Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 06-Οκτ-2021 07:51

    Τι ψάχνει η Next e.Go για το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

    Τι ψάχνει η Next e.Go για το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Κώστα Κετσιετζή

    Κοντά στην τελική επιλογή της τοποθεσίας που θα αναπτύξει μονάδα συναρμολόγησης των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων στη χώρα μας, βρίσκεται η γερμανική εταιρεία Next.e.GO Mobile με τις επίσημες ανακοινώσεις να αναμένονται στα τέλη της χρονιάς.

    Στο μεταξύ η εταιρεία προχωρά στη λειτουργία γραφείου πωλήσεων και εξυπηρέτησης στην Ελλάδα αλλά και στη δημιουργία τμήματος R&D για την ηλεκτροκίνηση σε συνεργασία με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.

    Εξηγώντας την λογική με την οποία λειτουργεί η Next e.Go Mobile, ο καθηγητής Ούλριχ Χέρμαν, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας, σημείωσε κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες στην Αθήνα, πως σκοπός δεν είναι μόνο η κυκλοφορία νέων μικρών αυτοκινήτων πόλης σε προσιτές τιμές αλλά και η αλλαγή του τρόπου παραγωγής τους.

    "Θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίον κατασκευάζονται τα αυτοκίνητα”, τόνισε ο δρ Χέρμαν σημειώνοντας πως εκεί που οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μεγάλα κεντρικά εργοστάσια τα οποία πρέπει να παράγουν πάνω από 100.000 οχήματα ετησίως για να είναι οικονομικά βιώσιμα, η Next e.Go Mobile ακολουθεί ένα άλλο μοντέλο που βασίζεται σε μια σειρά μικροεργοστασίων, δυνατότητας παραγωγής έως 30.000 οχημάτων ετησίως, αλλά τα οποία μπορούν να είναι κερδοφόρα με ακόμη και 10.000 οχήματα ετησίως.

    Η γερμανική εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα τέτοιο μικροεργοστάσιο και στη χώρα μας, έχοντας υπογράψει τον περασμένο Δεκέμβριο αρχική επιστολή προθέσεων με την Enterprise Greece.

    Σύμφωνα με πληροφορίες η επένδυση, που στην πλήρη ανάπτυξή της θα ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ, θα προχωρήσει κλιμακωτά. Αρχικός σκοπός θα είναι να καλύψει την ελληνική αγορά και στη συνέχεια να επεκταθεί και στην κάλυψη της ζήτησης από την υπόλοιπη Ευρώπη σε συνδυασμό με το εργοστάσιο που κατασκευάζεται αυτή την περίοδο στη Βουλγαρία.

    Τους τελευταίους μήνες τα στελέχη της εταιρείας έχουν επισκεφτεί περισσότερες από 20 περιοχές της χώρας και όπως φαίνεται βρίσκονται κοντά στην τελική τους επιλογή, εξετάζοντας δύο περιοχές που καλύπτουν τα κριτήρια που έχουν τεθεί για σύνδεση με λιμάνι και με σιδηροδρομική γραμμή.

    Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις με την ελληνική κυβέρνηση για τα κίνητρα που μπορούν να δοθούν για την υλοποίηση της επένδυσης. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί πως η παραγωγική μονάδα θα μπορεί να είναι λειτουργική μέσα σε δύο χρόνια από την έκδοση των απαραίτητων αδειών.

    Η επένδυση στη Βουλγαρία

    Το εργοστάσιο στην Ελλάδα, εφόσον προχωρήσει, θα είναι το τρίτο της Next e.Go στην Ευρώπη. Το πρώτο βρίσκεται στο Άαχεν της Γερμανίας απ’ όπου ξεκίνησε η εταιρεία και το δεύτερο κατασκευάζεται στο Λόβετς της Βουλγαρίας.

    Η επένδυση στη γειτονική χώρα προχωρά με γρήγορους ρυθμούς καθώς οι απαραίτητες αδειοδοτήσεις δόθηκαν μέσα σε διάστημα ολίγον μηνών. Η συμφωνία με τη βουλγαρική κυβέρνηση υπεγράφη στις 15 Ιουλίου και ήδη έχουν ξεκινήσει οι πρώτες χωματουργικές εργασίας για την κατασκευή της μονάδας παραγωγής, η οποία θα είναι μεγαλύτερη απ’ αυτή που σχεδιάζεται στην Ελλάδα.

    Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται στα 143 εκατ. ευρώ ενώ έχει συμφωνηθεί η κρατική επιδότηση της επένδυσης με το ποσό των 34 εκατ. ευρώ, το οποίο θα πληρωθεί σε τρεις δόσεις με την πρώτη να καταβάλλεται όταν θα ξεκινήσει η παραγωγή αυτοκινήτων και η τελευταία όταν η παραγωγή φτάσει τα 20.000 αυτοκίνητα κάθε χρόνο.

    Η Next e.Go σχεδιάζει να δημιουργήσει πέντε με έξι μικροεργοστάσια. Τα επόμενα σχεδιάζονται για την Ελβετία και για το Μεξικό με στόχο να καλυφθεί και η αγορά της Αμερικής.

    Σχέδια για IPO το 2022

    Παράλληλα, η γερμανική εταιρεία που αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα στο παρελθόν ετοιμάζεται και για την άντληση νέων κεφαλαίων μέσω της εισαγωγής της σε οργανωμένη αγορά εντός του 2022. Μέχρι τώρα έχε "σηκώσει” κεφάλαια ύψους 310 εκατ. ευρώ τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες επαρκούν για τα δύο εργοστάσια.

    Σημειώνεται ότι η αρχική εταιρεία e.GO Mobile AG ιδρύθηκε το 2015 ως e.Go Mobile, από τον καθηγητή Günther Schuh στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν, και η βασική ιδέα του ήταν να κατασκευάσει ηλεκτρικά αυτοκίνητα όσο το δυνατόν πιο απλά και φθηνά. 

    Το 2019 όμως άρχισε να αντιμετωπίζει χρηματοοικονομικά προβλήματα, με αποτέλεσμα τον Μάρτιο του 2020 να υποβάλει αίτηση πτώχευσης η οποία εγκρίθηκε δύο μήνες αργότερα.

    H λύση στο πρόβλημα ωστόσο δόθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν η ND Group με έδρα την Ολλανδία απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο της γερμανικής εταιρείας και για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης δημιουργήθηκε η Next e.GO Mobile, ως διάδοχος εταιρεία.

    kostaskets@capital.gr 

    Διαβάστε ακόμη:

    - Άνοιξε ο δρόμος για την επένδυση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next e.go στην Ελλάδα

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ