Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Οκτ-2020 08:07

    Μ. Τσαμάζ: Ο μετασχηματισμός είναι στο DNΑ μας

    Μ. Τσαμάζ: Ο μετασχηματισμός είναι στο DNΑ μας
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    "Ό,τι κάνουμε έχει ένα στόχο: να δημιουργήσουμε τον ΟΤΕ του μέλλοντος". Αυτό ήταν το κεντρικό μήνυμα που έστειλε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ στην προ ημερών διαδικτυακή ενημέρωση 1.500 μεσαίων και υψηλόβαθμων στελεχών του Οργανισμού αναφορικά με το νέο πλάνο και τη στρατηγική απόφαση δημιουργίας τριών νέων, 100% θυγατρικών του Ομίλου, στις οποίες θα "περάσουν" βασικές λειτουργίες (κλάδοι) των ΟΤΕ και COSMOTE.

    Ο επικεφαλής του Ομίλου από τα studios της COSMOTE TV στην Ν. Κηφισιά, πλαισιωμένος από τους κ.κ. Θεοχαρόπουλο (Chief Officer Τεχνολογίας και Λειτουργιών), Στράτο (Chief Customer Operations Officer), Μαζαράκη (CFO), κα Παπαδοπούλου (Chief HR), μεταξύ άλλων, ανέφερε στα υψηλόβαθμα στελέχη του Ομίλου στο πλαίσιο της ενημέρωσης τους πως οι κινήσεις αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο του μετασχηματισμού του Οργανισμού ώστε να δημιουργηθεί ο ΟΤΕ της επόμενης 10ετίας.

    Όπως ανέφερε, τα τελευταία 10 χρόνια ο ΟΤΕ έχει αλλάξει ριζικά και ως αποτέλεσμα ενός διαρκούς μετασχηματισμού, εξελίχθηκε από ένα πρώην κρατικό μονοπώλιο, σε μια σύγχρονη εταιρεία τεχνολογίας.

    Ο κ. Τσαμάζ έδωσε το στίγμα της νέας στρατηγικής λέγοντας πως ο Όμιλος σήμερα είναι αντιμέτωπος με μια νέα πρόσκληση, να δημιουργηθεί ο ΟΤΕ της νέας δεκαετίας. Για να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της νέας αυτής δεκαετίας πρέπει πάλι να αλλάξουμε, τόνισε.

    Οι νέες εταιρείες, όπως έχει αποκαλύψει  το Capital.gr., αφορούν τις δραστηριότητες Εξυπηρέτησης Πελατών (Customer Service), Καταστημάτων (Shops) και Τεχνικών Υπηρεσιών Πεδίου (Technical Field Operations), βασικές λειτουργίες, δηλαδή, του Οργανισμού, που βρίσκονται στην "πρώτη γραμμή" και σε άμεση επαφή με τον πελάτη. Το πλάνο προβλέπει απόσχιση των τριών αυτών κλάδων και απορρόφησή τους από ισάριθμες θυγατρικές του Ομίλου ΟΤΕ, στις οποίες και θα μεταφερθεί το προσωπικό.

    Αυτές είναι η "Cosmote Technical Services" (CTS) στην οποία μεταφέρονται οι τεχνικοί πεδίου, η "Cosmote E-VALUE" - Υπηρεσίες Contact Center  στην οποία περνούν όλα τα call center και οι εργαζόμενοι που έως σήμερα απασχολούνταν σε τρεις διαφορετικές εταιρείες του ομίλου και, τέλος, η "Γερμανός" υπό την ομπρέλα της οποίας περνούν η ομώνυμη αλυσίδα και τα Cosmote Shops, ήτοι δύο δίκτυα κάτω από μια εταιρική οντότητα.

    Αναλυτικά, σε ό,τι αφορά στην CTS (Cosmote Technical Services ), σημειώθηκε πως απαιτείται να αυτονομηθεί, να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία, μεγαλύτερο πλεονέκτημα στο κοστολογικό μοντέλο και πιο ξεκάθαρες διαδικασίες ώστε να "χτίσει" ένα όνομα στις τεχνικές υπηρεσίες που δεν θα σχετίζεται με τις τηλεπικοινωνιακές ανάγκες, αλλά που θα είναι συνώνυμο με την κάλυψη όλων των αναγκών συνδεσιμότητας των πελατών της.

    Αντίστοιχα, για τα καταστήματα, στόχος είναι η δραστηριότητα της λιανικής να εισέλθει σε νέες αγορές και να επεκταθεί η γκάμα των προϊόντων, ώστε να δημιουργηθούν νέες πηγές εσόδων. Υπάρχει πλάνο να εξελιχθούν σε pick up points άλλων μεγάλων brands, όπως της Amazon, εάν έλθει στην Ελλάδα, και άλλων.

    Όπως έγινε γνωστό, αποφασίστηκε η παύση λειτουργίας ενός μικρού αριθμού καταστημάτων που δεν είναι λειτουργικά ή απαραίτητα. Τέλος, για τα call center η εξυπηρέτηση πελατών  περνά κάτω από την "ομπρέλα" της Cosmote E-Value που σήμερα εξυπηρετεί 65 πελάτες και 70 έργα, ακόμη και στο εξωτερικό.

    Η νέα εταιρεία θα συνεχίσει να καλύπτει όλες τις ανάγκες του ομίλου αλλά και τις μελλοντικές (payments, betting). Παράλληλα, εξετάζεται η επέκταση και σε νέες αγορές, ακόμη και μέσω συνεργασιών, διεκδικώντας νέες πηγές εσόδων.

    100 εκατ. η επίπτωση από τον COVID-19

    Όπως σημείωσε ο επικεφαλής του Ομίλου, η πανδημία του κορονοϊού και η ένταση του ανταγωνισμού στα Telecoms δημιουργούν συνθήκες τέτοιες στις οποίες ο ΟΤΕ καλείται να αντεπεξέλθει με τις μικρότερες δυνατές απώλειες. Εκτίμησε πως η συνολική επίδραση του ΟΤΕ από το lockdown και τον κορονοϊό (λόγω roaming κλπ) υπολογίζεται στα 100 εκατ. ευρώ, κάτι που οδηγεί σε αποφάσεις για περιορισμό του λειτουργικού κόστους.

    Η διοίκηση εκτίμησε πως θα πετύχει να απορροφήσει όλη την επίδραση από τον COVID-19. Παράλληλα, σημειώθηκε πως ο ανταγωνισμός στον κλάδο εντείνεται και έγινε λόγος για την αναδιοργάνωση της Forthnet και την είσοδό της στην κινητή ως MVNO, αλλά και στις κινήσεις των Vodafone-Wind που προχώρησαν σε συμφωνία για κοινή αξιοποίηση των σταθμών βάσης κινητής τηλεφωνίας.

    Ο κ. Τσαμάζ έθεσε ψηλά τον πήχη σε ότι αφορά στο στόχο για την εξασφάλιση νέων πηγών εσόδων, αναφέροντας πως ο ΟΤΕ βρίσκεται πολύ κοντά να λανσάρει υπηρεσίες e-payment (COSMOTE Payment) στις αρχές του 2021, ενώ αργότερα στο επόμενο έτος δρομολογείται η δραστηριοποίηση στο e-betting.

    Μετασχηματισμός και νέα εθελούσια

    Η ενίσχυση της ευελιξίας και η δημιουργία προοπτικών ανάπτυξης αποτελούν το στόχο πίσω από την απόφαση για την απόσχιση, επανέλαβε ο κ. Τσαμάζ τονίζοντας πως η διαδικασία προχωρά και θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς. Από την 1/1/2021 και οι τρεις λειτουργίες θα έχουν αναδιοργανωθεί στις τρεις θυγατρικές εταιρείες.

    Όπως ανέφερε η διοίκηση του Ομίλου σε σχέση με τους εργαζόμενους και την νέα δομή, αυτοί μεταφέρονται αυτόματα στις νέες θυγατρικές, χωρίς καμία αλλαγή στη σύμβασή τους και διατηρώντας τα δικαιώματα και τους όρους εργασίας τους.

    Ωστόσο, στο πλαίσιο της νέας δομής θα καταργηθούν μη λειτουργικοί ρόλοι και σε περιπτώσεις εργαζομένων που επηρεάζονται από τις αλλαγές, θα υιοθετηθούν πρακτικές εξέλιξης (skilling & rotation)

    Περαιτέρω, εντός των ημερών θα ανακοινωθεί νέο πρόγραμμα οικειοθελούς αποχώρησης (VES) για όσους δεν είναι εφικτό ή δεν επιθυμούν να μετακινηθούν προσφέρονται προγράμματα οικειοθελούς αποχώρησης (VES). Όπως αναφέρθηκε πάνω από 150 εκατ. ευρώ από τα κεφάλαια του ΟΤΕ θα διατεθούν φέτος για πακέτα εθελουσιών προγραμμάτων, ενώ σημειώθηκε πως το 2021 δεν πρόκειται να υπάρξουν τέτοιες πρωτοβουλίες.

    Να σημειωθεί πως με τον πλέον κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο, το κόστος των προγραμμάτων οικειοθελούς αποχώρησης εργαζομένων στον ΟΤΕ ξεπέρασε το 1 δισ. ευρώ την τελευταία 10ετία.

    Ο κ. Τσαμάζ προανήγγειλε επίσης αυξήσεις στους χαμηλόμισθους εργαζόμενους της "πρώτης γραμμής", αναφέροντας πως "αποτελεί θέμα δικαιοσύνης και μια ανταμοιβή γιατί κάνουν καλά τη δουλειά τους και είναι σωστοί επαγγελματίες".

    Κατέληξε, δε, λέγοντας ότι το επόμενο διάστημα θα είναι απαιτητικό, και τα στελέχη και οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να παρεκκλίνουν από τη στρατηγική και τους στόχους που έχουν τεθεί.

    Διαβάστε ακόμη:  

    Πρώτο βήμα για τον "νέο" ΟΤΕ

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Διαβάστε το ΚΕΦΑΛΑΙΟ
    και ηλεκτρονικά στο

    ReadPoint
    Kυκλοφορεί μαζί με το
    FORBES ΟΚΤ 2020