Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 27-Οκτ-2020 15:32

    Bloomberg NEF: 11 τρισ. δολ. θα επενδυθούν στην πράσινη ενέργεια μέχρι το 2050

    Bloomberg NEF: 11 τρισ. δολ. θα επενδυθούν στην πράσινη ενέργεια μέχρι το 2050
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 15.47

    Ο κλάδος της "πράσινης ενέργειας" αναμένεται να προσελκύσει επενδύσεις περίπου 11 τρισ. δολ. τις ερχόμενες δεκαετίες, καθώς το κόστος των ανανεώσιμων θα πέφτει σταθερά και το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας ανά τον πλανήτη θα προέρχεται από τον ηλεκτρισμό.

    Πρόκειται για την πρόσφατη εκτίμηση του BloombergNEF στην ετήσια έκθεσή του για τις προοπτικές του κλάδου της ενέργειας. Πρόκειται για μία ακόμη απόδειξη της ανεπίστρεπτης πορείας με την οποία οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), ολοένα και χαμηλότερου κόστους, θα συνεχίσουν να καταλαμβάνουν έδαφος στο ενεργειακό μείγμα σε σχέση με τα ορυκτά καύσιμα.

    Παρά το τεράστιο αυτό ποσό, το BNEF σημειώνει ότι ο ρυθμός κατασκευής νέων μέσων ΑΠΕ θα πρέπει να αυξηθεί περαιτέρω προκειμένου να περιοριστεί η υπερθέρμανση του πλανήτη σε λιγότερο από 2 βαθμούς Κελσίου έως το τέλος του αιώνα.

    Οι προβλεπόμενες εξελίξεις στην τεχνολογία της ανανεώσιμης ενέργειας και των μπαταριών - ανεμογεννήτριες και ηλιακά πάνελ θα παράγουν το 56% της ηλεκτρικής ενέργειας παγκοσμίως μέχρι το 2050 - θα οδηγήσουν σε εκτόξευση των ρύπων έως το 2027 και στη συνέχεια σε ετήσια μείωσή τους κατά 0,7% μέχρι και το 2050, εκτιμά το BNEF.

    Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, η υπερθέρμανση του πλανήτη θα κυμανθεί στους 3,3 βαθμούς Κελσίου έως το 2100, πολύ χαμηλότερα από τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 6% ετησίως προκειμένου η αύξηση της θερμοκρασίας να μην ξεπεράσει τους 2 βαθμούς και 10% για να επιτευχθεί ο στόχος του μόλις 1,5 βαθμού αύξησης.

    "Τα επόμενα 10 χρόνια θα είναι κομβικής σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση", τονίζει ο Jon Moore, CEO του BNEF, καθώς θα χαρακτηριστεί από μεγάλη ανάπτυξη των μέσων παραγωγής ενέργειας με βάση τον άνεμο και τον ήλιο, καθώς και με ταχύτερη στροφή των καταναλωτών προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    Το BNEF σημειώνει ότι το μόνο ορυκτό καύσιμο που θα σημειώσει αύξηση χρήσης τα επόμενα χρόνια θα είναι το φυσικό αέριο, κυρίως για τη βαριά βιομηχανία και τη θέρμανση των κτιρίων. Στις ΗΠΑ, η ύπαρξη άφθονου φθηνού φυσικού αερίου θα καθυστερήσει την ενεργειακή μετάβαση, ωστόσο οι ΑΠΕ προβλέπεται να το υπερκεράσουν το 2041.

    Όσον αφορά τη ζήτηση για το πετρέλαιο, θα διαμορφωθεί ανάλογα με τη ζήτηση ηλεκτρικά οχήματα. Το BNEF εκτιμά ότι η κατανάλωση πετρελαίου θα φθάσει στο απόγειό της το 2035, ενώ στη συνέχεια θα πάρει οριστικά την κατιούσα.

    Η "δίψα" για πετρέλαιο κίνησης θα βρεθεί στο απόγειό της το 2031, με την πτώση του στη συνέχεια να συνδέεται με το γεγονός ότι οι τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχουν αρχίσει να κινούνται σε παραπλήσια επίπεδα με εκείνα των παραδοσιακών αυτοκινήτων πριν το 2025, οπότε και οι άνθρωποι θα αρχίσουν να επιλέγουν τα ηλεκτροκίνητα με ταχύτερους ρυθμούς.

    Έως το 2050, σύμφωνα με το BNEF, το 65% των χιλιομέτρων που θα διανύονται παγκοσμίως από κάθε είδους επιβατικά οχήματα θα αφορά ηλεκτρικά μέσα. Ο σημερινός στόλος των ηλεκτροκίνητων ήδη "πετά" από την αγορά 1 εκατ. βαρέλια αργού ημερησίως.

    Μεγάλη "σπαζοκεφαλιά" αποτελεί η έξοδος του αεροπορικού κλάδου από την εποχή του άνθρακα, σημειώνει στην έκθεσή του το BNEF, καθώς οι εκπομπές ρύπων από την συγκεκριμένη βιομηχανία εμφανίζονται αυξημένες κατά 80% σε σχέση με το 1990, ενώ αναμένεται να έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με σήμερα το 2050. Πρόκειται, μαζί με τον κλάδο της ναυσιπλοΐας, για τους δύο πιο δύσκολους "παίκτες" στην πορεία προς τον εξηλεκτρισμό.

    Τα βαριά αεροσκάφη και πλοία που χρειάζεται να διανύουν τεράστιες αποστάσεις θα χρειάζονταν μπαταρίες σημαντικά βελτιωμένης τεχνολογίας, προκειμένου οι δύο κλάδοι να είναι εμπορικά βιώσιμοι.

    Βιώσιμες εναλλακτικές στον τομέα του καυσίμου θα χρειαστούν οπωσδήποτε κρατική ενίσχυση μεγαλύτερη εκείνης που αναμένεται αυτή τη στιγμή ώστε αεροπλοΐα και ναυσιπλοΐα να πραγματοποιήσουν την ενεργειακή τους μετάβαση.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ