Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 12-Αυγ-2021 07:41

    Γιατί μειώθηκε η άφιξη containers στον Πειραιά τον Αύγουστο

    Γιατί μειώθηκε η άφιξη containers στον Πειραιά τον Αύγουστο
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Έπεσαν οι ρυθμοί διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά τον Αύγουστο, συγκριτικά με τον προηγούμενο μήνα, λόγω της περιόδου, αλλά και των προβλημάτων που διαταράσσουν ακόμη και σήμερα την εφοδιαστική αλυσίδα.

    Υπενθυμίζεται ότι το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας εξυπηρέτησε στο πρώτο μισό του τρέχοντος έτους σχεδόν τα ίδια containers, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, επίδοση που κρίθηκε ικανοποιητική, εν μέσω αναταράξεων, αλλά είναι φυσικά χαμηλότερη από τα ρεκόρ του 2019. 

    Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι αναμένονται μειωμένοι όγκοι στα λιμάνια της Ευρωπαϊκής Ένωσης τις επόμενες ημέρες, λόγω των καλοκαιρινών διακοπών. 

    Ωστόσο, το σημαντικότερο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι του ΟΛΠ είναι η συμφόρηση σε αρκετούς κομβικούς λιμένες σε Ασία και Βόρεια Ευρώπη και η αδυναμία των εταιρειών της ναυτιλίας τακτικών γραμμών να μεταφέρουν εγκαίρως τα εμπορεύματα. Έτσι, οι "ουρές" και οι χρόνοι αναμονής πολλαπλασιάζονται.

    Όπως γίνεται αντιληπτό, αυτή η κατάσταση οδηγεί σε αύξηση των "blank sailings", των ακυρώσεων, δηλαδή, προσεγγίσεων σε λιμάνια ή ακόμη και ολόκληρων δρομολογίων. Μόλις χθες η κορυφαία δανέζικη εταιρεία τακτικών γραμμών Maersk ανακοίνωσε ότι θα αποφύγει προσεγγίσεις στο Αμβούργο λόγω καθυστερήσεων. 

    Παράλληλα, δύο από τα μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου, τα κινεζικά Ningbo και Shanghai βρίσκονται υπό αυξημένη πίεση. Μάλιστα, αρκετά πλοία που προγραμμάτιζαν να προσεγγίσουν το Ningbo χθες, αναγκάστηκαν να… κάνουν αναστροφή μετά τη γνωστοποίηση κρούσματος κορονοϊού στο εργατικό δυναμικό του.

    Πρόκειται για εξελίξεις που επηρεάζουν άμεσα το ελληνικό λιμάνι, καθώς τα δρομολόγια των περισσότερων εταιρειών τακτικών γραμμών είναι: Κίνα - Πειραιάς - Βόρεια Ευρώπη - Πειραιάς - Κίνα.

    Σημάδια συμφόρησης;

    Σημειώνεται ότι τις τελευταίες ημέρες καταγράφονται μικρές καθυστερήσεις και στον Πειραιά.

    Τον Ιούλιο όλα κύλησαν ομαλά και το ποσοστό αναμονής κυμάνθηκε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, επισημαίνουν στο Capital.gr αναλυτές που παρακολουθούν τις αφίξεις στα λιμάνια. Μέχρι και την τελευταία εβδομάδα του μήνα, ο χρόνος αναμονής των πλοίων στο αγκυροβόλιο έφτανε κατά μέσο όρο τις 0,7 ημέρες, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων MarineTraffic. 

    Την πρώτη εβδομάδα, όμως, του Αυγούστου o χρόνος αναμονής έφτασε τη 1 ημέρα κατά μέσο όρο. Στα μέσα του Ιουνίου ο χρόνος αναμονής διαμορφωνόταν σε 0,4 ημέρες. Σύμφωνα, πάντως, με στοιχεία της δανέζικης εταιρείας συμβούλων eeSea, στις 9 Αυγούστου παρατηρείτο μέτρια συμφόρηση στις εγκαταστάσεις του λιμένα.

    Διαβάστε επίσης:

    - Πόσα containers διακινήθηκαν στον Πειραιά το α' εξάμηνο

    - Κρουαζιέρα και αυτοκίνητα αύξησαν τα κέρδη του ΟΛΠ

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ