Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 10-Αυγ-2021 07:48

    Πώς η Cosco θα κάνει "πράσινο" το λιμάνι του Πειραιά

    Πώς η Cosco θα κάνει "πράσινο" το λιμάνι του Πειραιά
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    "Πράσινες" κινήσεις υλοποιεί η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά, με στόχο τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων του και τον περιορισμό του λειτουργικού κόστους. 

    Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στην έκθεση βιωσιμότητας του φορέα, η οποία δημοσιεύτηκε χθες, οι εκπομπές ρύπων μειώθηκαν το 2020 σε ετήσια βάση, σε μία χρονιά φυσικά κατά την οποία έπεσαν σε ένα βαθμό οι ρυθμοί λόγω της εμφάνισης της πανδημίας. Ειδικότερα, η συνολική κατανάλωση ενέργειας ανήλθε σε 47.843 MWh, έναντι 50.260 MWh το 2019.

    Οι σημαντικότερες πηγές ενέργειας που χρησιμοποιούνται είναι η ηλεκτρική ενέργεια και το πετρέλαιο κίνησης. Πέρυσι η ηλεκτρική ενέργεια συνέβαλε κατά 57% στη συνολική κατανάλωση ενέργειας από 58% το 2019.

    Το ποσοστό του πετρελαίου κίνησης που καταναλώθηκε από μηχανήματα για το χειρισμό φορτίων αποτελεί το 35% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας τόσο το 2019, όσο και το 2020.

    Επενδύσεις

    Ο ΟΛΠ έχει αναπτύξει σύστημα διαχείρισης ενέργειας, παρακολουθώντας συστηματικά την κατανάλωση και την ενεργειακή επίδοση, τον εντοπισμό σημείων προς βελτίωση, την εξέταση ευκαιριών βελτίωσης της ενεργειακής επίδοσης κατά το σχεδιασμό νέων εγκαταστάσεων και δραστηριοτήτων και κατά την ανανέωση και αναβάθμιση εξοπλισμού. Προς αυτήν την κατεύθυνση, έχει συσταθεί ομάδα ενεργειακής διαχείρισης με σχετικά καθήκοντα.

    Μία από τις σημαντικές "πράσινες" επενδύσεις του ΟΛΠ κατά το περσινό έτος ήταν η αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων με την αντικατάσταση των straddle carriers (οχημάτων στοιβασίας και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με terminal tractors (τράκτορες), για το χειρισμό των containers.

    Οι τελευταίοι έχουν μικρότερη κατανάλωση καυσίμων, κάτι που θα έχει ως συνέπεια τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων συνολικά και άρα των εκπομπών στον τερματικό.

    Παράλληλα, ο Οργανισμός εξετάζει τη χρήση εναλλακτικών τύπων ενέργειας και την ενσωμάτωση σχετικών εγκαταστάσεων στις υπό κατασκευή υποδομές του επενδυτικού προγράμματος που "τρέχει".

    Άλλωστε, από το 2016 λειτουργεί στο λιμένα φωτοβολταϊκός σταθμός 430 kWp εντός της περιοχής του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων και παράγει ενέργεια από ηλιακά πάνελ. Ο φωτοβολταϊκός σταθμός παραγωγής ενέργειας είναι συνδεδεμένος με το δίκτυο διανομής ηλεκτρικής ενέργειας και όλη η παραγόμενη ενέργεια παρέχεται στο τοπικό δίκτυο μέσης τάσης.

    Η εν λόγω εγκατάσταση ενισχύει, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, την προβολή των ΑΠΕ στον χώρο του λιμανιού παρέχοντας "πράσινες" kWh στο διασυνδεδεμένο δίκτυο και συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην αποφυγή εκπομπής ρύπων αερίων του θερμοκηπίου που θα παράγονταν από ένα διασυνδεδεμένο σταθμό ηλεκτροπαραγωγής που χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα.

    Έτσι περιορίζεται και η εξάρτηση της χώρας από εισαγωγές υγρών καυσίμων (πετρέλαιο ντίζελ). Μέσω της παραγωγής ενέργειας στον φωτοβολταϊκό σταθμό το λιμάνι κατόρθωσε την αποφυγή εκπομπών 575,2 τόνων CO2 το 2020.

    Το συνολικό κόστος των περιβαλλοντικών δαπανών (θαλάσσιες και χερσαίες υπηρεσίες καθαριότητας, υπηρεσίες προστασίας του περιβάλλοντος) του ΟΛΠ ανήλθε σε 1,3 εκατ. ευρώ πέρυσι. Το αντίστοιχο κόστος του 2019 είχε διαμορφωθεί σε 1,4 εκατ. ευρώ.

    Ευρωπαϊκά προγράμματα αναβάθμισης

    Ο ΟΛΠ υλοποιεί, επίσης, προγράμματα παρακολούθησης των υδάτων και των ιζημάτων, του ατμοσφαιρικού και του ακουστικού περιβάλλοντος. Σε αυτό το πλαίσιο και υπό το ευρωπαϊκό έργο "Pixel", ενίσχυσε το δίκτυό του με νέο σταθμό ατμοσφαιρικών μετρήσεων στην περιοχή του σταθμού κρουαζιέρας και σταθερό σταθμό μέτρησης θορύβου στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων.

    Σημειώνεται, ότι το λιμάνι συμμετείχε πέρυσι ως βασικός εταίρος σε 13 ερευνητικά - αναπτυξιακά ευρωπαϊκά προγράμματα, τα οποία βρίσκονταν σε διαδικασία υλοποίησης. 

    Εκτός από το "Pixel",  ξεχωρίζουν ακόμη το "Poseidon Med II" για την ανάπτυξη υποδομών αποθήκευσης και διανομής LNG, το "Ealing" για την ηλεκτροδότηση πλοίων από τη στεριά και το "Green and Connected Ports" το οποίο μετρά την περιβαλλοντική απόδοση των λιμένων, μέσω σύγχρονων τεχνολογιών.

    Διαβάστε επίσης:

    - Πλήρεις πάροχοι ελλιμενισμού τα ελληνικά λιμάνια - Οι υποχρεώσεις τους

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ