Πέμπτη, 16-Σεπ-2021 08:22
Mηχανική: Τα σχέδια για την ΑΜΚ και ο στόχος για το πτυχίο

Της Ελένης Μπότα
Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να δημοσιευτεί η πρόσκληση της γενικής συνέλευσης των μετόχων της Μηχανικής του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου με θέμα την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας συνολικού ύψους 30 εκατ ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες στην ΑΜΚ, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, εκτός από τη Μηχανική, θα συμμετάσχουν παλιοί και νέοι μέτοχοι.
Η κεφαλαιακή ένεση, σύμφωνα με την εταιρεία, αποβλέπει στην ενίσχυσή της στους τομείς των νέων προς ανάληψη έργων ΣΔΙΤ, της ανάπτυξης ακινήτων στην Βουλγαρία και της κατασκευής Υδροηλεκτρικών Έργων.
Παράλληλα, όπως αναφέρει στο capital, η διευθύνουσα σύμβουλος της Μηχανικής, Μελίνα Εμφιετζόγλου, γίνεται προσπάθεια και για την ανάκτηση του εργοληπτικού πτυχίου της εταιρείας, ωστόσο όπως διευκρινίζει, "αυτό δεν είναι μία απλή υπόθεση και πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη".
Να σημειωθεί λόγω των οικονομικών προβλημάτων η εταιρεία παρέμεινε χωρίς ενημερότητα από το 2012 και τελικώς απώλεσε το εργοληπτικό της πτυχίο.
Σήμερα η Μηχανική συμμετέχει σε κάποιους διαγωνισμούς σε κοινοπραξία με τους Ιταλούς της GD Insfrastrutture.
Η Μηχανική ιδρύθηκε το 1974 από τον Πρόδρομο Εμφιετζόγλου. Ξεκίνησε με την ανάληψη μικρών έργων στη Θεσσαλονίκη, ενώ μέσα σε μικρό διάστημα κατάφερε να γιγαντωθεί, αναλαμβάνοντας εργολαβίες σε όλα τα μεγάλα έργα υποδομής.
Σταδιακά επεκτάθηκε στο εξωτερικό, τόσο σε γειτονικά κράτη όσο και σε Ρωσία και Ουκρανία. Εκτός από τον κατασκευαστικό κλάδο, ανέπτυξε δραστηριότητες στα ακίνητα, στην ενέργεια, στη μεταλλουργία, στη σωληνουργία και στην ξυλεία.
Η οικονομική κατάρρευση της Μηχανικής ξεκίνησε το 2011, λόγω της ανυπαρξίας μεγάλων έργων. Έκτοτε οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και οδήγησαν μέχρι και σε πλειστηριασμό των γραφείων της, αλλά και σε κατάσχεση των περιουσιακών στοιχείων του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου.
Το 2015 η εταιρεία τέθηκε σε αναγκαστική διαχείριση το 2015, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών προς Δημόσιο και ασφαλιστικούς οργανισμούς, προς τράπεζες, προμηθευτές αλλά και εργαζόμενους, που άγγιζαν τα 400 εκατ. ευρώ.
Τον Νοέμβριο του 2017 η Μηχανική συστήνει κοινοπραξία με την GD Insfrastrutture και καταφέρνουν, μετά από δικαστικές προσφυγές να πάρουν το έργο της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο αρχικού προϋπολογισμού 214 εκατ. (με ΦΠΑ), με έκπτωση 45,2%.