Παρασκευή, 17-Ιαν-2025 14:19
Mozaik: Ο ψηφιακός µετασχηµατισµός των ξενοδοχείων - Τι αλλάζει

Η Mozaik έχει καταφέρει να ξεχωρίσει στον χώρο του marketing και της τεχνολογίας, αλλάζοντας τα δεδομένα της αγοράς, λειτουργώντας ως υβριδικός οργανισμός και εστιάζοντας στη δημιουργία ολοκληρωμένων 360° digital υπηρεσιών in-house μέσα από αφηγήματα και αποτελεσματικές λύσεις που εστιάζουν στους πελάτες της. Εφευρίσκει πολυδιάστατες ψηφιακές εμπειρίες, που υπερβαίνουν τα όρια του παραδοσιακού μάρκετινγκ και αφηγούνται ιστορίες που φέρνουν αποτελέσματα για τους πελάτες και έχουν θετικό αντίκτυπο στη ζωή των ανθρώπων.
Η επιτυχία για τη Mozaik συνδέεται με την επιτυχία των πελατών της και οι στρατηγικές ανάπτυξής της περιστρέφονται γύρω από την προσαρμοστικότητα, τη συνεχή εξερεύνηση νέων τάσεων και εργαλείων και την προσαρμογή της επικοινωνίας με βάση τις ανάγκες των πελατών.
Ένας χώρος που δεν πρέπει να μείνει πίσω στον ψηφιακό μετασχηματισμό είναι τα ξενοδοχεία. Ο ιδρυτής και CEO της Mozaik, Κάρολος Αναστασόπουλος, εξηγεί το γιατί.
Πόσο σημαντική είναι η εμπειρία του επισκέπτη;
Από την αρχή της Mozaik, η δική μας τοποθέτηση προς τους ξενοδόχους ήταν: προωθήστε εμπειρίες! Δεν πουλάτε δωμάτια, αλλά συναίσθημα. Από τη δική μας πλευρά, πλάθουμε το αφήγημα, την εικόνα και δημιουργούμε αυτό το αφήγημα ψηφιακά, με σκοπό να κερδίσουμε το κοινό, ώστε να το ζήσει και να το νιώσει ο πελάτης πραγματικά. Η Mozaik είναι ο σκηνοθέτης! Και σκηνοθετεί ψηφιακά όλη αυτή την εμπειρία που καλείται ο δυνητικός πελάτης ενός καταλύματος να ζήσει.
Γιατί τα ξενοδοχεία δεν πρέπει να μείνουν πίσω στην ψηφιακή μετάβαση;
Βρισκόμαστε στην τέταρτη βιομηχανική επανάσταση. Βλέπουμε η τεχνητή νοημοσύνη (AI), το internet of things, το blockchain και η ρομποτική να έρχονται και να ενσωματώνονται στην καθημερινότητά μας. Αυτή η επανάσταση βασίζεται στα θεμέλια που έθεσαν οι προηγούμενες βιομηχανικές επαναστάσεις, αλλά διακρίνεται από τη σύγκλιση φυσικών, ψηφιακών και βιολογικών συστημάτων.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός στα ξενοδοχεία δεν είναι απλά μια ανάγκη, αλλά μια απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις της καινούργιας πραγματικότητας. Σήμερα οι χρήστες αναζητούν εμπειρίες ανάλογα με το δικό τους προφίλ και οι ξενοδόχοι πρέπει να αντιμετωπίσουν διαφορετικά το κάθε target audience.
Πώς μπορεί να βοηθήσει η Mozaik στον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχείων;
Στη Mozaik το αφήγημα που απευθύνεται σε κάθε ταξιδιώτη το σκηνοθετούμε και το αναπτύσσουμε ψηφιακά, στο website του εκάστοτε ξενοδοχείου και στα κανάλια προώθησης, με εντυπωσιακά αποτελέσματα και αποδόσεις.
Ένα χαρακτηριστικό success story είναι ο διεθνής όμιλος Μichel Reybier Hospitality, όπου η Mozaik είναι ο Στρατηγικός Technology & Marketing Partner του ομίλου. Τα καταλύματα La Réserve Genève, La Réserve Zurich, La Réserve Paris, La Réserve Ramatuelle έχουν σημειώσει μεγάλες αποδόσεις στις απευθείας κρατήσεις και με 40% growth στο direct revenue στα τρία πρώτα έτη συνεργασίας.
Έχουμε δημιουργήσει και σκηνοθετήσει το αφήγημα "rethinking luxury", έχουμε αναπτύξει το περιεχόμενο και τις τεχνολογίες σε όλα τα websites του ομίλου. Επιπρόσθετα, το αφήγημα και το περιεχόμενο που δημιουργήθηκε έρχεται να εξυπηρετήσει τη διαφήμιση στο εκάστοτε digital κανάλι προώθησης.
To personalization είναι ουσίας πλέον, όταν πρόκειται για καμπάνιες ή για στοχευμένο περιεχόμενο στο website του ξενοδοχείου.
Νομίζω πως είναι κρίσιμο να κατανοήσουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις την αξία που έχει το concept και το αφήγημα και να αφήσουν πίσω τους την περιγραφική αποτύπωση σε φωτογραφία ή βίντεο. Είναι η ώρα να επενδύσουν στο αφήγημά τους, να δημιουργήσουν το σενάριο και το έργο που θα δημιουργεί συναίσθημα στον φιλοξενούμενο και δυνητικό πελάτη τους. Πόσο μάλλον που τώρα χρειάζεται ένα περιεχόμενο ανά persona – target audience.
Πώς μπορούμε να ενώσουμε το digital και το physical;
Αξιοποιώντας στο έπακρο την ψηφιακή τεχνολογία, η Mozaik γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της digital και physical πραγματικότητας προσφέροντας ολιστικές phygital εμπειρίες, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της νέας εποχής. H εποχή του phygital µοιάζει να εμπλουτίζεται συνεχώς µε την τεχνητή νοημοσύνη, βρίσκοντας νέους τρόπους προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού.
Για να καταλήξω, η βασική πρόκληση του μέλλοντος σε ό,τι έχει να κάνει με τον δικό μας χώρο είναι το αρμονικό πάντρεμα του physical με το digital σε αυτό που αποκαλούμε phygital ενσωματώνοντας μηχανισμούς ΑΙ, δημιουργώντας αξία χωρίς να ακυρώνεται η ανθρώπινη συμμετοχή.