Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Ιουλ-2020 09:04

    Γιατί η Optima Bank έκοψε την τιμή-στόχο για την Jumbo

    Γιατί η Optima Bank έκοψε την τιμή-στόχο για την Jumbo
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Στην επί τα χείρω αναθεώρηση της τιμής-στόχου για τη μετοχή της Jumbo προχώρησε η Optima Bank, ως αποτέλεσμα των ριζικών αλλαγών στις οικονομικές συνθήκες και την καταναλωτική συμπεριφορά στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της περιοχής στις οποίες έχει παρουσία η εταιρεία, που προκλήθηκαν από την εμφάνιση της πανδημίας Covid-19, καθώς και της περιορισμένης ορατότητας για τους επόμενους 6-12 μήνες.

    Οι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας δίνουν ως νέα τιμή-στόχο τα 16 ευρώ για τη μετοχή, έναντι των 22,50 ευρώ της προηγούμενης, ήτοι χαμηλότερα κατά 29%. Η νέα τιμή-στόχος υπολείπεται και της τρέχουσας για τον τίτλο, που χθες (23/7) ολοκλήρωσε τις συναλλαγές στο Χρηματιστήριο στα 16,83 ευρώ. Η σύσταση της έκθεσης για τη Jumbo είναι "ουδέτερη”.

    Η νέα τιμή-στόχος βασίζεται στη θεμελιώδη υπόθεση ότι η ελληνική και άλλες oi περιφερειακές οικονομίες θα ανακάμψουν το 2021 μετά από μια απότομη οικονομική ύφεση φέτος, αποκλείοντας όμως ένα καταστροφικό δεύτερο κύμα πανδημίας κοροναϊού τους επόμενους μήνες.

    Οι αναλυτές της Optima αναφέρουν πως τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν για την αντιμετώπιση της πανδημίας θα οδηγήσουν σε βαθιά οικονομική ύφεση και σε υψηλή ανεργία στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες όπου η Jumbo είναι παρούσα (Κύπρος, Βουλγαρία, Ρουμανία) το 2020, ενώ πάντοτε υπάρχει ο κίνδυνος για αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα της εταιρείας στην Κίνα στην πιθανότητα ενός νέου κύματος κορονοϊού στους επόμενους μήνες.

    Η Optima αναφέρει πως συμφωνεί πλήρως στην τοποθέτηση της διοίκησης της jumbo πως το 2020 είναι μια "χαμένη χρονιά” και πως ελπίζει για το καλύτερο αλλά προετοιμάζεται για ένα δεύτερο κύμα πανδημίας. Όπως σημειώνει, το μάνατζμεντ επέλεξε να αξιοποιήσει όλα τα διαθέσιμα "εργαλεία” για να αντεπεξέλθει σε αυτές τις συνθήκες.

    Έτσι, προτεραιότητα της διοίκησης έχει γίνει η διαφύλαξη της ρευστότητας "παγώνοντας” τα επενδυτικά σχέδια, προχωρώντας σε προσεκτική χρήση κεφαλαίων κίνησης και αποθεμάτων και υλοποιώντας μέτρα περικοπής του κόστους.

    "Ως αποτέλεσμα είμαστε βέβαιοι για την ικανότητα της διοίκησης να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις προκλήσεις, ενώ η ισχυρή ρευστότητα και η πρόσβαση σε εξωτερική χρηματοδότηση διασφαλίζουν την αδιάλειπτη λειτουργία της Jumbo ακόμη και στο χειρότερο δυνατό σενάριο. Στον αντίποδα, βλέπουμε μια αρνητική επίδραση στα οικονομικά αποτελέσματα καθώς η ύφεση θα επιδρά, επηρεάζονταν την καταναλωτική συμπεριφορά ανάλογα", αναφέρουν οι αναλυτές της τράπεζας.

    Πλήγμα από τον Τουρισμό

    Σημειώνεται πως η εταιρεία ανακοίνωσε μείωση 17% στο εξάμηνο του 2020, ως αποτέλεσμα ενός εξαιρετικά αρνητικού Μαρτίου (-51% σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα) και Απριλίου (-86%) λόγω της καραντίνας. Ωστόσο, ο Μάιος ήταν εντυπωσιακός  (+14%) και ο Ιούνιος παρέμεινε θετικός (+6%).

    Παρόλα αυτά, τονίζει η Optima, η φτωχή επίδοση του τουρισμού (20% του ελληνικού ΑΕΠ) τον Ιούλιο και η αύξηση των κρουσμάτων σε Βουλγαρία – Ρουμανία (χώρες που δραστηριοποιείται η Jumbo), μας καθιστούν πολύ προσεκτικούς για τον υπόλοιπο της οικονομικής χρήσης, που περιλαμβάνει την πλέον σημαντική περίοδο για την εταιρεία, τα Χριστούγεννα, αντιστοιχώντας στο 28% των ετήσιων εσόδων της εισηγμένης.

    Για το 2020 περιμένει πωλήσεις 765,2 εκατ. ευρώ από 847,9 εκατ. ευρώ το 2019 (-10%) και καθαρά κέρδη 135,8 εκατ. ευρώ από 177,6 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά η Optima εκτιμά πως το 2021, παρά τη χαμηλή ορατότητα, η Jumbo θα κινηθεί σε ρυθμούς ανάκαμψης, λόγω της εκτιμώμενης βελτίωσης των μακροοικονομικών συνθηκών, την απουσία γενικών lockdowns και την θετική ενίσχυση των νέων καταστημάτων και του e-shop στη Ρουμανία.

    Τα καταστήματα

    Για το 2021, η εταιρεία σχεδιάζει να ανοίξει τρία νέα καταστήματα (από ένα σε Ελλάδα, Κύπρο και Ρουμανία) και να ξεκινήσει την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στη Ρουμανία. Επί του παρόντος, η Jumbo λειτουργεί 80 καταστήματα σε 4 χώρες (52 στην Ελλάδα, 14 στη Ρουμανία, 9 στη Βουλγαρία, 5 στην Κύπρο) και 26 καταστήματα franchise στα Δυτικά Βαλκάνια, καθώς και το ηλεκτρονικό της κατάστημα σε Ελλάδα και Κύπρο.

    "Θεωρούμε ότι η Jumbo είναι καλά προστατευμένη από τις επιπτώσεις του Covid-19 λόγω του ανθεκτικού επιχειρηματικού της μοντέλου (μεγάλη ποικιλία προϊόντων που προσφέρονται σε χαμηλές τιμές, γεωγραφική διαφοροποίηση, σταθερή δημιουργία ταμειακών ροών) και άφθονη ρευστότητα (ταμειακά υπόλοιπα 637 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2019)", τονίζεται στο report.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της η Jumbo διαπραγματεύεται με δείκτη EV/EBITDA 7,8 φορές για το 2021 έναντι 10,7 φορών των ευρωπαϊκών ομοειδών ήτοι discount 27% και σε premium 30% έναντι του μέσου όρου της δεκαετίας που είναι στις 6,5 φορές. Η εταιρεία αποτιμάται σήμερα στο Χρηματιστήριο στα 2,28 δις,ευρώ, με τη μετοχή να κινείται στο -9% από την αρχή του χρόνου, έναντι -30% για το Γενικό Δείκτη.

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμη:

    Απ. Βακάκης: Ευχάριστη έκπληξη η ανάκαμψη των πωλήσεων μετά το lockdown

    Jumbo: Το 2020 θα πρέπει να θεωρείται μια χαμένη χρονιά

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ