Παρασκευή, 03-Ιαν-2025 12:22
Ανησυχία για τον Κηφισό: Σπηλαιολόγοι ανακάλυψαν και τρίτη "λίμνη" κάτω από την Εθνική Οδό

Στην ανακάλυψη μίας τρίτης "λίμνης" στην υπόγεια κοίτη του Κηφισού, μεγαλύτερης από τις άλλες δύο που είχαν βρει σε προηγούμενες έρευνες, προχώρησε ομάδα σπηλαιολόγων όπως μεταδίδει το thetoc.gr.
Τα νέα στοιχεία για την κατάσταση της υπόγειας σήραγγας έρχονται στο φως έπειτα από ακόμη μία εξερεύνηση τριών μελών της ερασιτεχνικής ομάδας σπηλαιολόγων "Γεωμυθική" (Δημήτρης Θεοδοσόπουλος, Γιάννης Μήλας, Γιώργος Καφαντάρης).
Συγκεκριμένα, τα μέλη της ομάδας "Γεωμυθική" είχαν εισέλθει στην υπόγεια κοίτη του Κηφισού και από τις δύο πλευρές, αλλά είχαν και τις δύο φορές αποτύχει να διατρέξουν το σύνολο της υπόγειας διαδρομής. Και αυτό γιατί εντόπισαν αρχικά δύο υπόγειες λίμνες, στη συμβολή του Κηφισού με τον Ποδονίφτη και μία στο ύψος των ΚΤΕΛ.
Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, "στις 3.1.2021 ανακαλύψαμε την πρώτη λίμνη κάτω από την Εθνική Οδό στο ύψος της πεζογέφυρας Περισσού και οδού Βικέλα στα Πατήσια, αμέσως μετά την υπόγεια συμβολή του Κηφισού με τον Ποδονίφτη.
Στις 30.7.2023 ανακαλύψαμε και δεύτερη λίμνη στο ύψος της Λεωφόρου Αθηνών, έχοντας μπει από την περιοχή του Ρέντη και έχοντας περπατήσει 3,5 χιλιόμετρα κάτω από την Εθνική Οδό".
Τελικά, πριν 2 μέρες, ανακάλυψαν και τρίτη "λίμνη", η οποία βρίσκεται περίπου στο ύψος των ΚΤΕΟ Περιστερίου.
Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του περασμένου Αυγούστου ξεκίνησε από την Περιφέρεια Αττικής ο καθαρισμός των υπόγειων τμημάτων του Κηφισού σε μήκος 8,6 χιλιομέτρων. Ο Κηφισός διέρχεται μπροστά από τρεις δήμους της Δυτικής Αθήνας (Άγιοι Ανάργυροι/Καματερό, Περιστέρι, Αιγάλεω) και αποτελεί το κυριότερο ποτάμι της Αττικής.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών καθαρισμού είχαν προκύψει τεχνικά ζητήματα, όπως είχε ενημερώσει η ίδια Περιφέρεια ήδη από τον Σεπτέμβριο, καθώς διαπιστώθηκε η ύπαρξη μεγάλων κομματιών σκυροδέματος, τα οποία ενδέχεται να έχουν αποκολληθεί από την οροφή και τα πλαϊνά τοιχώματα του αγωγού.
Η Περιφέρεια είχε τότε σημειώσει ότι "η τελική αξιολόγηση της κατάστασης του φέροντος οργανισμού θα γίνει σταδιακά, κατά την πρόοδο των εργασιών και μετά από ελέγχους που θα πραγματοποιήσουν τα εξειδικευμένα τεχνικά κλιμάκια". Επισήμανε ταυτόχρονα ότι "η συλλογή επαρκών δεδομένων από όλο το μήκος του αγωγού είναι απαραίτητη για την τελική διατύπωση κρίσης σχετικά με τυχόν γενικότερα προβλήματα στατικότητας ή άλλες δομικές φθορές που μπορεί να υφίστανται".