχουμε αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια, ήμασταν η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα και παγκοσμίως που, σε διάστημα μόλις δύο μηνών, κατάφερε να αναπτύξει ένα σύστημα για τον ΕΕΧΙ, το "ECO8 ShaPoLi", που απέσπασε πέντε παγκόσμιες πιστοποιήσεις από ABS, BV, DNV, LLOYDS, RINA.

    Τα συστήματα που δημιουργήσαμε το 2010 είναι τώρα σε πλήρη εφαρμογή, καθώς οι κανονισμοί απαιτούν σήμερα λύσεις που εμείς είχαμε ήδη προβλέψει. Στη ναυτιλία και την τεχνολογία, η επιτυχία εξαρτάται από το σωστό timing, την υπομονή και την επιμονή. Πρέπει να εντοπίζεις την κατάλληλη στιγμή και να είσαι έτοιμος να δράσεις άμεσα.

    Ολοένα και πιο δημοφιλής γίνεται και η έννοια των πράσινων λιμανιών. Ποιες λύσεις έχει αναπτύξει η EDIT Automation;

    Η EDIT Automation εργάζεται πάνω σε αυτό το θέμα εδώ και περίπου δύο χρόνια. Αυτό που επιχειρεί σήμερα η Ελλάδα το έχουν ήδη καταφέρει εταιρείες που αντιπροσωπεύουμε και συνεργαζόμαστε σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Νορβηγία, η Ιταλία, η Φινλανδία κ.ά. Πρόκειται για κάτι στο οποίο έχουμε ήδη γνώση και εμπειρία, αρκεί να αναπτυχθούν οι κατάλληλες υποδομές. Αυτή τη στιγμή η χώρα μας είναι σε διαδικασία αλλαγής φιλοσοφίας, όμως απαιτούνται αποφάσεις. Η τεχνολογία υπάρχει· αυτό που μένει είναι να τεθούν οι σωστοί κανονισμοί και προτεραιότητες.

    Ποια είναι τα επόμενα βήματα της EDIT Automation;

    Το βασικότερο αυτή τη στιγμή είναι η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων μας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, ώστε να κατανοούμε και να ακολουθούμε τον παλμό της αγοράς. Δυστυχώς, η Ελλάδα δεν διαθέτει δική της βιομηχανία και παραμένει εξαρτημένη από ξένες τεχνολογίες. Γι’ αυτό δίνω έμφαση στις συνέργειες με κορυφαίες διεθνείς εταιρείες, πρακτική που ήδη εφαρμόζουμε και σκοπεύουμε να ενισχύσουμε. Επιπλέον, συνεργαζόμαστε με startups, βοηθώντας τες να εξελίξουν τα προϊόντα τους.

    Το πιο σημαντικό για μένα είναι η ποιότητα και η διασφάλιση της ασφάλειας, είτε αφορά το ανθρώπινο δυναμικό είτε το περιβάλλον. Θέλω κάθε ναυτικός και πλοιοκτήτης να νιώθει σιγουριά ότι όλα γίνονται με τον πιο ασφαλή τρόπο. Η ασφάλεια παραμένει η απόλυτη προτεραιότητά μας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ