Τρίτη, 05-Μαρ-2024 10:28
Lidl: Το κόλπο της εταιρείας για να παρακάμπτει τους Χούθι - Ποια η σχέση της με την οικογένεια Εμπειρίκου

Της Αναστασίας Βαμβακά
Από την κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας, η γερμανική αλυσίδα Lidl έθεσε τις βάσεις για την "ναυτιλιακή” της ανεξαρτησία στη μεταφορά των προϊόντων της. Αν και ο ανταγωνισμός έχει σταματήσει να ναυλώνει πλοία για τη μεταφορά των προϊόντων τους - όπως η Ikea, η Walmart και η Home Depot- η Lidl συνεχίζει να αυξάνει τα πλοία στη λίστα της.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας αναλύσεων Linerlytica, η Tailwind Shipping Lines, η οποία ανήκει στη μητρική εταιρεία της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ Lidl, έχει αυξήσει τον στόλο της κατά 43% από τον Ιούλιο μέχρι και σήμερα. Όπως καταγράφει η Linerlytica στο Splash247.com, η Tailwind, κατατάσσεται ως η 38η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών στον κόσμο με 15 πλοία και λίγο πάνω από 40.000 slots (χρονοθυρίδες), ενώ δύο από τα πλοία είναι ιδιόκτητα. Έχει επίσης δύο πλοία υπό παραγγελία. Και όλα αυτά σε λιγότερο από τρία χρόνια.
Η εταιρεία μόλις έκλεισε επίσης τριετή σύμβαση για το μεγαλύτερο πλοίο της, λαμβάνοντας το Kea των 6.881 teu, με την αναφερόμενη τιμή να ανέρχεται στα 39.000 δολάρια, σημειώνοντας μια αξιοσημείωτη αύξηση 15% από το τελευταίο παρόμοιο πλοίο που ναυλώθηκε πριν από περίπου ένα μήνα. Το πλοίο ανήκει στην International Maritime Enterprises, που εδρεύει στο Μονακό και ελέγχεται από την οικογένεια Εμπειρίκου.
Οι κινήσεις της Lidl, η οποία συνέχισε να ναυλώνει πλοία και μετά την εξομάλυνση της κατάστασης από την πανδημία, φαίνεται πως αφορά την νέα κρίση που έχει ξεσπάσει, αυτή τη φορά στην Ερυθρά Θάλασσα και επηρεάζει ως επί των πλείστων τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Με αυτό το τρόπο, η γερμανική αλυσίδα ελέγχει καλύτερα τους χρόνους που έχουν ήδη αυξηθεί για την μεταφορά των εμπορευμάτων από την Ασία στην Ευρώπη μέσα από την διάπλου της Αφρικής.