Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Ιουν-2024 07:51

    Henkel: Θα πληρώσει και μετά θα προσβάλει το πρόστιμο των 395.125 ευρώ του υπουργείου Ανάπτυξης

    Henkel: Θα πληρώσει και μετά θα προσβάλει το πρόστιμο των 395.125 ευρώ του υπουργείου Ανάπτυξης
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Λαμπίρη

    Στην καταβολή του προστίμου των 395.125 ευρώ θα προχωρήσει η Henkel Ελλάς ΑΒΕΕ και στη συνέχεια θα επιδιώξει να το προσβάλλει δικαστικά, όπως ανέφερε σε συνάντησή της με δημοσιογράφους η Karolina Markiewicz-Kuskowska, γενική διευθύντρια της Henkel Consumer Brands για την Ελλάδα και την Κύπρο. 

    Θυμίζουμε ότι το πρόστιμο επιβλήθηκε για παράβαση του άρθρου 54 του ν. 5045/29-07-2023 σχετικά με την περιστολή φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας. Η παράβαση αφορούσε τα καθαριστικά προϊόντα (απορρυπαντικά και άλλα) ευρείας κατανάλωσης. Οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν από τα αρμόδια κλιμάκια του υπουργείου Ανάπτυξης, έδειξαν ότι το περιθώριο μεικτού κέρδους της εταιρείας ήταν μεγαλύτερο απ’ αυτό που ορίζει η σχετική νομοθεσία. Το συνολικό όφελος που θα αποκόμιζε η εταιρεία ανέρχεται σε 197.561,54 ευρώ, ενώ το πρόστιμο ορίστηκε στο διπλάσιο του προσδοκώμενου οφέλους για το σύνολο των προϊόντων για τα οποία διαπιστώθηκε παράβαση σύμφωνα με το νόμο.

    Η απάντηση για την ακρίβεια και τους γεωγραφικούς περιορισμούς από πολυεθνικές εταιρείες

    Η γενική διευθύντρια της Henkel ανέφερε μεταξύ άλλων για το θέμα των πρωτοβουλιών από πλευράς Κυριάκου Μητσοτάκη και άλλων αρχηγών ευρωπαϊκών κρατών, να προσφύγουν στην πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν, για το θέμα των ανατιμήσεων σε προϊόντα από πλευράς πολυεθνικών αλλά και την παρεμπόδιση της ελεύθερης διακίνησης βασικών καταναλωτικών αγαθών. Θυμίζουμε ότι ο κύριος Μητσοτάκης είχε αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του πως "είναι κρίσιμη η αντιμετώπιση των προσπαθειών ορισμένων πολυεθνικών επιχειρήσεων παραγωγής βασικών ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων για τη διάσπαση της Ενιαίας Αγοράς σε απομονωμένες αγορές με γεωγραφικά κριτήρια, διά της εισαγωγής εμποδίων στον ανταγωνισμό, στις παράλληλες εισαγωγές και στη δυνατότητα των λιανοπωλητών να αξιοποιούν ευκαιρίες αρμπιτράζ (arbitrage) που μπορούν να εξομαλύνουν αποτελεσματικά τις διαφορές τιμών μεταξύ των καταναλωτικών αγορών των κρατών - μελών".

    Η επικεφαλής της Henkel Ελλάς ανέφερε σχετικά με το θέμα ότι "εμείς κάνουμε τη δουλειά μας που είναι οι πωλήσεις, η διαφήμιση και η πώληση προϊόντων. Πρόκειται για ένα πολιτικό ζήτημα. Στόχος μας είναι να παρέχουμε καλής ποιότητας προϊόντας στους Έλληνες καταναλωτές". Συμπλήρωσε ότι "μας επιβλήθηκε το πρόστιμο και συνεργαζόμαστε με τις αρχές για να παρέχουμε τα στοιχεία που απαιτούνται. Θα προσπαθήσουμε να το αντικρούσουμε. Είναι ένα μέρος μόνο της καθημερινότητας και κάθε μέρα καταβάλουμε μεγάλη προσπάθεια να παρέχουμε καλά προϊόντα στους Έλληνες καταναλωτές. Λειτουργούμε στην ευρωπαϊκή αγορά, ανοιχτά, και αυτό είναι ένα από τα πλεονεκτήματα της ενωμένης Ευρώπης", πρόσθεσε αναφορικά με τους γεωγραφικούς περιορισμούς στη διακίνηση των προϊόντων και την πρόσφατη επιστολή του πρωθυπουργού προς την επικεφαλής της Κομισιόν.

    Ως προς την πολιτική τιμών που εφαρμόζει η Henkel στην Ελλάδα, τόνισε ότι "ο μέσος όρος των τιμών βρίσκεται στα επίπεδα της ευρωπαϊκής αγοράς όπου απευθυνόμαστε αλλά και χαμηλότερα".

    Απαντώντας σε ερώτημα για το εάν η Henkel θα προχωρήσει σε αυξήσεις ή μειώσεις τιμών, απέφυγε να εισέλθει σε λεπτομέρειες ως προς την τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία. Αρκέστηκε να σχολιάσει ότι: "οι τιμές γνωρίζουν διακυμάνσεις που σχετίζονται με τις συνθήκες της αγοράς. Πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση που εξελίσσεται στην Ελλάδα. Εάν προσπαθήσει κανείς να πραγματοποιήσει πρόβλεψη, θα κάνει λάθος. Εξετάζουμε περισσότερες από 40.000 παραμέτρους κάθε μήνα πριν διαθέσουμε ένα προϊόν σε κάποιον από τους πελάτες – συνεργάτες μας". 

    Ικανοποίηση για τις οικονομικές επιδόσεις του 2023

    Σχολιάζοντας την πορεία της επιχείρησης στη διάρκεια του 2023, εξέφρασε την ικανοποίησή της για τις οικονομικές επιδόσεις της Henkel Ελλάς. Δεν θέλησε ωστόσο να αναφέρει συγκεκριμένα οικονομικά στοιχεία για τη δραστηριότητα της εταιρείας στην Ελλάδα το 2023, επισημαίνοντας ότι αυτά δημοσιεύονται επίσημα στο ΓΕΜΗ κατόπιν έγκρισης της μητρικής. Το 2022 ο κύκλος εργασιών της σε Ελλάδα και Κύπρο ήταν 103 εκατ. ευρώ. Διαχωρίζοντας τις οικονομικές της επιδόσεις στην Ελλάδα οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 93 εκατ. ευρώ και τα μεικτά κέρδη στα 25,7 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά από φόρους σε 3,33 εκατ. ευρώ.

    Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Henkel παγκοσμίως, είχε τζίρο 21,51 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, χρονιά για την οποία έχει δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις, απασχολώντας 47.750 άτομα προσωπικό.

    Ποια είναι η Henkel

    H εταιρία έχει 140 χρόνια ιστορίας και αποτελεί οικογενειακή επιχείρηση, καθώς η οικογένεια Henkel είναι αυτή που διατηρεί την πλειοψηφία των μετοχών της. Έχει δύο πυλώνες δραστηριότητας που επιμερίζονται στα καταναλωτικά αγαθά και τον τομέα συγκολλητικών ουσιών, σφραγιστικών και επικαλύψεων (adhesive technologies) με προϊόντα όπως οι κόλλες Pritt και εφαρμογή σε τομείς όπως η τεχνολογία, ο τομέας τροφίμων και ποτών, τα έπιπλα και σε πολλούς άλλους κλάδους 

    Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται επί 37 έτη και απασχολεί 200 άτομα. Επίσης έχει παρουσία και στην Κύπρο. Σε ό,τι αφορά τα καταναλωτικά προϊόντα, στο χαρτοφυλάκιό της περιλαμβάνονται μάρκες όπως Persil, Dixan, προϊόντα ομορφιάς όπως η σειρά Syoss για την περιποίηση μαλλιών καθώς και η επαγγελματική σειρά μαλλιών, Schwarzkopf. Στη χώρα μας ένα μέρος των απορρυπαντικών της Henkel παράγεται από τη Rolco Vianil όπως είναι για παράδειγμα το Persil. 

    Ανάμεσα στα πιο δημοφιλή προϊόντα της στην Ελλάδα είναι το Bref, τα Syoss αλλά και το Persil. Η εταιρεία στα απορρυπαντικά είναι 3ος παίκτης στην εγχώρια αγορά, στις βαφές μαλλιού διατηρεί την πρώτη θέση, ενώ στα προϊόντα φροντίδας μαλλιών είναι δεύτερος παίκτης. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ