Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 02-Απρ-2019 07:54

    Ευτ. Βασιλάκης: Το ομόλογο ενισχύει τη διαπραγματευτική δύναμη της Aegean

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Ευτ. Βασιλάκης: Το ομόλογο ενισχύει τη διαπραγματευτική δύναμη της Aegean

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Στα συγκριτικά πλεονεκτήματα, που εξασφαλίζει για την Aegean η πρόσφατη ομολογιακή έκδοση, μέσω της οποίας αντλήθηκαν 200 εκατ. ευρώ, αναφέρθηκε ο πρόεδρος του αεροπορικού ομίλου Ευτύχης Βασιλάκης κατά τη χθεσινή τηλεδιάσκεψη αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα της χρήσης του 2018.

    Όπως εξήγησε η κεφαλαιακή ένεση των 200 εκατ. ευρώ, θα επιτρέψει στην εταιρεία να είναι ακόμη πιο αποτελεσματική κατά τη διαπραγμάτευση με το σύνολο των χρηματοδοτικών εταίρων της αεροπορικής βιομηχανίας, "μειώνοντας, σημαντικά, την εξάρτησή της από αυτούς στο στάδιο πριν από την παραλαβή" (pre-delivery) της νέας γενιάς αεροσκαφών. Υπενθυμίζεται ότι η εισηγμένη έχει προχωρήσει σε συμφωνία, ύψους 5 δισ. δολ. (σε τιμές καταλόγου), με την Airbus για την προμήθεια έως και 42 αεροσκαφών της οικογένειας A320neo.

    Όπως τόνισε, η έκδοση των ομολογιών υπήρξε ένα πολύ σημαντικό βήμα για την Aegean, που αποτελεί τη δεύτερη εταιρεία, που κάνει χρήση ενός επταετούς διάρκειας (σ.σ.: χρηματοδοτικού) εργαλείου σε μία καλή στιγμή για την ελληνική οικονομία.

    Η χρηματοδότηση, που εξασφαλίστηκε μέσω του ομολόγου, καλύπτει, τουλάχιστον, το 65% των απαιτούμενων πληρωμών πριν από την παράδοση των αεροσκαφών. Το 2018 η Aegean πλήρωσε, κατά την υπογραφή της σύμβασης με την Airbus, το ποσό των 48 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος οι πληρωμές πριν από την παραλαβή τοποθετούνται σε 30 εκατ. ευρώ.

    Τα νέα αεροσκάφη

    Σχετικά με το deal για την προμήθεια των νέων αεροσκαφών, ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ότι μετά την επιλογή του κατασκευαστή, η επιλογή των μηχανών υπήρξε ιδιαίτερα σημαντικό βήμα ως προς τη διατήρηση, σε χαμηλά επίπεδα, του κόστους συντήρησης. Η εταιρεία, όπως είπε, παραμένει επικεντρωμένη στην προετοιμασία για την υλοποίηση της συμφωνίας, στον επαναπροσδιορισμό των προϊόντων της και στις παρεχόμενες υπηρεσίες, αλλά και στη διασφάλιση του κόστους συντήρησης.

    Ο κ. Βασιλάκης σημείωσε ακόμη ότι η αναλογία μισθωμένων και ιδιόκτητων αεροσκαφών θα αλλάξει, ώστε η Aegean-σήμερα διαθέτει τέσσερα ιδιόκτητα αεροπλάνα- να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία. Υποθετικά, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της αεροπορικής, εάν ο στόλος αυξηθεί σε 70 αεροσκάφη σε περίπου τέσσερα χρόνια από σήμερα, το 30% αυτών θα είναι στην ιδιοκτησία της Aegean. Επίσης, στο υποθετικό παράδειγμα που ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, περίπου 30 αεροσκάφη εκτιμάται ότι θα είναι sale & leaseback, ενώ 15 έως 20 θα προέλθουν από απευθείας μισθώσεις με τους lessors.

    Πρόκειται για "σημαντική αλλαγή στην πολιτική της Aegean, που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλότερα κόστη, προσφέροντας ευελιξία", σε σχέση με την επιλογή της διακοπής ενός μακροχρόνιου lease, όπως εξήγησε ο κ. Βασιλάκης.

    Η αγορά

    Όσον αφορά την αεροπορική αγορά, σημείωσε ότι αυτή στο εσωτερικό της χώρας αυξάνεται ελαφρώς εξαιτίας της ενίσχυσης του ανταγωνισμού σε επίπεδο προσφερόμενης χωρητικότητας, με αποτέλεσμα οι τιμές να είναι χαμηλότερες και κατ’ επέκταση τα έσοδα.   Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, η εσωτερική αγορά, όπου η φορολογική επιβάρυνση είναι υψηλή - ο ΦΠΑ μόνο ανέρχεται σε 24%-  δεν αποτελεί παρά μία μικρή πηγή της κερδοφορίας της αεροπορικής.

    Σχετικά με τις χρεώσεις στα αεροδρόμια, ο κ. Βασιλάκης ανέφερε ότι δεν αναμένεται σημαντική αύξησή τους, ενώ η Fraport, σε περιορισμένο αριθμό αεροδρομίων, εκτιμάται ότι θα αυξήσει (σημ.: επειδή ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αναβάθμισης) τις χρεώσεις-που δεν αφορούν τα τέλη προσγείωσης ή στάθμευσης- σε περίπου 4 ευρώ, ανά επιβάτη.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων