Κυριακή, 29-Ιαν-2023 19:34
EΛΛΑΚΤΩΡ: Σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με Wade Adams - Δ. Κούτρα για την πώληση της ΑΚΤΩΡ

Της Ελένης Μπότα
Σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία Wade Adams - Δ. Κούτρα για την πώληση της θυγατρικής Ακτωρ, εισέρχεται η ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες και όπως έγραψε το capital.gr, το deal βρίσκεται στην τελική ευθεία καθώς απομένουν να διευθετηθούν ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες μεταξύ των δύο πλευρών.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές αύριο, Δευτέρα αναμένεται σχετικές ανακοινώσεις από την διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ για τις τελευταίες εξελίξεις.
Nα σημειωθεί ότι η ΕΛΛΑΚΤΩΡ σε απάντηση της σε επιστολή του Χρηματιστηρίου προ ημερών ανέφερε ότι ουδεμία συμφωνία που να αφορά στην πώληση της θυγατρικής της, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., έχει υπογραφεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες για την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ είχε εκδηλώσει έγγραφο ενδιαφέρον και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ των κ.κ. Καϋμενάκη, Μπάκου και Εξάρχου. Εντούτοις σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το deal αυτό δεν θα μπορούσε να προχωρήσει λόγω του αυξημένου κατασκευαστικού αντικειμένου των δύο εταιρειών, που θα προκαλούσε πρόβλημα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού και αφετέρου με το γεγονός ότι η Ιντρακατ έχει εταιρεία Παραχωρήσεων και θα ερχόταν σε απευθείας ανταγωνισμό με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.
Η επιλογή της Wade Adams - Δ. Κούτρα έγινε στην διαδικασία, αφενός μεν διασφαλίστηκε το γεγονός της συνεργασίας μεταξύ των δύο Ομίλων στον τομέα της κατασκευής και αφετέρου η ομαλή συνέχιση και λειτουργία της κατασκευαστικής εταιρείας.
Σύμφωνα με ανθρώπους που βρίσκονται κοντά στην διαδικασία η ΑΚΤΩΡ θα συνεχίσει να αποτελεί τον κατασκευαστικό βραχίον της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, έναν τομέα που η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ αναμένεται να δώσει ιδιαίτερη έμφαση.
Η ΑΚΤΩΡ μετά την ανάληψη από την νέα διοίκηση του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ κατάφερε να εξυγιανθεί φτάνοντας να έχει ανεκτέλεστο 2,7 δισ, έσοδα 380 εκατ. ευρώ (9μηνο του 2022) και εμφανή πλέον την επανάκαμψη της λειτουργικής του κερδοφορίας.
Μέσα στο 9μηνο του 2022 η ΑΚΤΩΡ κατάφερε να εξασφαλίσει έργα 723 εκατ. ευρώ (όπως το Νεάπολη-Αγioς Νικόλαος, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, το Πάτρα - Πύργος (με ποσοστό συμμετοχής 105 εκατ)., οδικά έργα 190 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το ΚΕΛ Ψυττάλειας, έργα στη Διώρυγα Κορίνθου, ενώ επιπλέον συμβάσεις 48 εκατ. ευρώ προστέθηκαν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Επίσης, ο όμιλος έχει αναδειχθεί προτιμώμενος πλειοδότης για έργα 549 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη (ποσοστό συμμετοχής 151 εκατ. ευρώ), η επέκταση της Λ. Κύμης (ποσοστό συμμετοχής 103 εκατ. ευρώ), το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (μερίδιο 58 εκατ. ευρώ) καθώς και τη λειτουργία σταθμών Εγνατίας Οδού (37 εκατ.).