Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Σεπ-2020 07:51

    Τι σηματοδοτεί η είσοδος των Ολλανδών της Reggeborgh στην Ελλάκτωρ

    Τι σηματοδοτεί η είσοδος των Ολλανδών της Reggeborgh στην Ελλάκτωρ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σειρά ανακατατάξεων στον κατασκευαστικό κλάδο αναμένεται να πυροδοτήσει η απόφαση της ολλανδικής Reggeborgh Invest B.V. να αποκτήσει δικαίωμα προαίρεσης αγοράς (call option) του 12,5% (ή 26.882.023 μετοχών και δικαιωμάτων ψήφου) που διαθέτει ο Λεωνίδας Μπόμπολας στον όμιλο.  Η  κίνηση των Ολλανδών αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάκτωρ, όπως φανερώνει η χθεσινή αντίδραση της μετοχής στο Χρηματιστήριο, που κατέγραψε limit up σε ποσοστό 30%, κλείνοντας στο 1,37 ευρώ, ενώ στην εξέλιξη αναφέρθηκε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδη που έκανε λόγο για "πολύ καλό νέο”.

    Στο πρακτικό σκέλος, η συναλλαγή, που είναι σε θέση να πραγματοποιήσει η Reggeborgh Invest, σε διάστημα έξι μηνών με χρονική αφετηρία την 10η Σεπτεμβρίου, θα σημάνει το τέλος εποχής του κ. Μπόμπολα από τον ιστορικό όμιλο. Ερωτηθέντες οι εκπρόσωποι της Reggeborgh στην Ελλάδα για την ειλημμένη απόφαση να επενδύσουν, εκ νέου, στον όμιλο Ελλάκτωρ, ανέφεραν "ουδέν σχόλιο”, γεγονός που καθιστά αντιληπτό ότι όλα τα δεδομένα είναι ανοιχτά ως προς τις προθέσεις των Ολλανδών.

    Η Reggeborgh Invest ελέγχει σήμερα ποσοστό της τάξεως του 5% (4,9693%) του μετοχικού κεφαλαίου της Ελλάκτωρ και μετά την ενεργοποίηση του call option, η συμμετοχή της θα αυξηθεί στο 17,5%. Θα αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της εταιρείας ύστερα από τους αδελφούς Καλλιτσάντση των οποίων το ποσοστό ανέρχεται σε 27,2%. Η είσοδος της ολλανδικής στην Ελλάκτωρ έρχεται σε μία συγκυρία κατά την οποία ο τομέας της κατασκευής, η Άκτωρ βρίσκεται σε πλήρη αναδιάρθρωση, με στόχο, μέχρι το τέλος του 2023, η εταιρεία να έχει εξοικονομήσει 100 εκατ. ευρώ.

    Η ολλανδική εταιρεία είχε, για πρώτη φορά, "χτυπήσει την πόρτα” της Ελλάκτωρ το 2017 και στη συνέχεια το 2018, εκδηλώνοντας, τότε, το ενδιαφέρον της για απόκτηση τμήματος του μετοχικού κεφαλαίου του ομίλου μέσω της αγοράς των μεριδίων του Δ.Κούτρα και του Λ.Μπόμπολα. Η διαδικασία, τότε, δεν προχώρησε και οι Ολλανδοί κατηφόρισαν από την Νέα Κηφισιά στην Λεωφόρο Μεσογείων και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, έχοντας, έως σήμερα, φθάσει να "χτίσουν” μία θέση που αντιστοιχεί στο 30,2% του εισηγμένου ομίλου με επικεφαλής τον Γιώργο Περιστέρη. Το γεγονός ότι πλέον οι Ολλανδοί αποκτούν ισχυρές μετοχικές θέσεις στους δύο κορυφαίους ομίλους, έχει δημιουργήσει αυξημένη κινητικότητα στην αγορά και έχει πυροδοτήσει σενάρια ακόμη και για ενδεχόμενη μελλοντική εξέλιξη ως προς τη σχέση των δύο ομίλων. Κάτι που βέβαια αυτή τη στιγμή, δεν υφίσταται...

    Το δεδομένο είναι ότι οι Ολλανδοί αποκτούν καλές βάσεις σε μία αγορά, όπου τα επόμενα χρόνια εκτιμάται ότι θα δημοπρατηθούν έργα υποδομών ύψους 5-7 δισ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόκειται για έργα στον τομέα διαχείρισης απορριμμάτων, στην ενέργεια και στις οδικές υποδομές που θα προσφέρουν σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο, ενισχύοντας τα μεγέθη των κατασκευαστικών ομίλων και βέβαια τις αποδόσεις των Ολλανδών.

    Το προσεχές βέβαια, διάστημα, τα βλέμματα είναι στραμμένα στο έργο της ‘α φάσης της γραμμής 4 του μετρό που διεκδικούν Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και Άβαξ-Ghella-Alstom που είναι προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ. Η πορεία του διαγωνισμού θα εξαρτηθεί από την απόφαση που θα λάβει η διοίκηση της Αττικό Μετρό. Κατά τη διοίκηση της Άκτωρ, η Αττικό Μετρό θα πρέπει να προχωρήσει στη διόρθωση του πρακτικού της Επιτροπής Διαγωνισμού και να το επανακαταθέσει με προσαρμοσμένη την τεχνική αξιολόγηση των δύο κοινοπραξιών βάσει των υποδείξεων του ΣτΕ (το οποίο κατόπιν προσφυγής της κοινοπραξίας έχει εκδώσει σχετική απόφαση).

    Η Reggeborgh

    Η Reggeborgh Invest είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στην Ευρώπη και αποτελεί επενδυτικό "όχημα" της ολλανδικής οικογένειας Wessels, η οποία ελέγχει την κατασκευαστική εταιρεία VolkerWessels. Η τελευταία συμπεριλαμβάνεται στους ισχυρότερους κατασκευαστικούς ομίλους της Ευρώπης, με παρουσία σε Ολλανδία, Βρετανία, Γερμανία και Βόρεια Αμερική. To 2019, σύμφωνα με την οικονομική έκθεσή της, εμφάνισε λειτουργική κερδοφορία 269 εκατ. ευρώ, έσοδα 6,6 δισ. ευρώ και ανεκτέλεστο περίπου 9 δισ. ευρώ,  ενώ φέτος αναμένεται να ολοκληρωθεί η εξαγορά της VolkerWessels από την οικογένεια Wessels.

    dimitris.delevegos@capital.gr


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ