Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Νοε-2015 08:20

    Τι αλλάζει για ΑΝΕΚ, Hellenic Seaways, Μinoan και ΑΤΤΙCA

    Τι αλλάζει για ΑΝΕΚ, Hellenic Seaways, Μinoan και ΑΤΤΙCA
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ηλία Γ. Μπέλλου
     
    Με την επιστροφή σε λειτουργική κερδοφορία και της ΑΝΕΚ της τελευταίας μεγάλης ελληνικής ακτοπλοϊκής που περνά τον κάβο της βαθιάς κρίσης των προηγούμενων ο ελληνικός ακτοπλοϊκός κλάδος εμφανίζεται έτοιμος για μια σειρά επιχειρηματικών κινήσεων που μπορεί να μεταβάλλουν για μια ακόμη φορά τα σύνορά του. Αφενός να κινηθεί σε νέες αγορές του εξωτερικού και αφετέρου να προχωρήσει σε νέες συμφωνίες συγχωνεύσεων και εξαγορών. Ενδεχομένως και με την συμμετοχή στρατηγικών επενδυτών.
     
    Πρώτες οι Attica Group και Μinoan Lines και πιο πρόσφατα η Hellenic Seaways πέρασαν όλες σε λειτουργική κερδοφορία και μετά και σε καθαρή κερδοφορία όπως τώρα και η ΑΝΕΚ. Όλες πλην της τελευταίας αναδιάρθρωσαν τις υποχρεώσεις τους σε μακροπρόθεσμες και επιπλέον, η μεν Minoan ανακεφαλαιοποιήθηκε, η δε Attica Group προσέλκυσε ξένο επενδυτή, την Fortress Group. Με την ΑΝΕΚ σε κερδοφορία μπορεί πλέον να προχωρήσει σταδιακά και το πλάνο αξιοποίησης των συμμετοχών της Τραπέζης Πειραιώς στην ΑΝΕΚ και την Hellenic Seaways, σημειώνουν κύκλοι της αγοράς. Παράλληλα έχει ήδη εκδηλωθεί δια δηλώσεων ενδιαφέρον του βασικού μετόχου της Minoan του ομίλου Grimaldi να εξαγοράσει την συμμετοχή της Πειραιώς την Hellenic Seaways να και παραμένει άγνωστο το πόσο κοντά βρίσκεται η αποτίμηση της κάθε πλευράς για την αξία της συμμετοχής αυτής.
     
    "Όσο βελτιώνονται τα αποτελέσματα των ακτοπλοϊκών τόσο περισσότερο αυξάνεται και η αξία τους" σημειώνει χαρακτηριστικά τραπεζική πηγή σε επαφή με τις σχετικές διεργασίες.

    Το γύρισμα από λειτουργικές ζημίες σε καθαρή κερδοφορία έχει σε μεγάλο βαθμό ευοδωθεί από την πτώση των τιμών των καυσίμων και την άνοδο του τουριστών πλην όμως περιέλαβε και επίπονες προσπάθειες από τον κλάδο που περιόρισε και τα άλλα λειτουργικά του κόστη εκτός από τα καύσιμα. Παράλληλα η ελληνική ακτοπλοΐα προχώρησε, όπου γινόταν σε συνεργασίες, όπως η κοινοπραξία της Attica με την ANEK σε γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής, πωλήσεις πλοίων και εξορθολογισμό των δρομολογίων. Επιπλέον μπόρεσε να προχωρήσει και εξαιτίας βελτιώσεων στο νομοθετικό πλαίσιο όπως για τις συνθέσεις των πληρωμάτων και την επάνδρωση αλλά και την διάρκεια δρομολόγησης πλοίων.
     
    Σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοϊκής βιομηχανίας οι επόμενες εξελίξεις θα έχουν ενδεχομένως ως επίκεντρο την Hellenic Seaways όπου ο όμιλος Grimaldi φέρεται να επιχειρεί να αποκτήσει τον έλεγχο αλλά και την ΑΝΕΚ με την ευκαιρία της εν εξελίξει συζήτησης με τους πιστωτές της. Χθες το απόγευμα η διοίκηση της ΑΝΕΚ ανακοίνωσε πως ανάλογα με την ωρίμαση των συζητήσεων με τις δανείστριες τράπεζες σχετικά με την αναδιάρθρωση του μακροπρόθεσμου δανεισμού της θα προχωρήσει και στην σύγκλησης της από το καλοκαίρι εγκριθείσας έκτακτης γενικής συνέλευσης για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της. Σημειώνεται πως τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας της ΑΝΕΚ για το εννεάμηνο του 2015 διαμορφώθηκαν σε κέρδη 2,4 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 11,0 εκατ. το εννεάμηνο του 2014 και ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών σε ευρώ 125,8 εκατ. έναντι 137,5 εκατ.
     
    Η Attica Group ανακοίνωσε λίγες μέρες νωρίτερα για το εννεάμηνο του 2015 έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος διπλασιασμό των λειτουργικών της κερδών στα 72,86 εκατ. ευρώ και πενταπλασιασμό του καθαρού αποτελέσματος στα 34,49 εκατ. ευρώ. Η Minoan αναμένεται από την αγορά να ανακοινώσει σήμερα Τρίτη επίσης ένα πολύ καλό εννεάμηνο. Η μη εισηγμένη Hellenic Seaways αναμένεται να κλείσει την χρήση του 2015 με λειτουργική κερδοφορία που εκτιμάται ότι θα αγγίξει τα 20 εκατ. στην τρέχουσα χρήση αναφέρουν πηγές της ακτοπλοϊκής.

    Η Attica Group πήρε ήδη άδεια για σύνδεση Κούβας ΗΠΑ και κοιτά εξαγορές και γραμμές και σε άλλες αγορές όπως η δυτική Μεσόγειος.
     
    Είναι σε αυτό το περιβάλλον που πριν λίγες μέρες ο Ιταλός εφοπλιστής Emanuele Grimaldi -ο οποίος ελέγχει ποσοστό της τάξης του 90% στη Minoan Lines και μέσω αυτής το 33,35% της Hellenic Seaways- διατύπωσε δημοσίως την πρόθεσή του βασικού να εξαγοράσει πλειοψηφικό πακέτο της Hellenic Seaways υποδεικνύοντας ως εν δυνάμει πωλητή την τράπεζα Πειραιώς η οποία ελέγχει ποσοστό της τάξης του 40% στην Hellenic. Το ενδιαφέρον ερμηνεύεται από την αγορά τόσο ως κίνηση αξιοποίηση της υπάρχουσας συμμετοχής του 33% (σημειώνεται πως δεν συμμετέχει στο management) όσο και ως επιδίωξη του ιταλικού ομίλου να εισέλθει ευρύτερα στην αγορά του Αιγαίου με δεδομένο πως η Minoan επικεντρώνεται μόνο στις γραμμές της Κρήτης και βέβαια στην Αδριατική όπου κατέχει πλέον δεσπόζουσα θέση.

    Οι εξελίξεις σε αυτά τα μέτωπα θα διαμορφώσουν και το νέο τοπίο του ανταγωνισμού για τους τέσσερις μεγάλους της ακτοπλοΐας.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ