Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 16-Ιουλ-2024 11:40

    PCT - Captain Wang Jihang: Ανταποκρινόμαστε έγκαιρα και ευέλικτα στις ανάγκες της αγοράς

    PCT - Captain Wang Jihang: Ανταποκρινόμαστε έγκαιρα και ευέλικτα στις ανάγκες της αγοράς
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    "Στόχος της PCT η µετατροπή του Πειραιά στη νότια πύλη της Ευρώπης. Από το 2009 έως το 2023 το δηµοσιονοµικό όφελος (συµπεριλαµβανοµένων των τελών εκχώρησης, φόρων, ασφαλιστικών εισφορών κ.λπ.) ανέρχεται στα 961 εκατ. ευρώ". Αναλυτικά η συνέντευξη του Captain Wang Jihang.

    Ποια είναι τα σημαντικά επιτεύγματα της PCT στην Ελλάδα;

    Η Σταθµός Εµπορευµατοκιβωτίων Πειραιά (PCT) αναπτύσσει και διαχειρίζεται από τον Οκτώβριο του 2009 και για 35 χρόνια τις εγκαταστάσεις των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του σταθµού εµπορευµατοκιβωτίων του Λιµένα Πειραιά.

    Είναι θυγατρική της COSCO SHIPPING Ports Limited, της κορυφαίας εταιρείας εκµετάλλευσης σταθµών εµπορευµατοκιβωτίων παγκοσµίως, η οποία ως COSCO Pacific Limited υπέγραψε το 2009 τη Σύµβαση Παραχώρησης για την επέκταση, ανακατασκευή και διαχείριση του Προβλήτα ΙΙ, καθώς και την κατασκευή και διαχείριση του Προβλήτα ΙΙΙ του Λιµένα Πειραιά.

    Από το 2010, οπότε ανέλαβε επίσηµα τη λειτουργία, και για τα τελευταία 14 χρόνια η PCT υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραµµα µε σκοπό να καταστήσει την Ελλάδα και το µεγαλύτερο λιµάνι της κορυφαία πύλη εισόδου της Νοτιοανατολικής Ασίας προς την υπόλοιπη Ευρώπη: τον πιο ελκυστικό και ανταγωνιστικό εµπορικό και ναυτιλιακό κόµβο στην Ευρώπη και τη Μεσόγειο.

    Από το 2010 η PCT έχει επενδύσει στο λιµάνι του Πειραιά περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ για την κατασκευή κύριων και βοηθητικών λιµενικών έργων, την προµήθεια τεχνικού, µηχανικού και τεχνολογικού εξοπλισµού, την εκπαίδευση και την ασφάλεια στην εργασία. Ο εκσυγχρονισµός και η επέκταση των υποδοµών καθώς και η ανάπτυξη καταρτισµένου ανθρώπινου δυναµικού αξιοποίησαν τα γεωγραφικά πλεονεκτήµατα του λιµένα, προσδίδοντάς του πρόσθετα συγκριτικά πλεονεκτήµατα: λειτουργική σταθερότητα, µειωµένους χρόνους φορτοεκφόρτωσης, δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης 4 πλοίων 20.000 TEUs και άνω, σιδηροδροµικό δίκτυο άµεσα συνδεδεµένο µε άλλες χώρες της Ε.Ε.

    Η επένδυση της PCT έχει φέρει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στον ΣΕΜΠΟ του Πειραιά. Η υψηλή ποιότητα των παρεχόµενων υπηρεσιών, σε συνδυασµό µε την υψηλή λειτουργική αποτελεσµατικότητα, έχουν προσελκύσει τις τρεις µεγάλες παγκόσµιες liner συµµαχίες ως σταθερούς πελάτες της PCT. Σήµερα η ετήσια διακίνηση εµπορευµατοκιβωτίων έχει τοποθετήσει το λιµάνι του Πειραιά µεταξύ των σαράντα µεγαλύτερων τερµατικών σταθµών εµπορευµατοκιβωτίων στον κόσµο, όταν το 2010 κατατασσόταν στην 93η θέση. Η PCT αποτελεί κορυφαίο τερµατικό σταθµό εµπορευµατοκιβωτίων στη Μεσόγειο, ενώ συγκαταλέγεται στα κορυφαία λιµάνια στην Ευρώπη µαζί µε αυτά του Ρότερνταµ, της Αµβέρσας και του Αµβούργου. Αυτές οι κατατάξεις έχουν ενισχύσει τη φήµη της Ελλάδας και έχουν συµβάλει σηµαντικά στην οικονοµική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας.

    Ποια η συνεισφορά της PCT στην ελληνική οικονοµία και στην τοπική κοινότητα γενικότερα;

    Πέραν της συµβολής της στην αναβάθµιση της θέσης του Πειραιά και τηςΕλλάδας στον παγκόσµιο χάρτη των ναυτιλιακών εµπορευµατικών µεταφορών, η PCT συνεισφέρει σηµαντικά στην ελληνική οικονοµία, µε όρους συµβολής στα δηµόσια έσοδα, στήριξης των εγχώριων επιχειρήσεων και αύξησης της απασχόλησης. Από το 2009 έως το 2023 το δηµοσιονοµικό όφελος (συµπεριλαµβανοµένων των τελών εκχώρησης, φόρων, ασφαλιστικών εισφορών κ.λπ.) ανέρχεται στα 961 εκατ. ευρώ. Η PCT, από κοινού µε τις θυγατρικές της εταιρείες, συγκαταλέγεται επίσης µεταξύ των µεγαλύτερων εργοδοτών στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια, έχοντας δηµιουργήσει περισσότερες από 2.500 άµεσες θέσεις εργασίας. Για τη διετία 2023-2024 η εταιρεία έχει συνάψει συµβάσεις συνολικού ύψους 255 εκατ. ευρώ µε περισσότερους από 600 προµηθευτές που προέρχονται κυρίως από την τοπική κοινωνία.

    Εκτός των επενδυτικών δαπανών, µε άξονες την Kοινωνική Mέριµνα, την Eκπαίδευση και το Περιβάλλον, η PCT υλοποιεί από το 2011 ένα πρόγραµµα δράσεων ύψους 600.000 ευρώ για την ενίσχυση εκπαιδευτικών και κοινωφελών ιδρυµάτων, µη κερδοσκοπικών οργανώσεων και ευπαθών οµάδων του πληθυσµού στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά. Με την επέκταση των δράσεων τη φετινή χρονιά σε σκοπούς πολιτικής προστασίας, το συνολικό ποσό των δράσεων κοινωνικής υπευθυνότητας αναµένεται να ξεπεράσει τα 775.000 ευρώ.

    Πώς ανταποκρίνεται η εταιρεία σας στις αυξανόµενες απαιτήσεις του ESG, και συγκεκριµένα στη χαµηλή σε ρύπους λειτουργία;

    H PCT δίνει µεγάλη έµφαση στη χρήση των ενεργειακών πόρων, επιδεικνύοντας τη δέσµευσή της για περιβαλλοντική ευθύνη και βιωσιµότητα. Η Εταιρεία έχει εφαρµόσει µια ολοκληρωµένη στρατηγική για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης σε όλο το φάσµα της λειτουργίας της, επενδύοντας εκτεταµένα στην ανάπτυξη των υποδοµών και του µηχανολογικού εξοπλισµού της µε στόχο τη βελτίωση των δεικτών βιωσιµότητας, της παραγωγικής δυνατότητας, την αύξηση της αυτοµατοποίησης συγκεκριµένων διαδικασιών και, τελικά, την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας. Σήµερα η PCT διαθέτει έναν στόλο 30 Quay Cranes (QC) και 22 Rail Mounted Gantry Cranes (RMG), καθώς και 45 Electrified Rubber Tired Gantries (eRTG), όλα πλήρως ηλεκτρικά.

    Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης, το 2022 ολοκληρώθηκε ένα έργο τηλεµετρίας για την παρακολούθηση της κατανάλωσης ενέργειας του εξοπλισµού. Το σύστηµα αυτό παρέχει δεδοµένα κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας σε πραγµατικό χρόνο, καθώς και σε µηνιαία βάση για όλο τον λιµενικό εξοπλισµό. Η διαθεσιµότητα δεδοµένων δίνει στον οργανισµό τη δυνατότητα να καταγράψει την κατανάλωση ενέργειας και να τη συσχετίσει µε την παραγωγικότητα των µηχανών. Το 2023 το έργο τηλεµετρίας επεκτάθηκε και ολοκληρώθηκε για την παρακολούθηση κατανάλωσης ενέργειας των κτιριακών εγκαταστάσεων της Εταιρείας, συµβάλλοντας έτσι ακόµα περισσότερο στη βελτίωση της ενεργειακής διαχείρισης του οργανισµού.

    Σε επίπεδο εξοπλισµού, η εταιρεία προγραµµατίζει εντός του έτους την προµήθεια 10 πλήρως ηλεκτρικών tractors για τη σταδιακή ενδυνάµωση του στόλου µε οχήµατα φιλικότερα προς το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα έχει ξεκινήσει και η διαδικασία διαγωνισµού για την προµήθεια τεσσάρων νέων πλήρως ηλεκτρικών eRTGs (Electrified Rubber Tired Gantries) που θα τοποθετηθούν στο αναβαθµισµένο ανατολικό τµήµα του Προβλήτα ΙΙΙ στον Σταθµό.

    Επιπλέον, έχει ήδη εκπονήσει σχετική µελέτη εγκατάστασης φωτοβολταϊκών πάνελ στις οροφές τεσσάρων µεγάλων κτιρίων της Εταιρείας για την παραγωγή πράσινης ενέργειας από τις εγκαταστάσεις της PCT και, αντίστοιχα, µείωση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας από το δίκτυο.

    Στο πλαίσιο της συνεχούς βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας και της µείωσης του συνολικού ανθρακικού της αποτυπώµατος, η PCT έχει θέσει άµεση προτεραιότητα τη σύνδεση των εγκαταστάσεών της µε το δίκτυο υψηλής τάσης, προγραµµατίζοντας επένδυση 9 εκατοµµυρίων ευρώ για την κατασκευή Υποσταθµού Υψηλής Τάσης, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες που θα προκύπτουν από το πρότυπο ηλεκτροδότησης ελλιµενισµένων πλοίων (cold ironing). Επιπλέον, το έργο κατασκευής 12 θέσεων για την από ξηράς ηλεκτροδότηση πλοίων στον Σταθµό (Shore Power) αφορά τον µετασχηµατισµό του λιµένα Πειραιά µέσω της κατασκευής και λειτουργίας σύγχρονων ενεργειακών και περιβαλλοντικών εγκαταστάσεων και ανέρχεται στο ύψος των 39 εκατοµµυρίων ευρώ. Το συνολικό αυτό έργο ενισχύει τη δέσµευση του οργανισµού να παρέχει τις καλύτερες και πιο αποδοτικές υπηρεσίες στους πελάτες του, µε τρόπο βιώσιµο και υπεύθυνο.

    Σπουδαίο ρόλο στην πρόοδο του οργανισµού στους συνολικούς δείκτες ESG διαδραµατίζει και η αξιοποίηση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας. Σε συνεργασία µε το τµήµα Process Excellence της PCT, ενσωµατώνονται στο µοντέλο λειτουργίας της Εταιρείας αυτοµατοποιηµένες και ψηφιοποιηµένες εφαρµογές, απλοποιώντας και επιταχύνοντας διαδικασίες, προστατεύοντας τους εργαζοµένους, διασφαλίζοντας τις συναλλαγές και µειώνοντας το κόστος και το περιβαλλοντικό αποτύπωµα του λιµένα.

    Πώς αξιολογείτε το Red Sea Crisis;

    Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα δηµιουργεί µια συνθήκη που προϋποθέτει τη στενή παρακολούθηση των εξελίξεων, αλλά και µια ετοιµότητα επιχειρησιακή ώστε να ανταποκρινόµαστε έγκαιρα και ευέλικτα στις ανάγκες της αγοράς και των πελατών µας. Το επιχειρησιακό µοντέλο του οργανισµού µας, που κυρίως στηρίζεται στις υψηλές επιδόσεις και την αφοσίωση των εργαζοµένων µας, έχει αποδείξει και στο παρελθόν πως µπορεί να απορροφήσει τέτοιου είδους κραδασµούς.

    Ποια είναι τα µελλοντικά σχέδια της PCT για τον Πειραιά;

    Όσον αφορά τον µελλοντικό σχεδιασµό, η PCT θα συνεχίσει να προασπίζει την έννοια του αµοιβαίου οφέλους. Έχοντας επιτύχει να αναδείξουµε τον Πειραιά στο πρώτο λιµάνι της Μεσογείου και µεταξύ των µεγαλύτερων εµπορικών λιµένων της Ευρώπης, θα συνεχίσουµε να επιδιώκουµε την περαιτέρω αναβάθµιση του εµπορευµατικού σταθµού, µε σκοπό την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πελάτες µας και την καθιέρωση του λιµανιού του Πειραιά ως του κορυφαίου περιφερειακού διαµετακοµιστικού κόµβου στη θαλάσσια εµπορική οδό που συνδέει την Ασία µε την Ευρώπη. Στόχος µας παραµένει να µετατραπεί το λιµάνι του Πειραιά στη νότια πύλη της Ευρώπης, σε σηµαντικό κέντρο διανοµής logistics στην ευρύτερη περιοχή Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής, παρέχοντας ένα πλήρες φάσµα λιµενικών υπηρεσιών και λύσεων σε πελάτες σε παγκόσµιο επίπεδο.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ