07:30 08/09
Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ και ο Γαλαξίας
Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου. Το νέο hypermarket και οι εν δυνάμει εξαγορές.
Καθοριστικά για την επιβίωση της ΝΕΛ είναι τα επόμενα 24ώρα καθώς κρίνονται και αποφασίζονται μέτρα για οφειλές της προς εργαζομένους καθώς και η δυνατότητα της να διατηρήσει κάποιες από τις συμβάσεις δημοσίων υπηρεσιών που εκτελεί στο βόρειο Αιγαίο και αλλού.
Αυτή την ώρα η συνεδριάζει στο υπουργείο Ναυτιλίας ειδική επιτροπή, προκειμένου να αποφασίσει εάν θα κινηθούν οι διαδικασίες για να τεθούν σε καθεστώς προστασίας οι ναυτικοί πλοίων της ΝΕΛ ("European express", "Tαξιάρχης", "Aqua jewel", "Μυτιλήνη" και "Θεόφιλος") οι οποίοι παραμένουν απλήρωτοι.
Αύριο το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συζητά αν θα κηρυχθεί έκπτωτη η ΝΕΛ από ενδοκυκλαδικά δρομολόγια. Πρόκειται για δρομολόγια που λαμβάνουν και επιδότηση και τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες θα δοθούν με απευθείας ανάθεση στη Hellenic Seaways.
Όσον αφορά στις οφειλές προς τους εργαζομένους αναμένεται να ληφθεί σήμερα απόφαση που δίδει τη δυνατότητα να τους εξοφλήσει το ΝΑΤ και μετά να κινηθεί εναντίον της εταιρείας δικαστικά εάν αυτή δεν το εξοφλήσει. Οι σχετικές πρόνοιες προκύπτουν από τον λεγόμενο νόμο "περί εγκατάλειψης" πληρώματος…
Το 2014, η ακτοπλοϊκή εταιρεία παρουσίασε ενοποιημένες ζημιές μετά από φόρους, ύψους 24.224.769,50 ευρώ, έναντι επίσης ζημιών 59.042.911,33 ευρώ στη χρήση του 2013. Οι ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες του ομίλου εμφανίζονται αρνητικές.
Με στόχο να ενισχυθεί το κεφάλαιο κίνησης της οι μέτοχοι της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου αποφάσισαν στην ετήσια συνέλευση την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου με την καταβολή μετρητών έως 25,5 εκατ. ευρώ υπέρ των παλαιών μετόχων. Όμως παραμένει άγνωστο εάν και σε πιο βαθμό αλλά και από ποιους θα καλυφθεί αυτή η αύξηση αυτή.