Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Ιουν-2022 08:10

    "Στροφή" των συνδρομητών της Cosmote TV στις streaming υπηρεσίες

    "Στροφή" των συνδρομητών της Cosmote TV στις streaming υπηρεσίες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Φώτη Φωτεινού

    Το "παραδοσιακό" δορυφορικό πιάτο δείχνει να "εγκαταλείπεται", οι streaming υπηρεσίες, λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας και της αυξανόμενης διείσδυσης υψηλών ευρυζωνικών ταχυτήτων, αποτελεί σταδιακά τον "κυρίαρχο" τρόπο κατανάλωσης τηλεοπτικού περιεχομένου παγκοσμίως.  

    Η τάση αυτή επαληθεύεται και στην Cosmote TV, η οποία, από την 1η Ιουλίου, διακόπτει τις διαδραστικές υπηρεσίες (on demand και replay TV) στους δορυφορικούς δέκτες της, με τους συνδρομητές να καλούνται, εφόσον το επιθυμούν, να ενεργοποιήσουν δωρεάν τις streaming υπηρεσίες στην τηλεόρασή τους.

    Η streaming υπηρεσία της Cosmote TV μπορεί να λειτουργεί παράλληλα με τον αποκωδικοποιητή μέσω δορυφόρου και οι συνδρομητές μπορούν να εγκαταστήσουν την εφαρμογή σε έως 5 επιπλέον συσκευές.

    Χρήση της υπηρεσίας έχουν τη δυνατότητα να κάνουν έως 2 άτομα ταυτόχρονα στο ίδιο νοικοκυριό (1 μέσω δορυφορικής και 1 μέσω της Cosmote TV Streaming).

    Σύμφωνα με εκτιμήσεις, επί συνόλου 636.504 συνδρομητών (στοιχεία πρώτου τριμήνου 2022), η streaming υπηρεσία της Cosmote TV ξεπερνούσε τα 380.000 νοικοκυριά, ενώ η δορυφορική πλατφόρμα διέθετε περί τους 430.000 συνδρομητές (είναι εφικτή η παράλληλη χρήση). 

    Σύμφωνα με αναλυτές της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, όσο εξελίσσονται τα δίκτυα υψηλών ταχυτήτων, τόσο σε επιδόσεις, όσο και σε γεωγραφική κάλυψη, οι streaming υπηρεσίες αναμένεται να "κυριαρχήσουν".

    Αντίστοιχα, το δορυφορικό "πιάτο" θα συνεχίσει να υφίσταται, αλλά – κυρίως – σε απομακρυσμένες περιοχές.  

    Η διείσδυση των streaming συνδρομητικών υπηρεσιών στην Ελλάδα  

    Η συνδρομητική τηλεόραση ενισχύεται και στην Ελλάδα, με νέες ψηφιακές πλατφόρμες να εγκαινιάζουν την παρουσία τους στη χώρα, όπως συνέβη πρόσφατα με το Disney+.

    Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της εταιρείας ερευνών Omdia Technology, οι συνδέσεις των συνδρομητικών πλατφορμών στην Ελλάδα (Cosmote TV, Nova, Vodafone TV, αλλά και των ξένων πλατφορμών, όπως Netflix) και χωρίς να υπολογίζεται ο διαμοιρασμός τους (μοναδικοί χρήστες) προβλέπεται ότι θα διαμορφωθούν φέτος στα 1,786 εκατ., επιτυγχάνοντας διείσδυση 42%.

    Αντίστοιχα, το 2021, η ελληνική αγορά υπολογίζεται ότι έκλεισε με 1,683 εκατ. συνδέσεις, επιτυγχάνοντας διείσδυση 39,7% και το 2020 με 1,570 εκατ. συνδέσεις, επιτυγχάνοντας διείσδυση 37,1%.

    Εξαιρετικά διαδεδομένη είναι η χρήση συνδρομητικών πλατφορμών (πολλοί συνδρομητές είναι συνδεδεμένοι με περισσότερες από μία πλατφόρμες) σε χώρες, όπως η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Γαλλία και η Γερμανία.

    Στη γειτονική Ιταλία,  η Omdia Technology εκτιμά ότι η διείσδυση θα ανέλθει φέτος στο 79,2%, στην Τσεχία στο 74,5% και στη Βουλγαρία στο 85,1%.

    Σε απόλυτους αριθμούς, στην Ελλάδα, η Cosmote TV διαθέτει 637 χιλιάδες συνδρομητές, η NOVA – WIND έως 400.000 συνδρομητές, η VODAFONE TV 130.000 – 140.000 συνδρομητές και το Netflix σχεδόν 500.000 συνδρομητές.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ