Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 29-Ιουλ-2011 09:54

    Νίκας, Creta Farms και Υφαντής σε νέες περιπέτειες

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ρόης Χάικου

    Τη μετεξέλιξη τους σε εταιρείες τροφίμων έχουν δρομολογήσει οι αλλαντοβιομηχανίες για να ξεπεράσουν το σκόπελο της κρίσης και την πτώση της κατανάλωσης, η οποία εδώ και περίπου δύο χρόνια ταλαιπωρεί την αγορά.

    Τα γευστικά -κατά τα άλλα- αλλαντικά δεν παύουν να είναι είδος... πολυτελείας στο τραπέζι της νοικοκυράς, γι΄ αυτό και τόσο ο Υφαντής όσο και η Creta Farms κάνουν στροφή σε τρόφιμα πιο ευρείας κατανάλωσης, μια που οι πωλήσεις σε... σαλαμάκι από τις αρχές του χρόνου είναι στο -5% σε όγκο και στο -8% σε αξία.

    Οι Creta Farms, Νίκας και Υφαντής, οι οποίοι ελέγχουν σχεδόν το 70% της εγχώριας αγοράς αλλαντικών καταβάλουν κάθε προσπάθεια για να τονώσουν την ζήτηση, έχοντας υιοθετήσει εδώ και αρκετούς μήνες χαμηλότερες τιμές (έως και -30% σε κάποιες κατηγορίες προϊόντων), αλλά βλέπουν ότι η δραστηριότητα σε μια κατηγορία τροφίμων που δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του καταναλωτή, δεν φτάνει για να διατηρήσει τα μεγέθη τους. Γι΄ αυτό και δίνουν έμφαση στις πωλήσεις εκτός Ελλάδος, παράλληλα με την είσοδό τους σε νέα πεδία δραστηριότητας.

    Ουσιαστικά την αρχή για τον κλάδο έκανε η Υφαντής, η οποία μπήκε στα τέλη του 2010 στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών, προκειμένου να τονώσει τα έσοδά της. Η αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών και άλλων τροφίμων εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ ετησίως και στόχος της Υφαντής είναι να εδραιώσει τη θέση της (σήμερα τα προϊόντα της βρίσκονται σε πάνω από το 60% των σούπερ μάρκετ), δίνοντας έμφαση και στα βιολογικά τρόφιμα. Η αλλαντοβιομηχανία ωστόσο, έχει μακρά εμπειρία στην εν λόγω αγορά, διαθέτοντας προπαρασκευασμένες πίτσες, μπιφτέκια και κατεψυγμένα φαγητά. 

    Αλλά και η Creta Farms ακολουθεί πλέον αυτό το μοτίβο, ξεκινώντας το εγχείρημα σε συνεργασία με την Μεβγάλ και την διάθεση της φέτας ‘Εν Ελλάδι Μεσογειακή’. Εξάλλου η κατηγορία των τυριών είναι από τις λίγες από τον κλάδο των γαλακτοκομικών (μαζί με το γάλα υψηλής παστερίωσης) που παρουσιάζει αυξητικές τάσεις στην αγορά.  

    Παράλληλα, συνεχίζει να επεκτείνεται στο εξωτερικό, συνάπτοντας νέες συμφωνίες και δημιουργώντας κοινοπραξίες με πιο πρόσφατη αυτή στην Ιταλία. Πλέον, η κρητική εταιρεία έχει παρουσία συνολικά σε 15 χώρες.

    Οι στόχοι της Νίκας

    Η Π.Γ.Νίκας από την πλευρά της, που τα προηγούμενα χρόνια έδωσε έμφαση στο "οικονομικό νοικοκύρεμά" της, υλοποιεί πλέον ένα business plan που προβλέπει επιστροφή στην κερδοφορία το 2013, με ενίσχυσή της θέσης της σε Ελλάδα και Βουλγαρία (διαθέτει παραγωγική μονάδα στη γειτονική χώρα, αλλά και ενδυναμώνοντας το κομμάτι εξαγωγές, που σήμερα αντιπροσωπεύει το 10% του κύκλου εργασιών της. Στόχος της εταιρείας είναι να μπει και στις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων μέσω εξαγωγών.

    Η εταιρεία, σύμφωνα με όσα ανέφερε η διοίκησή της στην πρόσφατη γενική συνέλευση των μετόχων, κερδίζει μερίδια με αποτέλεσμα σήμερα να κατέχει το 17%-18% της αγοράς σε όγκο. Παράλληλα, ενώ σκοπεύει να ισχυροποιήσει την δραστηριότητά της στα private label αλλαντικά, τα οποία συνολικά καταγράφουν διψήφιους ρυθμούς αύξησης πωλήσεων. Η Νίκας παράγει έναν σημαντικό αριθμό κωδικών ιδιωτικής ετικέτας για πολλές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, συμπεριλαμβανομένης και της Lidl. 

    Πάντως, για να καταφέρει να υλοποιήσει το επιχειρηματικό της σχέδιο η αλλαντοβιομηχανία απαιτούνται κεφάλαια, γι΄ αυτό και επίκειται έκτακτη γενική συνέλευση η οποία θα κληθεί να επικυρώσει τις λεπτομέρειες για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας μέχρι το ποσό των 10 εκατ. ευρώ.

    roi.haikou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ