Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Σεπ-2015 09:44

    Προβλήματα χωρίς τέλος γεννά η ΝΕΛ

    Προβλήματα χωρίς τέλος γεννά η ΝΕΛ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ηλία Μπέλλου

    Τα τελευταία επεισόδια μιας επαπειλούμενης επιχειρηματικής κατάρρευσης μοιάζει να εκπέμπει η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου Α.Ε. (ΝΕΛ) που δεν ανακοινώσε αποτελέσματα εξαμήνου, οι εργαζόμενοι της σε θάλασσα και στεριά εξακολουθούν να είναι απλήρωτοι και κάποια καράβια της έχουν αρχίσει να μαζεύουν σκουριά παραμένοντας ωσεί εγκαταλελειμμένα όπως το Ταξιάρχης και στο Λαύριο.

    Η ΝΕΛ ανακοινώσε την Τρίτη στο επενδυτικό κοινό πως "δεν κατέστη δυνατή η ολοκλήρωση καταρτίσεως και ελέγχου των οικονομικών καταστάσεων πρώτου εξαμήνου 2015 λόγω των ανυπέρβλητων δυσκολιών που προκάλεσε η συνεχιζόμενη καθυστέρηση καταβολής οφειλομένων από το Δημόσιο, η επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων, η αργία των τραπεζών και η εν γένει αδυναμία του τραπεζικού συστήματος, η οποία οδήγησε και σε παράταση 30 ημερών για την κατάρτιση των οικονομικών καταστάσεων των ιδίων των τραπεζών". Δεσμεύτηκε να προβεί στην δημοσίευση των οικονομικών της καταστάσεων μόλις ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία. Την ίδια μέρα το ΧΑ, μετά από σχετικό αίτημα της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς προχώρησε στην αναστολή διαπραγμάτευσης των μετοχών της ΝΕΛ.

    Μια μέρα μετά απλήρωτοι εργαζόμενοί της ζήτησαν με ανακοίνωσή τους να συμπεριληφθούν στη ρύθμιση για την απλήρωτη ναυτική εργασία του πρώην αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα. Η σχετική ρύθμιση, που συμπεριελήφθη στο νόμο 4331/2015 με το άρθρο 50 για την απλήρωτη ναυτική εργασία, προβλέπει τα έσοδα από την κατάπτωση εγγυητικών επιστολών ακτοπλοϊκής εταιρείας που κηρύχθηκε έκπτωτη να αποδίδονται σε ναυτικούς της εταιρείας, εφόσον δεν τηρούνται οι σχετικές με τη μισθοδοσία τους διατάξεις.

    Όπως αναφέρουν "οι εργαζόμενοι στα γραφεία της ΝΕΛ ΑΕ παραμένουν απλήρωτοι για μεγάλο χρονικό διάστημα και δυστυχώς οι συνυπογράφοντες υπουργοί του παραπάνω νόμου δεν έλαβαν υπόψη τους ότι οι υπάλληλοι των γραφείων είναι εξίσου εργαζόμενοι όσο οι ναυτικοί και έχουν τις ίδιες ανάγκες" σημειώνοντας ότι "είναι πέρα για πέρα άδικο να χωρίζονται οι εργαζόμενοι της ίδιας εταιρείας σε πληβείους και πατρικίους και να ωφεληθεί από αυτόν τον νόμο, μόνο μια μερίδα εργαζομένων και μια άλλη που αριθμεί πολύ λιγότερα άτομα και διεκδικεί πολύ μικρότερα ποσά, αλλά πολύ σημαντικά για την επιβίωσή τους, να μένει εκτός".

    Έως σήμερα φέρονται να έχουν δεσμευθεί με τη σχετική ρύθμιση από το ελληνικό δημόσιο περίπου 2,5 εκατ. ευρώ από τα 5,5 εκατ. συνολικά από την κατάπτωση εγγυητικών επιστολών της ΝΕΛ.

    Οι εργαζόμενοι στην ΝΕΛ αναφέρουν πάντως πως δεν έχουν ακόμα καταβληθεί οφειλές του δημοσίου από μισθώματα εκτέλεσης επιδοτούμενων δρομολογίων άγονης γραμμής, και τα ποσά αυτά θα μπορούσαν επίσης να αποδοθούν στους υπαλλήλους ξηράς της εταιρείας.

    Κύκλοι των εργαζομένων υπενθυμίζουν πως το Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο Aqua Jewel καθώς και τα πλοία Μυτιλήνη, Ταξιάρχης, European Express και Θεόφιλος της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου βρίσκονται σε διαδικασία κατάσχεσης και πλειστηριασμού με απόφαση του ΔΣ του ΝΑΤ από τις 16/7/2015, από δηλωμένες οφειλές από φύλλα εκκαθάρισης, από τα ποσά των τρίμηνων αποδοχών που κατέβαλε το ΝΑΤ στους ναυτεργάτες με βάση τον ν.3816/2010 περί εγκατάλειψης των ναυτικών, καθώς και από τα υπόλοιπα των δεδουλευμένων αποδοχών που διεκδικούν οι ναυτεργάτες.

    Από τα τέλη Ιουνίου τα πληρώματα πέντε πλοίων της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, που ζητούν την καταβολή δεδουλευμένων τέθηκαν με απόφαση Θ. Δρίτσα σε καθεστώς προστασίας.

    Με βάση τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου που έχει δημοσιοποιήσει ο όμιλος το σύνολο των υποχρεώσεών του ανερχόταν στις 31 Μαρτίου στα 86,677 εκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων τα 30,545 αφορούν μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις και τα 1,575 βραχυπρόθεσμες. Η αξία των παγίων της κυρίως δηλαδή του στόλου των πλοίων της προσδιορίστηκε στα 65,790 εκατ. Η εισηγμένη εμφάνιζε αρνητικά ίδια κεφάλαια ύψους 13,68 εκατ. ευρώ. Η αύξηση κεφαλαίου των 25 εκατομμυρίων που αποφασίστηκε δεν έχει ακόμα προχωρήσει…

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ