18:21 11/10
Ένας πολιτικός θρίαμβος για το... λουκάνικο
Εκκρεμεί βεβαίως η έγκριση και από τις εθνικές κυβερνήσεις.
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Αντιδράσεις προκαλεί η τροπολογία που κατέθεσε, εκπρόθεσμα, στο νομοσχέδιο "βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις”, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
Με την τροπολογία αυτή, ο υπουργός επιδιώκει να παρακάμψει το νομικό σκόπελο που δεν επιτρέπει την αύξηση σε έξι από τρεις σήμερα των ατόμων που καταλαμβάνουν τη θέση του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου στον ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστ.Συγκοινωνιών Αθήνας) τη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και την ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες).
Όπως μετέδωσε το Capital.gr, την περασμένη Παρασκευή ο υπουργός Υποδομών επιχείρησε να αυξήσει σε έξι τους επικεφαλής στις ΔΕΚΟ Συγκοινωνιών κατά παράβαση του νόμου 4337/2015 που ο ίδιος έχει ψηφίσει!
Πέραν όμως, του πρωτοφανούς φιάσκου που προκάλεσε ο Χρ.Σπίρτζης, η πρωτοβουλία του υπουργού για τοποθέτηση έξι έναντι τριών προσώπων στην ηγεσία των τριών σχημάτων, αυξάνει σημαντικά το κόστος.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ/ΜΠΕ, η τροπολογία θα ψηφιστεί αύριο με τη διαδικασία της ονομαστικής ψηφοφορίας, ύστερα από αίτημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Υπεραμύνθηκε της επιλογής του
Ωστόσο, ο κ.Σπίρτζης υπεραμύνθηκε σήμερα στη Βουλή της επιλογής του και επέρριψε ευθύνες για κακοδιαχείριση στις προηγούμενες διοικήσεις του ΟΑΣΑ, της ΣΤΑΣΥ, της ΟΣΥ, αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τις οποίες κατήγγειλε ότι υπέγραψαν επιζήμιες συμφωνίες, χωρίς να παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες.
Ταυτόχρονα, σε μακροσκελή ανακοίνωση το υπουργείο Υποδομών σημειώνει ότι το πάρτι στις αστικές μεταφορές τελείωσε και προαναγγέλλει ότι συνέχεια θα δοθεί στη Βουλή.
"Θα ήθελα να καταθέσω και αυτό που υπέγραψε η προηγούμενη Διοίκηση του ΟΑΣΑ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο θα ίσχυε πιθανά και μετά την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εις βάρος του ελληνικού δημόσιου και των αστικών μεταφορών" σημείωσε κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου στη Βουλή.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι:
* η τροπολογία προέκυψε από αίτημα των Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και κομμάτων της Αντιπολίτευσης για αναδιατύπωση που διορθώνει τη λεκτική αντίθεση του εδαφίου β΄ της παραγράφου 1 και της παραγράφου 3 του άρθρου 18 του ν. 4337/2015.
"Θα ήθελα να τονίσω, κύριε Πρόεδρε, ότι αυτή η τροπολογία έγινε με παρότρυνση Βουλευτών της Αντιπολίτευσης την Παρασκευή για να μην υπάρχει, κατά την άποψή τους, θέμα ερμηνείας, παρά το γεγονός ότι και ο ν. 3920/2011 και το ίδιο άρθρο του νόμου που τροποποιούμε και στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται διακριτά στο ότι υπάρχει ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος των Οργανισμών ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ ΚΑΙ ΟΣΥ.
Μάλιστα, έχω σημειώσει τα πρακτικά της ομιλίας τόσο του κ. Τραγάκη όσο και άλλων Βουλευτών κομμάτων της Αντιπολίτευσης που έλεγαν "δεν έγινε και τίποτα, φέρτε την τροπολογία τη Δευτέρα και σε οκτώ μέρες θα βάλετε νέα Διοίκηση σ’ αυτούς τους Οργανισμούς. Δυστυχώς, η στάση μας να αποδεχθούμε την πρόταση των Βουλευτών της Αντιπολίτευσης, αντί να ληφθεί ως στάση αναζήτησης συγκλίσεων και πολιτικού πολιτισμού, ώστε να μην αποχωρήσουν από τη συνεδρίαση οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, έγινε αντικείμενο επικοινωνιακής σπέκουλας και σήμερα και το Σαββατοκύριακο. Μίλησαν για φιάσκο, για αύξηση των δαπανών λειτουργίας των Οργανισμών και για εγκατάσταση κομματικού κράτους." σημείωσε.
* ”η πολιτική μας που έγκειται στο να υπάρχει Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος προκύπτει από τη στάση μιας δημοκρατικής διοίκησης στους οργανισμούς του δημοσίου και του έργου αναδιάρθρωσης των αστικών μεταφορών υπέρ των πολιτών.
Βρίσκεται στον αντίποδα των προτάσεων των απερχόμενων διοικήσεων προς τους θεσμούς εν αγνοία της κυβέρνησης. Για να γνωρίζει το Κοινοβούλιο τι βρήκαμε, θα ήθελα να σας πω ότι βρήκαμε μια διαπραγμάτευση που είχε γίνει από τη Διοίκηση του ΟΑΣΑ με τους Θεσμούς χωρίς να την ξέρουμε και μέσω της οποίας προτεινόταν το ίδιο πρόσωπο να είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος όχι μόνο στον ΟΑΣΑ, αλλά και στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ. Ένας άνθρωπος!
Εδώ τόσα χρόνια δεν έχουν καταφέρει να κάνουν την ενοποίηση μέσα στους Οργανισμούς ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ και η πρόταση που είχε γίνει προς τους Θεσμούς ήταν ο ίδιος άνθρωπος να είναι Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος και στους τρεις οργανισμούς, γιατί μάλλον τα πήγε πάρα πολύ καλά!”
* η πολιτική της ηγεσίας του Υποδομών βρίσκεται στον αντίποδα του να υπάρχουν ιδιώτες και νοικιασμένοι υπάλληλοι για οδηγοί, ελεγκτές και στελέχη αυτών των οργανισμών που υπήρχε στο action plan της αναδιάρθρωσης των αστικών μεταφορών στην αρχική εισήγηση.
* αντιτίθεται στο να υπάρχουν εθελοντές ελεγκτές ή κεφαλοκυνηγοί που θα αμείβονται από τα πρόστιμα, βρίσκεται στον αντίποδα τού όλοι οι διευθυντές, οι τμηματάρχες, όλοι όσοι έχουν τοποθετηθεί σε θέσεις ευθύνης στους τρεις οργανισμούς να μην έχουν γίνει με αξιοκρατικά κριτήρια, να μην έχουν περάσει από υπηρεσιακά συμβούλια, αλλά να έχουν γίνει με τοποθετήσεις των γνωστών μηχανισμών που εξυπηρετούσαν οι προηγούμενες διοικήσεις.
* αντιτίθεται στο να υπάρχει ειδικό σώμα αστυνομίας στις μεταφορές, όπως ήρθε στις προτάσεις, αλλά και στον αντίποδα τού να καταργηθεί η δωρεάν μετακίνηση των ανέργων.
* αντιτίθεται στο να μην υπογράφονται συμβάσεις εις βάρος του δημοσίου μεταξύ ΟΑΣΑ και εταιρειών προς ιδιωτικοποίηση, για να συνεχίζει να χάνει το δημόσιο και οι αστικές μεταφορές έσοδα προς όφελος των ιδιωτών.
* αντιτίθεται στο να μην υπάρχουν συμβάσεις συγκεκριμένων εταιρειών επικοινωνίας που κοστίζουν πολύ περισσότερο απ’ ό,τι οι τρεις διακριτοί πρόεδροι που διασφαλίζουν μια διαφανέστερη και δημοκρατική λειτουργία.
* πρέπει "οι διοικήσεις των εταιρειών του ελληνικού δημοσίου να είναι διοικήσεις της χώρας και όχι άλλων".
* δεν προκύπτει κανένα βάρος στον κρατικό Προϋπολογισμό, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους για τη συγκεκριμένη τροπολογία και τις αναφορές της Διοίκησης
Λ.Αυγενάκης: "Αλώνετε το κράτος με διορισμούς ημετέρων"
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Αυγενάκης αναφέρει, με ανακοίνωσή του, ότι μοναδικός σκοπός του ΣΥΡΙΖΑ την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης ιστορίας της, είναι η "άλωση" του Κράτους και οι διορισμοί ημετέρων".
"Μετά το πρωτοφανές ατόπημα του Υπουργού Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζη την περασμένη Παρασκευή να διορίσει 6 άτομα σε 3 θέσεις προέδρων συγκοινωνιακών οργανισμών, "σπάζοντας" τις θέσεις σε Προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους, παρά το γεγονός ότι αυτό απαγόρευε πρόσφατος νόμος, έρχεται σήμερα με εκπρόθεσμη τροπολογία στο σ/ν "Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις" να νομιμοποιήσει τον αυταρχισμό του και την πρόθεσή του να "βολέψει" σε θέσεις ημετέρους.
Η απόφαση του κ. Σπίρτζη είναι ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες, σε φορείς που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες.
Με τη δημιουργία διακριτών θέσεων Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου, πέραν του γεγονότος ότι διπλασιάζεται το οικονομικό κόστος σε υψηλά αμειβόμενες θέσεις, σε ήδη επιβαρυμένους οικονομικά φορείς, δημιουργείται μια κατάσταση δυαρχίας, διάσπαση στη συνοχή της διοίκησης, γραφειοκρατία, αύξηση των υπογραφών και εν τέλει κακοδιοίκηση. Εκφράζουμε δε, τις επιφυλάξεις με ποια κριτήρια το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Έκθεσή του, αναφέρει ότι δεν προκύπτει επιβάρυνση.
Η κατάργηση θέσεων υψηλά αμειβομένων και η συγκέντρωση σε ένα πρόσωπο των αρμοδιοτήτων μεγάλων οργανισμών που προσφέρουν δημόσια αγαθά, μείωσαν το κόστος και επέφεραν συνοχή στη λήψη αποφάσεων, συγκέντρωση των ευθυνών, συνοχή στη διοίκηση, και μείωση των διοικητικών βαρών.
Αυτό το σύστημα λειτούργησε αποτελεσματικά τα τελευταία χρόνια σε όλους τους φορείς οπού το ίδιο πρόσωπο ασκούσε τις αρμοδιότητες του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου.
Ο κ. Σπίρτζης ως "παλαιόν ΠΑΣΟΚ" και "νεοΣΥΡΙΖΑίος" δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του. Μοναδικός σκοπός τους την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης ιστορίας της, είναι η "άλωση" του Κράτους και οι διορισμοί ημετέρων" σημειώνει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας.
Ποτάμι: Εδώ ο κόσμος χάνεται και ο Σπίρτζης βολεύει τα "παιδιά" του
Το Ποτάμι σημειώνει: "Ο κ. Σπίρτζης δεν πτοήθηκε καθόλου από τη δημόσια κατακραυγή και το "στραπάτσο" που έπαθε στην επιτροπή ΔΕΚΟ και με τροπολογία της τελευταίας στιγμής ζητάει να τοποθετήσει και Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο στις τρεις εταιρίες ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ.
Έτσι πάει στα σκουπίδια ο νόμος (4337/2015) που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα που προέβλεπε ότι θα υπάρχει μόνο μία θέση Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου στο Δ.Σ κάθε εταιρείας. Η τροπολογία διπλασιάζει τις θέσεις και ο νέος εκλεκτός της παρέας του Μαξίμου υλοποιεί το αρχικό του σχέδιο. Τακτοποιεί "τα δικά του παιδιά" με τον κάθε οργανισμό να σπαταλά άλλα 100.000 ευρώ ετησίως (σύμφωνα με τους μετριότατους υπολογισμούς). Την ίδια στιγμή οι φορολογούμενοι καλούνται να κάνουν την μια περικοπή μετά την άλλη. Αλλά για τους εκπροσώπους του παλαιοκομματισμού αυτά είναι ψιλά γράμματα. Συνεχίζουν να διορίζουν τους κολλητούς τους και στέλνουν το λογαριασμό στους πολίτες. Όπως ακριβώς γινόταν εδώ και δεκαετίες".
"Γιαλαντζί Αριστερά: Ανικανότητα, Εμπάθεια, Σπατάλες στις συγκοινωνίες"
"Ο Υπουργός Μεταφορών κος Σπίρτζης με εξαιρετική διαχειριστική ανικανότητα και κομματική εμπάθεια σπαταλά δημόσιο χρήμα και υπερασπίζεται την τροπολογία του για το διπλασιασμό των προσώπων και του κόστους μισθοδοσίας των επικεφαλής των δημόσιων συγκοινωνιών. Τώρα εξηγείται γιατί αυξάνονται τα εισιτήρια από 1,20€ σε 1,40 ευρώ, μετά την τρομακτικής επιτυχίας, γενναία διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Τώρα εξηγείται γιατί οδηγούνται σε παραίτηση διοικήσεις που σχεδίασαν την αναδιοργάνωση σε συνεργασία με τον ΟΗΕ και απέτρεψαν την απόλυση των 800 εργαζόμενων που ζητούσε η ΤΡΟΙΚΑ.
Ο γαλαντόμος, ανοιχτοχέρης, τζάμπα κουβαρντάς υπουργός με τις ξένες τσέπες του λαού χάρισε το καλοκαίρι 9,5 εκατ. Ευρώ από δωρεάν μετακινήσεις, ξέχασε να ζητήσει τα 20 εκατ. ευρώ από τα συναρμόδια υπουργεία, όμως φρόντισε να φορτώσει τις συγκοινωνίες με μισθολογικό κόστος των κολλητών του, αφαιρώντας 100 ευρώ από τη σύνταξη τουλάχιστον 3.500 ελλήνων συνταξιούχων.
Η αποχώρησή μας από τη συζήτηση του νομοσχεδίου ήταν η ελάχιστη πράξη άρνησης στον ευτελισμό της αξιοπρέπειας του ελληνικού κοινοβουλίου.Η γιαλαντζί αριστερά του τίποτα και της συκοφαντίας… Κρίμα για όσους τους πίστεψαν" σημείωσε ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ) για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, καθ. Γιάννης Μανιάτης αναφορικά με την τροπολογία για το διπλασιασμό των επικεφαλής των εταιριών αστικών συγκοινωνιών Αθήνας κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για τα βοσκοτόπια.
Η επίμαχη τροπολογία Σπίρτζη
Α) "Η συγκεκριμένη αναδιατύπωση, επί της ουσίας διορθώνει τη λεκτική αντίθεση του εδαφίου β' της εν λόγω παραγράφου ως προς τη διακριτή δυνατότητα εκπροσώπησης της ΟΣΥ Α.Ε. και της ΣΤΑΣΥ Α.Ε. είτε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. ή τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κάθε εταιρείας, όπως αυτή προβλέπεται στο ν. 3920/2011 (ΦΕΚ Α' 33), συμμετέχοντας ως μέλος στο Δ.Σ. του ΟΑΣΑ Α.Ε.. Σημειώνεται ότι η σκοπιμότητα της προσθήκης της εν λόγω παραγράφου 9 στο άρθρο 1 του ν. 3920/2011, ήταν η ενίσχυση της νόμιμης σύνθεσης της διοίκησης του ΟΑΣΑ μέσω της συμμετοχής των ΟΣΥ Α.Ε. και ΣΤΑΣΥ Α.Ε. στο διοικητικό συμβούλιο αυτού.
Β) Η εν λόγω τροποποίηση ορίζει την εκπροσώπηση των εταιρειών από τους Διευθύνοντες Συμβούλους στις εργασίες της Μικτής Επιτροπής, η οποία θα εποπτεύει το σχέδιο αναδιάρθρωσης και αναδιοργανώσης του ΟΑΣΑ. Η πρόβλεψη αυτή εξορθολογίζει το θέμα της εκπροσώπησης στην εν λόγω επιτροπή, καθώς οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι είναι αρμόδιοι για τον συντονισμό και την παρακολούθηση της λειτουργίας της κάθε εταιρείας”.
Διαβάστε ακόμη:
- Φιάσκο Σπίρτζη με τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ Συγκ/νιών
- Καταγγελίες Σπίρτζη για κατασπατάληση στις αστικές μεταφορές