Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Δεκ-2020 07:54

    Πώς στηρίζουν οι τράπεζες το click away

    click away
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Λεωνίδα Στεργίου

    Με πρώτο βήμα τη στήριξη των επιχειρήσεων στο click away, οι τράπεζες παίρνουν θέση στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό και τις επενδύσεις που έρχονται στο επόμενο διάστημα. Κοινά χαρακτηριστικά των λύσεων είναι η ευκολία κάθε καταστήματος να δημιουργήσει ένα "προσωρινό” αλλά ασφαλές και αξιόπιστο eshop και να εξασφαλίσει προβολή.

    Πρόκειται για ένα στοίχημα προκειμένου να δημιουργήσουν μια κρίσιμη μάζα πελατών από δυναμικές επιχειρήσεις, οι οποίες, όμως, δεν είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα για τη νέα ηλεκτρονική εποχή. Σε αυτήν τη φάση, ο στόχος είναι να στηρίξουν επιχειρήσεις να κερδίσουν μέρος από τον εορταστικό τζίρο μέσω του click away.

    Αν και οι προσδοκίες είναι χαμηλές, η επιτυχία της προσπάθειας αυτής θα είναι πρόκριμα για τη μελλοντική τους συνεργασία αλλά και για την ανάπτυξη κατάλληλων ψηφιακών υποδομών και προϊόντων τόσο για τις ίδιες τις τράπεζες όσο και για τις επιχειρήσεις.

    Η Alpha Bank λάνσαρε το Alpha e-Commerce για επιχειρήσεις για ηλεκτρονικές συναλλαγές με τους πελάτες σας ακόμη και χωρίς e-shop. Οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου μπορούν να δέχονται παραγγελίες μέσω τηλεφώνου ή email και να προχωρούν στην ολοκλήρωση αγορών από την πιστωτική κάρτα, το ψηφιακό πορτοφόλι ή τον τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη.

    Μέσω ειδικής φόρμας του Alpha e-Commerce η επιχείρηση συμπληρώνει τα στοιχεία του πελάτη και το ποσό της συναλλαγής, και στη συνέχεια του αποστέλλει έναν ασφαλή σύνδεσμο προκειμένου να ολοκληρώσει την πληρωμή του, πριν επισκεφτεί το κατάστημα για να παραλάβει το προϊόν (click-away).

    Η Eurobank, με το Payment Link δίνει τη δυνατότητα για online πωλήσεις χωρίς να είναι απαραίτητη η παρουσία στο μαγαζί ούτε του καταστηματάρχη. Επιτρέπει τη λήψη παραγγελιών και την πληρωμή -ακόμα και άτοκες δόσεις- μέσω email, τηλέφωνο ή social media. Δηλαδή, μια επιχειρηματική σελίδα στο facebook μπορεί να μετατραπεί σε ecommerce για ασφαλείς συναλλαγές.

    Επίσης, υποστηρίζει συναλλαγές τόσο με καταναλωτές (B2C) όσο και με επιχειρήσεις (B2B). H υπηρεσία αυτή μπορεί να στηρίξει καταστήματα και επιχειρήσεις όπως φαρμακεία, μίνι μάρκετ, βιβλιοπωλεία, καταστήματα παιχνιδιών, ηλεκτρονικά είδη, έπιπλα και είδη σπιτιού, ασφαλιστικές εταιρείες και επιχειρήσεις ενέργειες.

    H Τράπεζα Πειραιώς δημιούργησε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα "Ψωνίζω στη Γειτονιά” (psonizostigeitonia.gr) με στόχο την ενίσχυση των μικρών επιχειρήσεων και της οικονομίας της γειτονιάς πανελλαδικά.

    Σχεδιάστηκε για να στηρίξει τον εκσυγχρονισμό, την ανάπτυξη και την προοπτική κάθε μικρής επιχείρησης, εξασφαλίζοντας προβολή, κοινωνίες αλληλοϋποστήριξης και προνόμια όπως εβδομαδιαίες κληρώσεις για 1000 ευρώ σε μία επιχείρηση για τη κάλυψη των λειτουργικών εσόδων μέχρι τέλος του έτους.

    Ακόμη προσφέρει τη δυνατότητα εξαργύρωσης yellows από το τερματικό POS του καταστήματος και εκπτώσεις και προσφορές από συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Όλα αυτά συνδυάζονται με τις υπηρεσίες της ηλεκτρονικής τραπεζικής winbank της Πειραιώς.

    H Εθνική Τράπεζα, στις επιχειρήσεις που δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα παρέχεται η δυνατότητα δημιουργίας (e-shop) χωρίς να απαιτούνται ειδικές γνώσεις προγραμματιστή.

    Μέσω της υπηρεσίας i-bank e-Simplify παρέχεται στους πελάτες του e-shop η δυνατότητα να πραγματοποιούν τις αγορές τους με χρήση πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας. Επίσης, η υπηρεσία Key2Pay δίνει τη δυνατότητα για ηλεκτρονικές πωλήσεις και εξ αποστάσεως πληρωμές με κάρτα, χωρίς e-shop.

    Χριστουγεννιάτικος τζίρος

    Ο τζίρος των Χριστουγέννων ενισχύει κάθε χρόνο τον τζίρο του λιανικού εμπορίου κατά περίπου 1-1,5 δισ. ευρώ. Εφέτος, ο συνολικός τζίρος δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 600 εκατ. ευρώ στην καλύτερη περίπτωση, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.

    Από τις μεγάλες αλυσίδες που έχουν υποδομές ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί ο μισός τζίρος, δηλαδή γύρω στα 200 με 300 εκατ. ευρώ. Το κομμάτι από τις μικρότερες επιχειρήσεις, χωρίς κατάλληλες υποδομές που θα στηριχθούν στο εγχείρημα του click away, παραμένει ακόμα απρόβλεπτο.

    Πηγή της αγοράς, μιλώντας στο Capital.gr, δήλωσε ότι ακόμα κι αν πραγματοποιηθούν πωλήσεις 50 εκατ. ευρώ από συνοικιακά μαγαζιά θα θεωρηθεί επιτυχία… Από άλλες μετρήσεις, όπως της ADMINE, προκύπτει ότι είναι δυνατή η επίτευξη των 600 εκατ. ευρώ στον συνολικό τζίρος (από μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις).

    Η πρόβλεψη αυτή στηρίζεται στο ότι ο εορταστικός προϋπολογισμός για το 70% των Ελλήνων είναι περίπου 200 ευρώ.

    Διαβάστε επίσης

    Τρεις στους 10 Έλληνες ονειρεύονται ταξίδια

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ