Παρασκευή, 27-Ιαν-2023 07:45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Όλο το παρασκήνιο και η επόμενη μέρα του deal για την ΑΚΤΩΡ

Της Ελένης Μπότα
Στις παραχωρήσεις, στον τομέα του περιβάλλοντος και των ακινήτων μέσω της REDS θα εστιάσουν οι βασικοί μέτοχοι της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, στην περίπτωση που προχωρήσει το deal εξαγοράς της ΑΚΤΩΡ, του κατασκευαστικού βραχίονα του Ομίλου, από το κοινό σχήμα Wade Adams - Δ. Κούτρας.
Αν και η συμφωνία, σύμφωνα με την χθεσινή ανακοίνωση του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν έχει υπογραφεί, ωστόσο πηγές της αγοράς επιμένουν ότι το deal βρίσκεται στην τελική ευθεία και οι ανακοινώσεις αναμένονται στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, καθώς απομένουν να διευθετηθούν ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες μεταξύ των δύο πλευρών. Όσον αφορά το τίμημα εκτιμάται ότι θα κυμανθεί στα 130 με 150 εκατ. ευρώ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι εκτός από τo σχήμα Wade Adams - Δ. Κούτρα και άλλοι είχαν το τελευταίο διάστημα χτυπήσει την πόρτα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ για την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ, εντούτοις επιλέχθηκαν οι πρώτοι, καθώς όπως υποστηρίζουν πηγές που βρίσκονται κοντά στην διαδικασία, αφενός μεν διασφαλίστηκε το γεγονός της συνεργασίας μεταξύ των δύο Ομίλων στον τομέα της κατασκευής και αφετέρου η ομαλή συνέχιση και λειτουργία της κατασκευαστικής εταιρείας.
Μετά την προσπάθεια που έγινε την τελευταία διετία από την διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ομίλου κατάφερε να εξυγιανθεί φτάνοντας να έχει ανεκτέλεστο 2,7 δισ, έσοδα 380 εκατ. ευρώ (9μηνο του 2022) και εμφανή πλέον την επανάκαμψη της λειτουργικής του κερδοφορίας.
Μέσα στο 9μηνο του 2022 η ΑΚΤΩΡ κατάφερε να εξασφαλίσει έργα 723 εκατ. ευρώ (όπως το Νεάπολη-Αγioς Νικόλαος, προϋπολογισμού 140 εκατ. ευρώ, το Πάτρα - Πύργος (με ποσοστό συμμετοχής 105 εκατ)., οδικά έργα 190 εκατ. ευρώ στη Ρουμανία, το ΚΕΛ Ψυττάλειας, έργα στη Διώρυγα Κορίνθου, ενώ επιπλέον συμβάσεις 48 εκατ. ευρώ προστέθηκαν μετά τις 30 Σεπτεμβρίου 2022. Επίσης, ο όμιλος έχει αναδειχθεί προτιμώμενος πλειοδότης για έργα 549 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων είναι οι συμβάσεις για το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη (ποσοστό συμμετοχής 151 εκατ. ευρώ), η επέκταση της Λ. Κύμης (ποσοστό συμμετοχής 103 εκατ. ευρώ), το τμήμα του ΒΟΑΚ Χερσόνησος – Νεάπολη (μερίδιο 58 εκατ. ευρώ) καθώς και τη λειτουργία σταθμών Εγνατίας Οδού (37 εκατ.).
Με την ενδεχόμενη εξαγορά της ΑΚΤΩΡ, ο Δ. Κούτρας θα επιστρέψει στο τιμόνι της εταιρείας που έτρεξε για σχεδόν 40 χρόνια (από το 1978 έως το 2018) και η Wade Adams, με έδρα το Nτουμπάι που δραστηριοποιείται κυρίως στη Μέση Ανατολή, θα μπει στην ελληνική αγορά, κάτι που προσπαθούσε εδώ και καιρό να πράξει.
Η περίοδος άλλωστε είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή για τον κλάδο των κατασκευών στην χώρα μας αφού έργα συνολικού ύψους 43 δισ. ευρώ σε διάφορους τομείς αναμένεται να υλοποιηθούν την προσεχή 5ετία.
Να σημειωθεί ότι το σχήμα Wade Adams - Δ. Κούτρας είχε ενδιαφερθεί για την απόκτηση της Δομικής Κρήτης, μία από τις μικρές του κατασκευαστικού κλάδου. Μάλιστα η συμφωνία ήταν πολύ κοντά να κλείσει, ωστόσο η έναρξη των συζητήσεων με τους βασικούς μετόχους της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έβαλε σε "πάγο την συμφωνία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να προχωρήσει και αυτή η εξαγορά, χωρίς πάντως στην παρούσα φάση να έχει οριστικοποιηθεί κάτι ακόμη.