Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 17-Ιουλ-2021 08:19

    Τα 10 μεγάλα deals των Ελλήνων εφοπλιστών σε 10 ημέρες

    Τα 10 μεγάλα deals των Ελλήνων εφοπλιστών σε 10 ημέρες
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Στο ρυθμό του πρώτου εξαμήνου συνεχίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές, κλείνοντας αρκετές συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων στο ξεκίνημα του Ιουλίου.

    Τα deals, που είδαν το φως της δημοσιότητας το τελευταίο δεκαήμερο, αφορούν τόσο μεταχειρισμένο όσο και νέο τονάζ. Στη second hand αγορά, οι πλοιοκτήτες επένδυσαν κυρίως σε bulk carriers, μολονότι οι τιμές είναι στα ύψη, καθώς "βλέπουν" ότι η ναυλαγορά παραμένει υψηλά και μπορούν να επωφεληθούν αναλόγως.

    Κινήσεις καταγράφονται, επίσης, στα containerships, τα ναύλα των οποίων βρίσκονται σε "αστρονομικά" επίπεδα, αλλά και στα tankers, μιας και παρά την υποτονική αγορά, διατυπώνονται αισιόδοξες προβλέψεις για τη συνέχεια.

    Σε επίπεδο παραγγελιών, παρατηρείται μία τάση για πλοία μεταφοράς LNG και LPG, τα οποία αυξάνουν το μερίδιό τους στο ναυτιλιακό κλάδο. Αυτό διότι θεωρείται ότι θα διαδραματίσουν μεταβατικό ρόλο για τη μείωση των εκπομπών από τα πλοία, στο πλαίσιο και των νέων κανονισμών που ψηφίζουν τα αρμόδια όργανα.

    Οι δέκα γνωστές συμφωνίες

    Το μεγαλύτερο σε αριθμό πλοίων και αξία deal των τελευταίων ημερών έκλεισε η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, αγοράζοντας έξι containerships, έναντι συνολικά 260 εκατ. δολαρίων. 

    Μάλιστα, όπως είπε ο κ. Κούστας, η ναυτιλιακή εξετάζει κι άλλες ευκαιρίες ανάπτυξης του στόλου, ο οποίος, χωρίς τα νέα αποκτήματα, αποτελείται από 65 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Το ναυπηγικό της πρόγραμμα στα LNG carriers ενίσχυσε η Capital Gas του Βαγγέλη Μαρινάκη. Ειδικότερα, ναυλομεσίτες συνέδεσαν την εταιρεία με άσκηση option σε ήδη υπάρχουσα παραγγελία στη Νότια Κορέα, για ένα ακόμη πλοίο, έναντι 193,5 εκατ. δολαρίων. Όταν παραδοθούν όλα τα υπό ναυπήγηση πλοία, ο στόλος της ναυτιλιακής θα αποτελείται από 10 LNG carriers.

    Δύο υπό ναυπήγηση bulk carriers, τύπου newcastlemax, χωρητικότητας 210.000 dwt έκαστο, αγόρασε η Alpha Bulkers της Άννας Αγγελικούση, όπως αναφέρουν ναυλομεσίτες. Συνολικά το τίμημα για τα δύο πλοία, τα οποία θα παραδοθούν το 2022, υπολογίζεται στα 102 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η εταιρεία διαχειρίζεται 33 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

    Ακολουθεί η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Δύο διαφορετικές ναυλομεσιτικές πηγές λένε στο Capital.gr ότι η ναυτιλιακή αγόρασε τρία bulk carriers, έναντι περίπου 60 εκατ. δολαρίων. Ο λόγος για τα supramaxes "Bulk Patagonia" (χωρητικότητας 58.700 dwt και κατασκευής 2012), "Bulk Curacao" και "Bulk Ecuador" (χωρητικότητας 57.900 dwt και κατασκευής 2011 έκαστο). Δεν είναι βέβαιο αν τα τρία πλοία εντάσσονται στο μεγάλο πακέτο bulk carriers που έχει αποκτήσει η ναυτιλιακή εσχάτως ή αν πρόκειται για νέες προσθήκες. Στην πλήρη ανάπτυξή του, πάντως, ο στόλος της θα αποτελείται από 81 containerships και 28 bulk carriers.

    Ένα ακόμη LPG carrier παρήγγειλε η Brave Maritime του Νίκου Βαφειά σε ναυπηγείο της Νότιας Κορέας. Πρόκειται για πλοίο χωρητικότητας 40.000 κυβικών μέτρων, το οποίο φέρεται να κόστισε 47 εκατ. δολάρια. Tο βιβλίο παραγγελιών της ναυτιλιακής αριθμεί πέντε LPG carriers, ενώ εκτιμάται ότι το τελευταίο πεντάμηνο έχει επενδύσει πάνω από 300 εκατ. δολάρια για την απόκτηση πλοίων. Συνολικά ο στόλος του Ομίλου Βαφειά αποτελείται από περίπου 83 πλοία, υγραεριοφόρα, δεξαμενόπλοια και μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

    Στο τελευταίο report της ναυλομεσιτικής Seasure Shipbroking, επισημαίνεται ότι η NGM Energy της οικογένειας Μουνδρέα αγόρασε το υπερ-δεξαμενόπλοιο (VLCC) "Takahashi" (χωρητικότητας 314.000 dwt και κατασκευής 2007) έναντι 34,35 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία, η οποία εμφανίζεται ιδιαίτερα δραστήρια στη second hand αγορά, διαχειρίζεται, με βάση την πλατφόρμα Equasis, 26 πλοία, bulk carriers και tankers.

    Στο ίδιο report αναφέρεται ότι η Thenamaris του Νικόλα Μαρτίνου απέκτησε το bulk carrier, τύπου capesize "Bulk Denmark" (χωρητικότητας 181.500 dwt και κατασκευής 2010), έναντι 30,5 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία έχει βγει στην αγορά και αναζητά ελκυστικές ευκαιρίες μεταχειρισμένων και νέων πλοίων. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, ο στόλος της (ενεργός και υπό ναυπήγηση) αποτελείται από 105 πλοία, όλων των κύριων κλάδων.

    Την πρώτη αγορά μεταχειρισμένου πλοίου εδώ και τέσσερα χρόνια ανακοίνωσε την Παρασκευή η Diana Shipping της οικογένειας Παληού. Συγκεκριμένα, πρόκειται για το bulk carrier, τύπου kamsarmax "Magnolia" (χωρητικότητας 82.165 dwt και κατασκευής 2011), για το οποίο δαπάνησε 22 εκατ. δολάρια. H ναυτιλιακή, η οποία είναι συντηρητική στις αγοραπωλησίες, ελέγχει συνολικά 36 bulk carriers.

    Παράλληλα, δύο ναυλομεσιτικοί οίκοι μετέδωσαν ότι η Leon Shipping & Trading του Παναγιώτη Ευθυμιάδη απέκτησε το MR tanker "Adara" (χωρητικότητας 37.583 dwt και κατασκευής 2011) δαπανώντας 15,75 εκατ. δολάρια. Πρόκειται για μία χαμηλών τόνων ναυτιλιακή, η οποία ελέγχει, σύμφωνα με την Equasis, πέντε δεξαμενόπλοια.

    Τέλος, από τα πρόσφατα deals, δε θα μπορούσε να λείψει η πώληση ενός παλιού πλοίου της Olympic Shipping του Ιδρύματος Ωνάση, σε μία αρκετά υψηλή τιμή. Όπως μετέδωσε το Capital.gr, το VLCC "Olympic Legend", χωρητικότητας 309.270 dwt και κατασκευής 2003, πουλήθηκε, για περίπου 31 εκατ. δολάρια. Η ναυτιλιακή φέρεται να ελέγχει 20 tankers, ενώ δραστηριοποιείται και στο ξηρό φορτίο.

    Η πρωτιά των Ελλήνων

    Μέχρι τις 11 Ιουλίου, οι "Greeks" είχαν αγοράσει, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Allied Shipbroking, 244 μεταχειρισμένα πλοία, δαπανώντας συνολικά 3,93 δισ. δολάρια. Επίδοση που τους κατατάσσει στην πρώτη θέση της λίστας των αγοραστών σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεύτεροι έρχονται οι Κινέζοι με επενδύσεις 2,69 δισ. δολαρίων για 196 πλοία.

    Σε επίπεδο πωλήσεων, οι Έλληνες έχουν "ξεφορτωθεί" 140 second hand πλοία, εισπράττοντας 1,9 δισ. δολάρια, ερχόμενοι δεύτεροι πίσω από τους Ιάπωνες (πωλήσεις 161 πλοίων έναντι 2,47 δισ. δολαρίων).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ