Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Αυγ-2019 09:58

    Αποκάλυψη: Mνήμες από την τραγωδία του "Ήλιος" ξυπνά νέα αεροπορική εταιρεία

    Αποκάλυψη: Mνήμες από την τραγωδία του "Ήλιος" ξυπνά νέα αεροπορική εταιρεία
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    "Το αεροσκάφος είναι στα 2.500 πόδια… πετάει πολύ χαμηλά πάνω από ξηρά…αυτή τη στιγμή το αεροσκάφος δείχνει ότι πάει για το έδαφος! MAYDAY, MAYDAY έχουμε πρόσκρουση πολιτικού αεροσκάφους! Σας αναφέρω συντεταγμένες mambo. Έχει προσκρούσει σε κορφή βουνού. MAYDAY, MAYDAY!". Δεκατέσσερα χρόνια έχουν περάσει από την καταγραφή του ανατριχιαστικού αυτού μηνύματος (σημ.: του επισμηναγού Π. Αθανασόπουλου, επικεφαλής του σχηματισμού των δύο F16 που είχαν προσεγγίσει το αεροσκάφος) στο Cockpit Voice Recorder του Boeing 737-300 της κυπριακής Helios Airways, που συνετρίβη στις 14 Αυγούστου του 2005 στο Γραμματικό.

    Η πτήση HCY 522 από την Λάρνακα με προορισμό την Πράγα, ένα προδιαγεγραμμένο ταξίδι προς το θάνατο για τους 115 επιβάτες και τα έξι μέλη πληρώματος, οδήγησε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να θεσπίσει περισσότερο αυστηρά πρότυπα ασφαλείας. 

    "Η συντριβή του αεροσκάφους της Helios θα είχε αποτραπεί αν ίσχυαν τότε τα σημερινά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας. Μία σειρά μηχανικών σφαλμάτων και ανεπαρκών ελέγχων ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα να εξαντληθεί το οξυγόνο για τους επιβάτες και τους πιλότους του αεροσκάφους", αναφέρει, σε ειδικό αφιέρωμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ντόροθι Σοφοκλέους, αδερφή επιβάτη της πτήσης HCY 522.  

    "Η αεροπορική εταιρεία παραμελούσε συστηματικά τα πρότυπα ασφάλειας. Δουλειά μου είναι να φροντίσω να μην ξανασυμβεί αυτό" αναφέρει στο ίδιο αφιέρωμα ο Πίτερ Μπομπάι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ασφάλειας των Αερομεταφορών. 

    Τι έχουν απογίνει, όμως, τα πρώην στελέχη της Helios Airways, που έχει συνδεθεί με μία από τις πιο μεγάλες, αλλά και μυστηριώδεις, αεροπορικές τραγωδίες στη σύγχρονη ευρωπαϊκή αεροπορική ιστορία;

    Νέα αεροπορική εταιρεία

    Τo 2011, κατά πλειοψηφία, το Κακουργιοδικείο Λευκωσίας έκρινε αθώους τους πέντε κατηγορούμενους για τη συντριβή του αεροσκάφους, καθώς το κατηγορητήριο ήταν "ατεκμηρίωτο, αφού δεν υπάρχει μαρτυρία, η οποία να τους συνδέει με την τραγωδία".

    Πρόκειται για τον εκτελεστικό πρόεδρο της Helios Ανδρέα Δράκου, την εταιρεία Helios ως νομικό πρόσωπο, τον διευθύνοντα σύμβουλό της Δημήτρη Πανταζή, τον διευθυντή Πτητικών Προτύπων Γιώργο Κικκίδη και τον Βούλγαρο αρχιπιλότο της εταιρείας Γιάνκο Στοϊμένοφ. Ακολούθησε η επανεκδίκαση της υπόθεσης, με το Κακουργιοδικείο, τον Φεβρουάριο του 2013, να απαλλάσσει οριστικά τους εμπλεκόμενους, ζητώντας την αναστολή της δίωξης επειδή υπήρχαν "ανυπέρβλητες δυσκολίες στην προώθηση της υπόθεσης". 

    Ο πρώην όμως, εκτελεστικός πρόεδρος της Helios Ανδρέας Δράκου μέσω σειράς εταιρειών -όπως o, υπό εκκαθάριση (σύμφωνα με το τμήμα εφόρου εταιρειών και επίσημου παραλήπτη της Κύπρου), tour operator Libra holidays όπου ανήκε η Helios- δεν έχει πάψει τη δραστηριότητά του στον τουρισμό και τις αερομεταφορές σε Ελλάδα και εξωτερικό. Άλλωστε, τον Μάρτιο του 2006, λίγους μήνες μετά την αεροπορική τραγωδία στο Γραμματικό, η Libra holidays είχε προχωρήσει στην ίδρυση της Ajet, του αερομεταφορέα που επιδιωκόταν να αντικαταστήσει την Helios, ένα εγχείρημα με ιδιαίτερα βραχύβια διάρκεια. 

    Στην Ελλάδα, όπως αποκαλύπτει το Capital.gr, ο πρώην επικεφαλής της Helios θήτευσε ως πρόεδρος στο αρχικό διοικητικό συμβούλιο της FlyGR8 ή Apollon Hellenic Jet, η οποία έχει σκοπό την "ανάπτυξη και την οργάνωση των δραστηριοτήτων αερομεταφορέα για την παροχή υπηρεσιών στον τομέα των δημοσίων αεροπορικών μεταφορών εντός και εκτός της Ελληνικής επικράτειας με τακτικές ή έκτακτες πτήσεις για την μεταφορά επιβατών, φορτίων και ταχυδρομείου", σύμφωνα με το καταστατικό της.

    Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της, η FlyGR8 ιδρύθηκε το 2018 ως Apollon Hellenic Jet με αντικείμενο τη ναύλωση πτήσεων (charter) από το Ηράκλειο και άλλα σημεία της Ελλάδας. H FlyGR8 δραστηριοποιείται και στον τομέα της εκμίσθωσης (ACMI) αεροσκαφών. 

    Στη συγκεκριμένη εταιρεία η θητεία του αρχικού δ.σ. (όπου συμμετείχαν ο ίδιος, συγγενικό του πρόσωπο ως αντιπρόεδρος και ένα ακόμη άτομο που είχε διατελέσει, στο παρελθόν, δ/νων σύμβουλος στην ξενοδοχειακή κυπριακή εταιρεία D.H.Cyprotels), όπως ορίστηκε στη γ.σ. του Ιανουαρίου 2017, έληγε τον Ιανουάριο του 2022. Ωστόσο, με έκτακτη γ.σ. (28ης Ιουνίου) ο πρώην πρόεδρος της Helios και το συγγενικό του πρόσωπο αντικαταστάθηκαν. Να διευκρινιστεί εν παρόδω ότι το πρώην κορυφαίο στέλεχος της Helios αποτελεί ιδρυτή της D.H.Cyprotels, με έδρα την Κύπρο, που διαθέτει ξενοδοχεία σε Κύπρο και Ελλάδα, τα οποία είναι υπό τη διαχείριση της C.A.D.S. hotel management. 

    Η Apollon Hellenic Jet / FlyGR8 είναι η μετεξέλιξη της εταιρείας Cyprotel Corfu Almiros. Όπως προκύπτει από απόφαση (28/02/2018) της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της τελευταίας, που έχει καταχωρηθεί στο ΓΕΜΗ, ο σκοπός της Cyprotel Corfu Almiros, που μετονομάστηκε σε Apollon Hellenic Jet, τροποποιήθηκε, ώστε η εταιρεία να είναι σε θέση να αναπτύσσει δραστηριότητες αερομεταφορέα. 

    Με έτερη απόφαση, του περασμένου μόλις Ιουλίου, η επωνυμία της Apollon Hellenic Jet ορίζεται ως FlyGr8, ενώ ως νέα έδρα της ορίζεται ο Δήμος Θέρμης.  

    Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2017, που ενέκρινε η γ.σ. του Αυγούστου 2018 και συνυπογράφει ο ίδιος ως πρόεδρος προτού αντικατασταθεί, η Apollon Hellenic Jet διαθέτει καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο 24.000 ευρώ, μηδενικό κύκλο εργασιών και ζημιές 3.923 ευρώ.

    Κατά ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, η Apollon Hellenic Jet δεν έχει εξασφαλίσει από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας άδεια εκτέλεσης δημοσίων μεταφορών (AOC) ή εμπορικής εκμετάλλευσης. Δεν αποκλείεται όμως, το ενδεχόμενο η FlyGr8 να διαθέτει κοινοτικό AOC. Κι αυτό με δεδομένο ότι ο πρώην πρόεδρος της Helios φέρεται να σχετίζεται με την εταιρεία All time aviation Ltd, που διαθέτει παρουσία σε Κύπρο και Μεγάλη Βρετανία και δραστηριοποιείται στους τομείς της εκμίσθωσης αεροσκαφών και των πτήσεων charter. Σε κάθε περίπτωση είναι αξιοπρόσεκτο, έστω και ως σύμπτωση, ότι αριθμός νεοπροσληφθέντων στην FlyGr8, εργαζόταν, μέχρι πρότινος, στην AlltimeAviation, όπως προκύπτει από την έρευνα του Capital.gr.

    Με τη FlyGr8 να προσλαμβάνει, αυτή την περίοδο, πιλότους και μέλη πληρώματος, το Capital.gr επιχείρησε, δίχως αποτέλεσμα, να επικοινωνήσει με εκπρόσωπό της, με στόχο την παροχή διευκρινίσεων για τα σχέδια και τους στόχους της αεροπορικής εταιρείας.

    dimitris.delevegos@capital.gr
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων