Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 01-Νοε-2021 07:39

    Ναύλωση ρεκόρ για την Danaos του Γιάννη Κούστα

    "Bullish" για τα containerships ο Γ. Κούστας: Είμαστε καλύτερα από ποτέ
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Γιώργου Γεωργίου

    Εντυπωσιακά κέρδη από τη ναύλωση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αποκομίσει η Danaos Corporation, συμφερόντων του Γιάννη Κούστα.

    Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Seasure Shipbroking, το post panamax, "Express Berlin", χωρητικότητας 10.114 TEUs και κατασκευής 2011, ναυλώθηκε για ένα έτος στη δανέζικη εταιρεία τακτικών γραμμών (liner) Maersk, έναντι 126.000 δολαρίων την ημέρα. Πρόκειται για τίμημα που συμβαδίζει με τα επίπεδα της αγοράς για μονοετείς ναυλώσεις πλοίων αυτών των προδιαγραφών.

    Το "Express Berlin" είναι αυτήν την περίοδο και μέχρι τον Απρίλιο του 2022 ναυλωμένο στην ταϊβανέζικη Yang Ming, έναντι 27.750 δολαρίων την ημέρα, όπως αναφέρεται σε παρουσίαση της εταιρείας, η οποία είναι αναρτημένη στην ιστοσελίδα της.

    Συνεπώς η Danaos κατορθώνει και "κλειδώνει" συμβόλαια πριν λήξουν τα υπάρχοντα, εξασφαλίζοντας αυξημένα κέρδη για μακροχρόνιες περιόδους. 

    "Bullish" για τα ναύλα

    Το "Express Berlin" είναι από τα λίγα διαθέσιμα προς ναύλωση πλοία αυτού του μεγέθους. Οι αναλυτές του οίκου Alphaliner σημειώνουν ότι τα containerships, χωρητικότητας 7.500 - 11.000 TEUs, είναι "sold out" για φέτος και όσοι ναυλωτές χρειάζονται τονάζ για τη μεταφορά των φορτίων τους θα πρέπει να παρακολουθούν την αγορά για πιθανές ευκαιρίες μέσα στο 2022.

    Το γεγονός ότι οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών κλείνουν χρονοναυλώσεις, με αφετηρία το δεύτερο τρίμηνο του 2022, αποδεικνύει τις προσδοκίες τους για διατήρηση της ζήτησης σε υψηλά επίπεδα και το επόμενο έτος, επισημαίνουν αναλυτές, παρά την πρόσφατη ήπια υποχώρηση των ναύλων στη spot αγορά

    "Η βιασύνη των liners, οι οποίοι είναι στην αγορά και παρακολουθούν στενά τις ροές των φορτίων, να κλείσουν τονάζ ακόμη κι ένα χρόνο πριν λήξουν οι τωρινές ναυλώσεις, υποδεικνύει ότι δεν υπάρχουν αρκετά πλοία να μεταφέρουν τα φορτία που διακινούνται σήμερα" τόνισε σε πρόσφατο συνέδριο της Capital Link, ο CFO της Danaos, Ευάγγελος Χατζής.

    "Πέρυσι, κατά την παρουσία μου σε ένα πάνελ, είχα μιλήσει για υπερ-κύκλο της αγοράς και τώρα είναι ορατός" ανέφερε ο κ. Χατζής. "Δε θα δούμε κάποια βραχυπρόθεσμη άνοδο, αλλά μία ισχυρή αγορά τουλάχιστον για τα επόμενα δύο χρόνια" πρόσθεσε.

    Η στρατηγική της Danaos

    Ο επικεφαλής της ναυτιλιακής, Γιάννης Κούστας απέρριψε πρόσφατα σενάρια περαιτέρω επέκτασης του στόλου. Υπενθυμίζεται ότι μέσα στον Ιούλιο η εταιρεία γνωστοποίησε την αγορά έξι μεταχειρισμένων πλοίων.

    "Σήμερα είμαστε στη φάση συγκέντρωσης ρευστότητας. Θέλουμε να επικεντρωθούμε στη μείωση του χρέους" είπε σε ναυτιλιακό συνέδριο.

    "Η επέκταση θα έρθει όταν διευκρινιστούν οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί. Τα containerships καταναλώνουν πάνω από τη μισή ποσότητα των ναυτιλιακών καυσίμων, επομένως θα είναι στο προσκήνιο των μέτρων εξοικονόμησης που έρχονται. Προτεραιότητά μας είναι να συμμορφωθούμε με τους νέους κανονισμούς" συμπλήρωσε.

    Η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία διαχειρίζεται ένα στόλο 71 containerships και είναι από τους μεγαλύτερους "παίκτες" στην αγορά.

    Διαβάστε ακόμα:

    * Σημάδια πτώσης στη ναυλαγορά μεταφοράς containers

    * Sold out τα πλοία μεταφοράς containers, έμφραγμα στην αγορά


     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ