Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 09-Δεκ-2020 07:36

    Τρεις στους 10 Έλληνες ονειρεύονται ταξίδια

    Τρεις στους 10 Έλληνες ονειρεύονται ταξίδια
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Αλεξάνδρας Γκίτση 

    Η τοποθέτηση χριστουγεννιάτικων δώρων κάτω από το δέντρο θα είναι μια δύσκολη υπόθεση εφέτος για τις ελληνικές οικογένειες. Όχι μόνο γιατί ο Άι Βασίλης έχει εγκλωβιστεί στο τελευταίο μίλι, αλλά γιατί η ύφεση που έχει προσκαλέσει η πανδημία και ο φόβος για το τι μέλλει γενέσθαι έχει κάνει πιο εγκρατείς τους καταναλωτές. 

    Σύμφωνα με έρευνα της ADMINE και του AdmineInsightsLab που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Graduate School του Deree, ο προϋπολογισμός για τα εορταστικά ψώνια, συμπεριλαμβανομένου του φαγητού και των ποτών, δεν θα ξεπεράσει εφέτος τα 200 ευρώ, για την πλειονότητα των Ελλήνων. Ποσό το οποίο είναι κατά 250 ευρώ μικρότερο από τον προϋπολογισμό των Χριστουγέννων του 2017 (έρευνα Deloitte). 

    Ας δούμε όμως πώς η πανδημία έχει επηρεάσει την αγοραστική δύναμη και πως σκοπεύουν να ξοδέψουν μέρος του εισοδήματός τους οι Έλληνες την εορταστική περίοδο. 

    Επτά στους 10 καταναλωτές δήλωσαν πως δεν θα ξοδέψουν περισσότερα από 200 ευρώ εφέτος για τις Χριστουγεννιάτικες αγορές τους, 1 στους 4 θα ξοδέψει από 201 έως 400 ευρώ, ποσοστό 5% από 401 έως 600 ευρώ και μόλις 1 στους 100 ανέφερε ότι θα ξοδέψει πάνω από 600 ευρώ. 

    Το 38% των καταναλωτών που θα διαθέσει μικρότερο budget συγκριτικά με πέρυσι, δήλωσε ότι το μειωμένο εισόδημα είναι ο πρωτεύων λόγος γι' αυτή του την απόφαση. Ένας στους 3 (ποσοστό 33%) ανέφερε ότι θα μειώσει τον προϋπολογισμό γιατί είναι απαισιόδοξος/προβληματισμένος με την οικονομία, ενώ 1 στους 5 (ποσοστό 21%) γιατί θέλει να αποταμιεύσει. 

    Πώς όμως θα "μοιραστεί” ο φετινός χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός; Πρώτη προτεραιότητα είναι η κατηγορία "φαγητό και ποτό" και ακολουθούν με μεγάλη απόσταση η ένδυση, τα παιγνίδια, οι ηλεκτρονικές συσκευές κ.λπ., δηλαδή τα προφανή. Στα μη προφανή, λόγω της κατάστασης, δηλαδή τον περιορισμό των μετακινήσεων, είναι τα ταξίδια και οι εκδρομές. Επιλογή η οποία αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για 1 στους 10 Έλληνες και βρίσκεται στην πρώτη τριάδα των προτεραιοτήτων για 1 στους 3 Έλληνες. 

    Ας σημειωθεί εδώ ότι η έρευνα διεξήχθη σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα κατά τη διάρκεια του δεύτερου πανελλαδικού lockdown (21-23 Νοεμβρίου) σε δείγμα 575 καταναλωτών.

    Από την έρευνα προκύπτει επίσης πως 1 στους 2 καταναλωτές θα πραγματοποιήσει τις Χριστουγεννιάτικες αγορές του online, ενώ 4 στους 10 εξέφρασαν την ανησυχία τους για το άνοιγμα των καταστημάτων.

    Ενώ, εξάλλου, το 34% όσων ζουν και εργάζονται στην Αθήνα δήλωσαν απαισιόδοξοι όσον αφορά το μέλλον, ποσοστό το οποίο υποχωρεί στο 29% στη Θεσσαλονίκη, η οποία έχει δεχθεί και το ισχυρότερο κτύπημα από την πανδημία.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ