Συνεχης ενημερωση
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Επαναφορά στην κερδοφορία φανερώνουν τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσίευσε, πριν από λίγες ημέρες, η Μηχανική. Ωστόσο, οι συσσωρευμένες ζημιές, η απουσία νέων μεγάλων έργων και το ενδεχόμενο ο σχεδιασμός για την κατασκευή του Πάτρα-Πύργος-η εταιρεία έχει μειοδοτήσει σε 2 εργολαβίες- να ανατραπεί, καθιστούν άθλο το εγχείρημα της Μηχανική για επανεισαγωγή των μετοχών της, σε δύο χρόνια, στο χρηματιστήριο.
Τα μεγέθη
Η τεχνική εταιρεία παρουσιάζει συνολικά έσοδα 6,4 εκατ. ευρώ (από 850 χιλ. ευρώ το 2017) και καθαρά κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,2 εκατ. ευρώ. Η Μηχανική εμφανίζει μικτό περιθώριο κέρδους 64%, μέγεθος που είναι εξαιρετικά μεγάλο, όπως αναφέρουν αναλυτές, ιδίως εάν συγκριθεί με το αντίστοιχο μικτό περιθώριο μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, το οποίο δεν υπερβαίνει το 10%.
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα μεγέθη του 2018, η Μηχανική εμφανίζει συσσωρευμένες ζημιές 209,1 εκατ. ευρώ και τραπεζικές υποχρεώσεις 158 εκατ. ευρώ, οι οποίες αποτελούν τμήμα των συνολικών υποχρεώσεων ύψους 237,7 εκατ. ευρώ.
Δεδομένου ότι τα ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 25,1 εκατ. ευρώ, αυτά αντιπροσωπεύουν μόλις το 10,57% των υποχρεώσεων.
Ως αποτέλεσμα η καθαρή θέση είναι μικρότερη του μισού του μετοχικού κεφαλαίου με την εταιρεία να εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 47 του κ.ν.2190/1920, που προβλέπει τη σύγκλιση γενική συνέλευσης σε έξι μήνες με αντικείμενο είτε την λύση της εταιρείας είτε την υιοθέτηση άλλου μέτρου.
Πάντως, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, η Μηχανική επιδιώκει τη ρύθμιση του δανεισμού της με στόχο τον περιορισμό του στο 50%. Επιδιώκει ακόμη, την επίτευξη συμφωνιών με τους προμηθευτές, πιστωτές και εργαζομένους της, οι οποίες, όπως εκτιμά η εταιρεία, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση των υποχρεώσεών της κατά 2,5 εκατ. ευρώ.
Το Πάτρα-Πύργος
Καθοριστικό ρόλο για την πορεία της Μηχανική θα διαδραματίσει το τι μέλλει γενέσθαι με το έργο Πάτρα-Πύργος, με την κατασκευαστική εταιρεία σε συνεργασία με την GD Infrastrutture, να έχει μειοδοτήσει για το τμήμα 6 Αχαΐα – Σαγαίικα και το τμήμα Μιντιλόγκλι-ΑΚ ΒΙΠΕ Πάτρας, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
Το υπουργείο Υποδομών φαίνεται να προκρίνει την υλοποίηση του έργου από την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού (της οποίας αρχικά ήταν τμήμα), αλλά απαιτείται η έγκριση της Κομισιόν.
Σε αυτή την περίπτωση, η Μηχανική θα απωλέσει δύο σημαντικά έργα, εξέλιξη που θα πυροδοτούσε την προσφυγή της εταιρείας στη δικαιοσύνη, δεδομένου ότι οι δύο συμβάσεις έχουν υπογραφεί. Στα έργα που υλοποιεί η Μηχανική ανήκουν το Φράγμα Πείρου - Παραπείρου (86 εκατ.) και η κατασκευή της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων στο τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο (119 εκατ. ευρώ).
-
08:21 Μπαίνει γερά το Netflix και διεκδικεί αγώνες του Champions League
-
08:17 ΗΠΑ: H Γερουσία απορρίπτει πρόταση να απαγορευτεί στον πρόεδρο Τραμπ να διατάσσει πλήγματα εναντίον καρτέλ
-
08:00 Συμφωνία Ισραήλ - Χαμάς για τη Γάζα: Απελευθέρωση 20 ομήρων - Τι προβλέπει η πρώτη φάση εκεχειρίας
-
07:42 "Φρέσκα" κεφάλαια για επενδύσεις σε startups – Προ των πυλών δύο νέα funds
-
07:40 Μπόνους ως 10 χρόνια στη σύνταξη από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με "ένσημα" του ΟΓΑ - Ποιοι ωφελούνται
-
07:39 Πόσες λίρες αγοράζουν οι Έλληνες – Πώς έχει επηρεάσει το ράλι της τιμής του χρυσού
-
07:31 Χρυσή Βίζα: Συνεχίζεται η αποκλιμάκωση των νέων αιτήσεων χορήγησης αδειών διαμονής
-
07:31 Net-Zero Framework: Η ναυτιλία μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση του ΙΜΟ
-
07:30 Πώς ο πόλεμος πυροδότησε δημογραφική κρίση στη Ρωσία
-
07:30 Όλα τα ΙΧ σε μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα - Σε τι θα χρησιμεύει
-
Η παραδοσιακή αντιπαλότητα της Ρωσίας προς την Ελλάδα
-
Κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί - Φορολογική και νομική μεταχείριση κατά τη ζωή και μετά θάνατον
-
Profile: Πόσο κοντά είναι τα €20;
-
Πριονίζοντας το κλαδί που καθόμαστε
-
Ο Τσίπρας, η Γκάντι και το τελευταίο χαρτί της Κωνσταντοπούλου
-
El Sabor: "Ταΐζει" ελληνικά νάτσος 60 χώρες - Νέο άλμα στις εξαγωγές και στα κέρδη
-
Η υπερβολική αυτοπεποίθηση των ηγετών απειλεί να βυθίσει τον κόσμο σε πόλεμο
-
Συγκάλυψη σκανδάλων και προστασία έκνομων κυβερνητικών στελεχών οδηγεί σε πολιτική απαξίωση
-
Πόσες λίρες αγοράζουν οι Έλληνες – Πώς έχει επηρεάσει το ράλι της τιμής του χρυσού
-
Μπόνους ως 10 χρόνια στη σύνταξη από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα με "ένσημα" του ΟΓΑ - Ποιοι ωφελούνται
-
Πριονίζοντας το κλαδί που καθόμαστε (10)
-
Το ερώτημα αν θέλουμε βιομηχανία στην χώρα παραμένει (6)
-
Η παραδοσιακή αντιπαλότητα της Ρωσίας προς την Ελλάδα (6)
-
Ο Τσίπρας, η Γκάντι και το τελευταίο χαρτί της Κωνσταντοπούλου (4)
-
Συγκάλυψη σκανδάλων και προστασία έκνομων κυβερνητικών στελεχών οδηγεί σε πολιτική απαξίωση (3)
-
Όλα τα ΙΧ σε μία νέα ψηφιακή πλατφόρμα - Σε τι θα χρησιμεύει (2)
-
Συμφωνία Ισραήλ - Χαμάς για τη Γάζα: Απελευθέρωση 20 ομήρων - Τι προβλέπει η πρώτη φάση εκεχειρίας (1)
-
Tα ψηφιακά έργα εκτοξεύουν το ανεκτέλεστο των μεγάλων παικτών της Πληροφορικής (1)
-
Profile: Πόσο κοντά είναι τα €20; (1)
-
Κοινοί τραπεζικοί λογαριασμοί - Φορολογική και νομική μεταχείριση κατά τη ζωή και μετά θάνατον (1)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
