Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 24-Ιαν-2023 09:07

    Η πόρτα του Χρηματιστηρίου για το αεροδρόμιο της Αθήνας "περνά" (και) από την AEGEAN

    Η πόρτα του Χρηματιστηρίου για το αεροδρόμιο της Αθήνας «περνά» (και) από την AEGEAN
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού 
       
    Έντονες είναι οι σχέσεις αλληλεξάρτησης μεταξύ του αεροδρομίου της Αθήνας και του ομίλου της AEGEAN (AEGEAN + Olympic Air), δεδομένου ότι ο Όμιλος αποτελεί τον κυριότερο χρήστη του αεροδρομίου. 

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το Capital.gr, ο όμιλος της AEGEAN διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στο αεροδρόμιο της Αθήνας, το οποίο κυμαίνεται στην περιοχή του 50% τα τελευταία χρόνια. Το 2022 υπολογίζεται μεταξύ 45%-46%, το 2021 ανήλθε στο 47,1%, το 2020 στο 53,2% και το 2019 στο 47,9%.  

    Αντίστοιχα, στη δεύτερη θέση βρίσκεται η SKY express, με μερίδιο αγοράς 13% το 2022, έναντι 12% το 2021, 3,8% το 2020 και 3,9% το 2019, ενώ στην τρίτη θέση (τουλάχιστον έως και το 2021) βρισκόταν η Ryanair με μερίδιο 7,4% (το μερίδιο της Ryanair διολισθαίνει τα τελευταία χρόνια).  

    "Είναι προφανές ότι όσο αναπτύσσεται η AEGEAN, η οποία έχει ως κύρια βάση το αεροδρόμιο της Αθήνας, τόσο θα μεγιστοποιούνται τα οφέλη για το αεροδρόμιο", σχολιάζει αναλυτής των εγχώριων αερομεταφορών, σημειώνοντας ότι για "κάθε αεροδρόμιο, η εξέλιξη των home carriers αποτελεί τον πλέον καθοριστικό παράγοντα".

    Μάλιστα, η μεγέθυνση της AEGEAN, η οποία ανεστάλη την περίοδο της πανδημίας, αλλά από πέρυσι εμφανίζει ξανά τη δυναμική της, με αποκορύφωμα την εξαγγελία της επένδυσης στην τεχνική βάση της πρώην ΟΑ, έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο για το αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς οδεύει προς το Χρηματιστήριο. 

    Το σχέδιο για την εισαγωγή στο ταμπλό

    Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να προχωρήσει σε αρχική δημόσια προσφορά (IPO) για το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, με τον μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας να εμφανίζεται "έτοιμος" να αγοράσει το 10% των μετοχών αυτών, με σημαντικό, όπως φαίνεται, premium. 

    Τα παραπάνω αποκάλυψε πρόσφατα, σε συνέντευξή του στο Bloomberg, ο Δημήτρης Πολίτης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ταμείου. Όπως είπε, το ΤΑΙΠΕΔ και οι μεγαλύτεροι μέτοχοι και φορείς εκμετάλλευσης, AviAlliance GmbH και AviAlliance Capital GmbH, που ελέγχονται από το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments, κατέληξαν σε συμφωνία για τη μελλοντική πορεία του αεροδρομίου της Αθήνας.

    "Τώρα βρισκόμαστε στο στάδιο που παρουσιάζουμε στους άλλους μετόχους και στην κυβέρνηση τις λεπτομέρειες για το τι έχουμε συμφωνήσει με τους εταίρους μας", τόνισε ο κ. Πολίτης.

    Δεδομένης της σημασίας του τουρισμού για την ελληνική οικονομία, ο κ. Πολίτης χαρακτήρισε το αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος” ως "βασικό παράγοντα για την επιτυχία της ελληνικής ανάκαμψης".

    Σημειώνεται ότι το ελληνικό δημόσιο κατέχει το 55% του ΔΑΑ (Υπερταμείο 25%, ΤΑΙΠΕΔ 30%), οι AviAlliance και AviAlliance Capital το 40% και η οικογένεια Κοπελούζου το 5%.

    Σύμφωνα με το προσχέδιο της συμφωνίας, το ΤΑΙΠΕΔ θα διαθέσει το 30% στο χρηματιστήριο, με την AviAlliance να έχει το δικαίωμα να αποκτήσει το 10% αυτού του μεριδίου με ελεγχόμενο premium, καθιστώντας τις, ελεγχόμενες εταιρείες της PSP, πλειοψηφικούς μετόχους.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ