13:13 10/09
Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Με βήμα γοργό προχωρούν-με «άνωθεν» εντολή- οι διαδικασίες για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας Ύδρευσης Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με πληροφορίες. Έτσι, τις τελευταίες εβδομάδες επικρατεί έντονη κινητικότητα στο επιτελείο του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων και στους κόλπους των διεκδικητών της ΔΕΚΟ, δηλαδή την κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Suez Environnement και Αποστολόπουλος Εταιρεία Συμμετοχών-ΤΕΡΝΑ-Mekorot.
Η κινητικότητα αφορά στην οριστικοποίηση των όρων της σύμβασης παραχώρησης του οργανισμού, η κατάρτιση της οποίας υπολογίζεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου. Ταυτόχρονα, χθες, εκπρόσωποι των υποψήφιων επενδυτών επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις της ΕΥΑΘ, τη μονάδα βιολογικού καθαρισμού Σίνδου, τα διυλιστήρια νερού και τις υποδομές στον Αλιάκμονα.
Επενδύσεις της τάξης των 200 εκατ. ευρώ
Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την υλοποίηση επενδύσεων, προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση των απαρχαιωμένων υποδομών της βορειοελλαδίτικης εταιρείας, με το δίκτυο ύδρευσης της Θεσσαλονίκης να εμφανίζει διαρροές σε ποσοστό 30%. Τα έργα για την αναβάθμιση του δικτύου θα υλοποιηθούν από τους ιδιώτες αλλά και το Δημόσιο.
Ταυτόχρονα, η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει την μείωση των τιμολογίων κατά 5%, όπως και ένα «πλαφόν» κύκλου εργασιών που προσδιορίζεται βάσει της αξίας των παγίων. Ο χρηματοοικονομικός μηχανισμός θα προβλέπει δηλαδή ότι εάν ο επενδυτής εμφανίσει τζίρο μεγαλύτερο του «πλαφόν», μέρος του «πλεονάσματος» θα καταλήγει στο Δημόσιο.
Όσον αφορά στη διαφαινόμενη πρόθεση του ΣτΕ να μπλοκάρει τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης, για την ώρα δεν λειτουργεί ως τροχοπέδη στη διαδικασία πώλησης του οργανισμού, καθώς ενδεχόμενη απόφαση του Ανωτάτου Διοικητικού Δικαστηρίου θα προβλέπει ότι το νερό αποτελεί δημόσιο αγαθό. Με άλλα λόγια, η ιδιωτικοποίηση αφορά στην παραχώρηση της διαχείρισης του δικτύου ύδρευσης μέσω της πώλησης του 51% της εισηγμένης εταιρείας.
Ταυτόχρονα, στο συρτάρι φαίνεται να υπάρχει «plan b» για την εγκατάσταση επενδυτών στην εταιρεία που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την έκδοση δικαιωμάτων αγοράς (warrants) ή την αποκρατικοποίηση μέσω ΣΔΙΤ.
Σε κάθε περίπτωση, η έναρξη της διαδικασίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών-αποτελεί το τελικό βήμα της αποκρατικοποίησης- θα αποτελέσει πολιτική απόφαση, ενώ ερώτημα παραμένει εάν θα υπάρξει περαιτέρω χρονική παράταση της διαδικασίας, μέχρι η απόφαση του ΣτΕ να καθαρογραφεί.
Πάντως, η ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης της ΕΥΑΘ λειτουργεί ως «case study» για τη σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, όπου τα πάγια είναι ενοποιημένα στον όμιλο, γεγονός που καθιστά δύσκολο τον προσδιορισμό του εύλογου τιμήματος για την απόκτηση τμήματος του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης.
Η διαδικασία, ήδη, έχει καθυστερήσει σημαντικά, καθώς το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε ότι η αποκρατικοποίηση θα ολοκληρωνόταν μέχρι τον περασμένο Οκτώβριο.
Τέλος, στο μέτωπο των αντιδράσεων, ερώτημα παραμένει με ποιο τρόπο θα αντιμετωπιστεί το «αντάρτικο» των τοπικών αρχόντων κατά της ιδιωτικοποίησης του οργανισμού, καθώς «ακόμη και αύριο να επιλεγόταν ο ανάδοχος, οι τελικές υπογραφές θα έπεφταν την άνοιξη, πολύ κοντά δηλαδή στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου», όπως αναφέρουν παράγοντες.