Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 26-Νοε-2021 07:56

    Νέα deals στα containerships από Θανάση Μαρτίνο, Όμιλο Τσάκου και Γιάννη Κούστα

    Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Άμεση απασχόληση για όσα containerships των στόλων τους είναι ακόμη διαθέσιμα βρίσκουν τα μεγάλα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού, αξιοποιώντας το θετικό momentum στην αγορά και τη ζήτηση των ναυλωτών για τονάζ.

    To κύριο χαρακτηριστικό των περισσότερων συμφωνιών είναι η μακρόχρονη διάρκειά τους, γεγονός που αφενός προσφέρει άνεση στις ναυτιλιακές και αφετέρου υποδηλώνει την εκτίμηση των ναυλωτών για αυξημένη ζήτηση στην αγορά και τα επόμενα χρόνια.

    Τα deals

    Σύμφωνα με τον οίκο ανάλυσης Alphaliner, η Eastern Mediterranean Maritime (EastMed) του Θανάση Μαρτίνου "κλείδωσε" σε τριετή ναύλωση το "Tzini" (χωρητικότητας 1.756 TEUs και κατασκευής 2013), χωρίς να γίνει γνωστό το τίμημα. Η συμφωνία αναμένεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2022. 

    Το εν λόγω βαπόρι είναι ένα από τα δέκα containerships που διαχειρίζεται η EastMed, σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της. Η εταιρεία δραστηριοποιείται ακόμη σε bulkers και tankers, ελέγχοντας συνολικά 77 πλοία, με βάση τα ίδια στοιχεία.

    Παράλληλα, διάφοροι ναυλομεσίτες αναφέρουν ότι η Danaos Corporation, συμφερόντων του Γιάννη Κούστα έκλεισε ναύλωση για το "Artotina" (χωρητικότητας 2.524 TEUs και κατασκευής 2001) για τρία χρόνια, έναντι περίπου 28.000 δολαρίων ημερησίως, με μήνα εκκίνησης τον Απρίλιο του 2022. 

    Το "Artotina" βρίσκεται σήμερα σε ναύλωση, η οποία λήγει τον προσεχή Φεβρουάριο, με τίμημα 20.000 δολαρίων την ημέρα. Συνεπώς, η Danaos εξασφάλισε άμεση επαναναύλωση στο βαπόρι και με αυξημένα έσοδα.

    Αυτό το deal έρχεται σε συνέχεια της εντυπωσιακής ναύλωσης για το "Express Berlin", (χωρητικότητας 10.114 TEUs και κατασκευής 2011), το οποίο φέρεται να ναυλώθηκε για ένα έτος, έναντι 126.000 δολαρίων την ημέρα.

    Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία διαχειρίζεται ένα στόλο 71 containerships.

    H Tsakos Shipping & Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου, συνδέεται από ναυλομεσίτες με τη ναύλωση του "Irenes Rainbow" (χωρητικότητας 2.824 TEUs και κατασκευής 2006).

    Η Alphaliner εκτιμά ότι η διάρκεια της συμφωνίας είναι 6-8 μήνες, ενώ η Banchero Costa 5-7 μήνες. Τα ημερήσια ναύλα υπολογίζονται σε 55.000 δολάρια. Η ναύλωση αναμένεται να ξεκινήσει τον προσεχή Δεκέμβριο.

    Σημειώνεται ότι μέσα στον Οκτώβριο η οικογένεια Τσάκου προχώρησε σε μία "asset play" πώληση containership. Ειδικότερα, φέρεται να παραχώρησε το "Irenes Respect" (χωρητικότητας 2.824 TEUs και κατασκευής 2006), έναντι 43 εκατ. δολαρίων.

    Η εταιρεία είχε αγοράσει το πλοίο πριν από μερικά χρόνια, δαπανώντας περίπου 8 εκατ. δολάρια.

    Η ναυτιλιακή φέρεται να ελέγχει εννέα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ ο στόλος της αποτελείται συνολικά από περίπου 98 βαπόρια (tankers, bulk carriers, containerships και LNG carriers).

    Τέλος, νέες συμφωνίες έκλεισε από τα μέσα Οκτωβρίου και μέχρι πρότινος η Contships Management, συμφερόντων του Νικόλα Πατέρα για έξι πλοία του στόλου της. 

    Πρόκειται για βαπόρια παρόμοιων προδιαγραφών. Τέσσερα εξ αυτών κατασκευάστηκαν το 2007 και δύο το 2008, ενώ η χωρητικότητα κάθε πλοίου δεν ξεπερνά τα 1.120 TEUs. Ένα από τα εν λόγω containerships ναυλώθηκε για περίοδο 30-33 μηνών, ενώ η διάρκεια των υπόλοιπων συμφωνιών κυμαίνεται από 6 μέχρι και 26 μήνες, σύμφωνα με την Alphaliner.

    Η εταιρεία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στα containerships, ελέγχοντας 40 πλοία αυτού του τύπου.

    Τα ναύλα

    Τα ναύλα στην αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζουν μία ήπια πτωτική πορεία, αλλά παραμένουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

    Ενδεικτικά, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική VHBS (Hamburg and Bremen Shipbrokers' Association), τα ημερήσια ναύλα σε μονοετείς ναυλώσεις containerships, χωρητικότητας 4.250 TEUs, έφτασαν στις 19 Νοεμβρίου τα 86.100 δολάρια, έναντι 88.000 δολαρίων μία εβδομάδα πριν (πτώση 2,2%).

    Στη spot αγορά, ο δείκτης Drewry που καταγράφει σε εβδομαδιαία βάση την πορεία του μεταφορικού κόστους στις βασικές εμπορικές διαδρομές παρέμεινε αμετάβλητος στις 25 Νοεμβρίου.

    "Έχουμε φτάσει σε μία κατάσταση σταθεροποίησης" επισημαίνει στο Capital.gr ο senior αναλυτής της Alphaliner, Jan Tiedemann.

    "Ο όρος πτώση μπορεί να είναι τεχνικά σωστός, αλλά ακούγεται λάθος, όταν τα ναύλα παραμένουν δέκα φορές πιο πάνω από τα επίπεδα των προηγούμενων ετών" προσθέτει.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ