Παρασκευή, 29-Νοε-2024 07:58
Attica: Κλείνουν το 2024 με τζίρο και EBITDA πάνω από τον στόχο όταν εξαγοράστηκαν

Του Γιώργου Λαμπίρη
Πάνω από τον στόχο που είχε θέσει για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 θα κινηθεί φέτος η Αττικά Πολυκαταστήματα, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα πολυκαταστήματα Attica σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτό σημείωσε ο Δημοσθένης Μπουμής, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, στο πλαίσιο εταιρικής παρουσίασης σε δημοσιογράφους. Θυμίζουμε ότι ο όμιλος Ideal, εξαγοράζοντας το 2023 τα Attica είχε προβλέψει ότι ο κύκλος εργασιών το 2024 θα ανέλθει στα 220,2 εκατομμύρια ευρώ με EBITDA 24,5 εκατομμύρια ευρώ.
Στο δεκάμηνο του 2024 η Αττικά Πολυκαταστήματα είχε λιανικές πωλήσεις 179,6 εκατ. ευρώ, αύξηση κατά 10,7% και EBITDA 19,2 εκατ. ευρώ και το 2023 θυμίζουμε ότι είχε τζίρο 227 εκατ. ευρώ και EBITDA 23,9 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κύριο Μπουμή, αυτήν τη στιγμή το ηλεκτρονικό κατάστημα των Attica είναι ο βασικός προορισμός πώλησης καλλυντικών πανελλαδικά με ταυτόχρονη ισχυρή ταυτόχρονα παρουσία και μέσα από τα φυσικά σημεία πώλησης στο συγκεκριμένο πεδίο. Το 20% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τα καλλυντικά και το 80% από προϊόντα μόδας. Ειδικότερα, το 22% του τζίρου είναι από τα ανδρικά είδη, τα γυναικεία είδη ένδυσης αποφέρουν ποσοστό 18% των πωλήσεων και ακολουθούν τα αξεσουάρ με 11% και τα υποδήματα με 10%. Τα αθλητικά είδη φέρνουν πωλήσεις στα επίπεδα του 5% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Σημαντικό παράγοντα στη διαμόρφωση των πωλήσεων της εταιρείας είναι οι πωλήσεις σε πολίτες τρίτων χωρών μέσω tax free, οι οποίες φέτος αναπτύσσονται κατά 22% και αποτελούν το 10,5% του τζίρου. Παράλληλα όμως τα attica βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι στήριξαν την επιχείρηση στη διάρκεια της πανδημίας, όταν δεν υπήρχε εισερχόμενος τουρισμός.
Πρόσφατα το διοικητικό συμβούλιο επέλεξε να συνεργαστεί με στελέχη από τη διεθνή αγορά, με εμπειρία στο χώρο, τα έχουν διατελέσει σε υψηλές διευθυντικές θέσεις σε εταιρείες του εξωτερικού. Τα δύο στελέχη συμμετέχουν πλέον στο διοικητικό συμβούλιο της Αττικά Πολυκαταστήματα Α.Ε. Ο λόγος για τους Paolo de Cesare και Florence Rollet.
Το 2024 περισσότεροι από 5 εκατ. πελάτες επισκέπτονται τα φυσικά καταστήματα και 11,4 εκατ. ευρώ το ηλεκτρονικό κατάστημα των Attica. Απασχολεί 2.200 εργαζόμενους στα καταστήματα άμεσα και έμμεσα (εργαζόμενοι που απασχολούνται από τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις). Διατηρεί 4 πολυκαταστήματα, 4 monobrand καταστήματα και 3 multibrand καταστήματα.
Στα ράφια του είναι διαθέσιμα περισσότερα από 1 εκατομμύρια προϊόντα και περισσότεροι από 30.000 κωδικοί στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Στόχος σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικά Πολυκαταστήματα είναι η αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη, κάτι που βασίζεται σε 5 πυλώνες όπως η αισθητική αναβάθμιση των χώρων, η εισαγωγή κωδικών προστιθέμενης αξίας, η υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση, οι νέες υπηρεσίες και εμπειρίες καθώς και η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού καταστήματος.
Φέτος δημιούργησε νέους χώρους πολυτελείας στο City Link και το Golden Hall, ενώ πρόσφατα επέκτεινε κατά 8.000 τ.μ. τους χώρους πώλησης στο City Link. Ένα ακόμα σημείο ανάπτυξης είναι η εισαγωγή περισσότερων από 130 μαρκών τα τελευταία τρία χρόνια. Σήμερα το Attica στο κέντρο της Αθήνας έχει το μεγαλύτερο τμήμα αθλητικών ειδών και αποτελεί τον κύριο προορισμό σε προϊόντα επιλεκτικής διανομής με 10 μάρκες κατ’ αποκλειστικότητα. Επίσης βασίζεται στο experiential retail με νέες υπηρεσίες προς τους πελάτες, είτε αφορούν στην αγοραστική υπηρεσία με personal shopping σε ειδικά διαμορφωμένους VIP χώρους και προσωποποίηση του προϊόντος αλλά και υπηρεσίες ομορφιάς όπως το κομμωτήριο που διατηρεί στο City Link.
Επίσης δημιουργεί pop up stores μέσα από αποκλειστικές συνεργασίες με κάποιες μάρκες, με σκοπό να διαφεύγει από την στενή αγοραστική εμπειρία και να προκαλεί το ενδιαφέρον των πελατών του.
Εφαρμόζει επενδυτικό πλάνο που ξεκίνησε το 2021 και ολοκληρώνεται το 2027. Το 2024 έκανε επενδύσεις 6,5 εκατ. ευρώ σε ανακαινίσεις χώρων αλλά και με την εισαγωγή νέων κατηγοριών στα πολυκαταστήματα. Το διάστημα 2021-2024 έχει επενδύσει 30 εκατ. ευρώ και θα επενδύσει ακόμα 15 εκατ. ευρώ τα έτη 2025,2026, 2027. Το 2025 συμπληρώνει 20 χρόνια λειτουργίας και θα συνεχίσει να επενδύει σε νέες τάσεις και ανακαινίσεις χώρων, ενώ θα αναπτύξει και το προϊοντικό μείγμα στο ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά και στον τομέα των logistics. Επιπλέον θα προχωρήσει στην προσθήκη CRM, προσφέροντας ακόμα πιο προσωποποιημένη εξυπηρέτηση τα επόμενα χρόνια μέσω και προγραμμάτων πιστότητας.