Δευτέρα, 01-Αυγ-2016 16:44
Θριάσιο: Μοναδική προσφορά από Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Η κοινοπραξία Goldair-ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ κατέθεσε προσφορά για την κατασκευή του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου, όντας το μοναδικό σχήμα που διεκδικεί το έργο προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. Και αυτό διότι δεν κατέθεσε, όπως αναμενόταν, δεσμευτική προσφορά η κοινοπραξία των εταιρειών Cosco, Grivalia και Πανγαία, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, που διαχειρίζεται την έκταση των 588 στρεμμάτων, θα προχωρήσει σήμερα στην αξιολόγηση της προσφοράς. Η εταιρεία, σε δεύτερη φάση, θα προχωρήσει στη διάνοιξη της οικονομικής προσφοράς, η οποία εάν κριθεί συμφέρουσα θα οδηγήσει στην κατακύρωση του έργου στο κονσόρτσιουμ της Goldair και της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (συμφερόντων της Τράπεζας Πειραιώς με συμμετοχή 35% του Δημοσίου).
Κύκλοι της ΓΑΙΑΟΣΕ εκφράζουν την ικανοποίησή τους στο Capital.gr, για την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς, θεωρώντας ότι το έργο θα μετατρέψει σε hub το Θριάσιο. Βέβαια, η επιτυχής έκβαση της διαδικασίας θα κριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο στο οποίο θα υποβληθεί προς έλεγχο νομιμότητας η σύμβαση του έργου. Έτσι, ως τότε, όλα τα ενδεχόμενα θα μπορούσαν να είναι ανοιχτά, σύμφωνα με ορισμένες πηγές.
Γιατί δεν κατέθεσαν προσφορά οι Κινέζοι
Όπως έχει μεταδώσει το Capital.gr, η κινεζική Cosco ενδιαφερόταν όχι μόνο για την προς δημοπράτηση έκταση της ΓΑΙΑΟΣΕ των 588 στρεμμάτων αλλά και για τον παρακείμενο σε αυτήν σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων εμβαδού περίπου 1.450 τ.μ.
Και αυτό επειδή οι δείκτες αποδοτικότητας της επένδυσης που θα δεσμευόταν να υλοποιήσει υποψήφιος επενδυτής στην έκταση των 588 στρεμμάτων "σήμερα”, "αύριο” θα μπορούσαν να κατρακυλήσουν, εάν την παραχώρηση του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης αναλάμβανε ένα ανταγωνιστικών συμφερόντων σχήμα. Σημειώνεται ότι ο σταθμός διαλογής και μεταφόρτωσης διαθέτει ολοκληρωμένη γραμμολογία και τις αποθήκες Κ1 και Κ2 ιδιοκτησίας ΟΣΕ.
Ταυτόχρονα, είχε διαμηνύσει στην ΓΑΙΑΟΣΕ όχι μόνον ότι δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό εάν η έκταση δεν δημοπρατηθεί ενιαία. Αλλά και ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει το εμπορευματικό κέντρο (εάν ο διαγωνισμός τελεσφορήσει την Δευτέρα), καθώς έχει τη δυνατότητα να κατασκευάσει δικό της στο λιμάνι του Πειραιά. Έτσι, οι προοπτικές του εμπορευματικού χωρίς τον κινεζικό κολοσσό που φέρνει τα φορτία μειώνονται.