Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Οκτ-2007 09:42

    "Μάχες" μεριδίων για τις αλυσίδες ηλεκτρονικών ειδών

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Με στόχο να κερδίσουν τη "μάχη" των μεριδίων στην αγορά ηλεκτρονικών ειδών και κινητής τηλεφωνίας οι μεγάλες αλυσίδες ρίχνουν το βάρος του στρατηγικού τους σχεδιασμού στην ανάπτυξη ισχυρού δικτύου σημείων πώλησης.

    Τους τελευταίους μήνες κινήσεις όπως οι εξαγορές της Γερμανός από την Cosmote και της ΤΙΜ από την Wind, η είσοδος ξένων πολυεθνικών όπως η Fnac και η Media Markt και τα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια εγχώριων ομίλων όπως η Microland, η Μultirama, η Public, η E-Shop και η Info-quest έχουν ενισχύσει την τάση συγκέντρωσης μεριδίων στα χέρια των "μεγάλων".

    Οι ισχυροί παίκτες του χώρου επιχειρούν να κερδίσουν τζίρους εις βάρος των μικρότερων εταιρειών είτε αυτές δραστηριοποιούνται στη λιανική είτε στις ηλεκτρονικές πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών. Πρόσφατο, άλλωστε, είναι το παράδειγμα της E-Direct που εμπορευόταν είδη πληροφορικής μέσω διαδικτύου αλλά και δικτύου πέντε καταστημάτων της. Η εταιρεία ανέστειλε τη δραστηριότητά της υπό το βάρος υψηλών υποχρεώσεων που δημιούργησε η όξυνση του ανταγωνισμού με τις υπόλοιπες –κυρίως τις μεγαλύτερες– αλυσίδες.

    Την περίοδο αυτή οι κυρίαρχες αλυσίδες της αγοράς που προσπαθούν να "κλέψουν" μερίδιο η μια από την άλλη σε επιμέρους τομείς της αγοράς, σχεδιάζουν είτε να χτίσουν το δικό τους εμπορικό δίκτυο είτε να ενισχύσουν το υφιστάμενό τους ώστε να αποκτήσουν ισχυρούς εμπορικούς διαύλους. Παράλληλα, προχωρούν σε νέες επενδύσεις ώστε να ισχυροποιήσουν και τις ηλεκτρονικές τους πωλήσεις που χρόνο με το χρόνο ενισχύονται με σταθερό ρυθμό για όλες τις εταιρείες.

    Στην ενίσχυση του πολυκαναλικού μοντέλου προώθησης των πωλήσεων της επιμένει η Πλαίσιο Computers. Η αύξηση του δικτύου των καταστημάτων της (σήμερα αριθμεί 20 σημεία) καλύπτει γεωγραφικά το μεγαλύτερο μέρος της εγχώριας αγοράς και έτσι η εταιρεία δίνει βάρος στις πωλήσεις προς επιχειρήσεις αλλά και στη περαιτέρω επέκταση της στο εξωτερικό. Ώθηση στα σχέδια της αναμένεται να δώσει και η ολοκλήρωση του νέου κέντρου διανομής και συναρμολόγησης στη Μαγούλα Αττικής που καλύπτει επιφάνεια 22,5 χιλ. τετραγωνικών και αποτελεί επένδυση 15 εκατ.ευρώ.

    Δυναμική επέκταση του δικτύου καταστημάτων της πραγματοποιεί η Multirama (συμφερόντων Π. Γερμανού). Η εταιρεία έχει ανακοινώσει ότι θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους έως 25 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη πενταετία. Προβλέπεται η ένταξη πέντε καταστημάτων μεγάλης επιφάνειας ετησίως στο δίκτυό της που σήμερα πλησιάζει τα 80 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, κάτι που αναμένεται να διπλασιάσει τις πωλήσεις της στο τέλος της επόμενης πενταετίας. Η εταιρεία διαθέτει παρουσία και στη Βουλγαρία με δυο καταστήματα.

    Υψηλές βλέψεις έχει και η Microland του ομίλου Αθανασούλη. Η εταιρεία στοχεύει να αποκτήσει πάνω από 300 καταστήματα έως το τέλος της δεκαετίας αξιοποιώντας το σύστημα του franchise. Η UBS εκτιμά σε έκθεσή της ότι η Microland στο τέλος της δεκαετίας θα έχει τετραπλάσιες πωλήσεις (362 εκατ. ευρώ) και δεκαπλάσια κέρδη (31,44 εκατ. ευρώ) από σήμερα.

    Ταυτόχρονα, στο "παιχνίδι" μπαίνουν και οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που επιθυμούν να διευρύνουν τη πελατειακή τους βάση εκτός προϊόντων τηλεπικοινωνίας. Η Wind Hellas αναμένεται να αξιοποιήσει το δίκτυο των 350 καταστημάτων της ενώ η Vodafone σχεδιάζει να επεκτείνει τα σημεία πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών της σε πάνω από 360 που αριθμούν σήμερα.

    Νέος "πόλος" αναμένεται να αποτελέσει η Forthnet που έχει εκπονήσει επενδυτικό σχέδιο ύψους 250 εκατ. ευρώ το οποίο περιλαμβάνει και τη δημιουργία ιδιόκτητου δικτύου καταστημάτων. Η εταιρεία σχεδιάζει να μπει στο λιανικό εμπόριο με στόχο να λειτουργήσει αρχικά 60 καταστήματα. Τέλος, η αλυσίδα Public που ανοίγει καταστήματα σε Αθήνα (στο Σύνταγμα μέσα στους επόμενους μήνες) και Θεσσαλονίκη (Στοά Χιρς) και η νεοσύστατη αλυσίδα "U" της Infoquest αναμένεται να αποτελέσουν ακόμη δύο ακόμη "αντιπάλους" στο κλάδο.

    Νίκος Χρυσικόπουλος


    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ