Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 30-Μαϊ-2019 07:48

    Ευτ. Βασιλάκης: Πετυχημένο το ομόλογο - Αυξάνεται η χωρητικότητα

    Ευτ. Βασιλάκης: Πετυχημένο το ομόλογο - Αυξάνεται η χωρητικότητα
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Σε σταθερά επίπεδα επιδιώκει η Aegean να διατηρεί το ρυθμό αύξησης της προσφερόμενης χωρητικότητας με στόχο να αποφύγει την μεγάλη μεταβλητότητα που παρουσιάζει το capacity άλλων αερομεταφορέων, όπως ανέφερε, κατά τη χθεσινή γενική συνέλευση της εισηγμένης, ο πρόεδρος του αερομεταφορέα Ευτύχης Βασιλάκης.

    "Προσπαθούμε να έχουμε σταθερότητα στην αύξηση της χωρητικότητας σε ποσοστά από 5% έως 7% το χρόνο, που σε χρονικές περιόδους, όπως το 2017 και το 2018, ήταν μικρότερη, σε σχέση με την αύξηση της αγοράς και τον ανταγωνισμό, ενώ φέτος είναι μεγαλύτερη” ανέφερε.

    Όπως πρόσθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης,  την τελευταία διετία,  η αεροπορική ακολούθησε πιο συγκρατημένους ρυθμούς αύξησης, σε σχέση με την περίοδο 2012-2016, που διαδέχτηκε την εξαγορά της Ολυμπιακής, καθώς, τότε, στόχος ήταν να μεγιστοποιηθούν οι συνέργειες μεταξύ των δύο εταιρειών.

    Τη φετινή χρονιά ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων στο δίκτυο θα αυξηθεί κατά 5%. Η αεροπορική δηλαδή, θα αυξήσει, φέτος, τη χωρητικότητα στο δίκτυο εξωτερικού κατά 700 χιλ. θέσεις, σε σχέση με το 2018, φθάνοντας  στις 10,3 εκατ. προσφερόμενες θέσεις, σε σύνολο 17,7 εκατ. προσφερόμενων θέσεων.

    Ισχυρά μεγέθη

    Ο κ. Βασιλάκης εκτίμησε ότι δεν είναι ορατό το ενδεχόμενο να εμφανιστεί κίνδυνος χώρας αντίστοιχος με αυτόν της περιόδου 2010-2016. Ταυτόχρονα, ο αεροπορικός κλάδος, συνολικά, διαθέτει χαμηλότερη αποτίμηση σε σχέση με πέρυσι, αλλά η Aegean, όπως τόνισε ο κ. Βασιλάκης, παραμένει θωρακισμένη, διατηρώντας υψηλά ταμειακά διαθέσιμα, άνω των 290 εκατ. ευρώ, και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.

    Επίσης, το επταετές ομόλογο της Aegean επιτρέπει στην εισηγμένη να "καλύψει με καλύτερο τρόπο τις ανάγκες για προκαταβολές προς την Airbus” ενόψει της σταδιακής παραλαβής των έως 42 νέων αεροσκαφών Α320neo. Όπως εξάλλου, έχει σημειώσει ο ίδιος, κατά την τηλεδιάσκεψη αναλυτών του περασμένου Απριλίου, η ομολογιακή έκδοση των 200 εκατ. ευρώ ενισχύει μεταξύ άλλων, τη διαπραγματευτική δύναμη της εταιρείας.

    Όσον αφορά την παραγγελία των νέων Airbus, βρίσκεται στο στάδιο του προσδιορισμού των τεχνικών χαρακτηριστικών, με το χρηματοδοτικό μοντέλο να βρίσκεται υπό διαμόρφωση.

    Σχετικά με τις προοπτικές του τουρισμού, οι επικεφαλής της Aegean εκτίμησαν ότι, με βάση τα υφιστάμενα στοιχεία, η εισερχόμενη τουριστική κίνηση εμφανίζει τάση σταθεροποίησης, με προβλεπόμενη μικρή άνοδο για την Αθήνα και πιθανή ελαφρά καθοδική τάση για την περιφέρεια. Συνολικά, όμως, οι ρυθμοί ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού εκτιμάται ότι θα παρουσιάσουν μικρή επιβράδυνση, με την Aegean να αναμένει αδύναμα τρίμηνα-λόγω και του κοινού ορθόδοξου με το καθολικό Πάσχα- κυρίως στην αρχή και το τέλος της χρονιάς. Σε κάθε περίπτωση, για το φετινό καλοκαίρι υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία.

    Ερωτηθείς για το εάν η γρήγορη σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη, θα ενισχύσει τον ανταγωνισμό με το αεροπλάνο, ανέφερε ότι το ενδεχόμενο αυτό συγκεντρώνει μικρές πιθανότητες, τουλάχιστον, όσο η χρονοαπόσταση μεταξύ των δύο πόλεων διατηρείται σε περίπου τέσσερις ώρες.

    Αν είχαμε τρένα προδιαγραφών αντίστοιχων του γαλλικού TGV και το δρομολόγιο εκτελούνταν σε δύο ώρες, θα μπορούσε να υπάρξει επίπτωση. Ωστόσο, αυτού του είδους τα εισιτήρια στη Γαλλία δεν είναι φθηνά” σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Οι ναύλοι της Aegean, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης, έχουν μειωθεί κατά 40% από το 2008. Το τίμημα, βέβαια, που καταβάλει ο καταναλωτής έχει μειωθεί λιγότερο λόγω της αύξησης του ΦΠΑ και των χρεώσεων στα αεροδρόμια.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων