Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Ιαν-2021 00:05

    Γιατί ο δρόμος για το αυτοκίνητο της Apple περνά πλέον από την Κίνα

    Γιατί ο δρόμος για το αυτοκίνητο της Apple περνά πλέον από την Κίνα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Anjani Trivedi

    Παρ΄ όλες τις εικασίες γύρω από το αυτοκίνητο της Apple (Apple Car), αξίζει να εξεταστεί από πού θα προέρχονται τα ανταλλακτικά του και πώς θα κατασκευάζεται.

    Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αναφορές ότι η Apple εισέρχεται στον "στίβο" των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν πολλαπλασιαστεί. Εκείνοι που διαγκωνίζονται για την ανάληψη "εργολαβιών", όπως η Magna International του Καναδά, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται στο προσκήνιο.

    Η Hyundai Motor της Νότιας Κορέας θα μπορούσε επίσης να είναι μια κατάλληλη "δύναμη πυρός" σε αυτό το πλαίσιο. Η κατασκευάστρια των iPhone θα μπορούσε (τελικώς) να έχει το δικό της επιβατικό αυτοκίνητο έως το 2024 ή ακόμη και νωρίτερα.

    Η κομβική σημασία των εξαρτημάτων - ανταλλακτικών

    Μεγάλο μέρος της έμφασης της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων επικεντρώνεται  στην πλευρά του λογισμικού και της τεχνολογίας - οι μεταλλικές βαλβίδες δεν ενθουσιάζουν τους ανθρώπους όσο η "επαυξημένη" πραγματικότητα.

    Ακόμη ωστόσο και αν είναι "βαρετά", τα εξαρτήματα είναι κρίσιμα για την μετατροπή της τεχνητής νοημοσύνης σε πραγματικότητα. Αυτά τα εξαρτήματα κατασκευάζονται ολοένα και περισσότερο στην Κίνα.

    Το Πεκίνο εξασφαλίζει όλο και μεγαλύτερα κομμάτια της αλυσίδας αξίας. Σκεφτείτε τι συμβαίνει στις παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή: τα παράπονα για ελλείψεις σε τσιπ (ημιαγωγών), το βασικό συστατικό εξάρτημα για πιο εξελιγμένα χαρακτηριστικά, αυξάνονται καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναγκάζονται να μειώνουν την παραγωγή και να αδρανοποιούν εγκαταστάσεις.

    Ενώ η Κίνα έχει μείνει εδώ και χρόνια πίσω στην παραγωγή τσιπ, βρίσκεται τώρα εν μέσω μιας επιθετικής προώθησης προκειμένου να αναλάβει μεγάλα τμήματα μιας σύνθετης αλυσίδας εφοδιασμού και να βασίζεται λιγότερο στις εισαγωγές.

    Κινέζοι κατασκευαστές όπως η Zhuzhou CRRC Times Electric και η BYD, οι οποίοι έχουν προσθέσει ικανότητα παραγωγής γι’ αυτά τα ανταλλακτικά, πιθανότατα θα ωφεληθούν. Οι εταιρείες στο εσωτερικό και στο εξωτερικό θα στραφούν σε αυτά τα βιώσιμα υποκατάστατα.

    Τα ερωτηματικά για την Κίνα

    Το εάν η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο μπορεί να παραγάγει το επόμενο καλύτερο ηλεκτρικό όχημα από την αρχή έως το τέλος είναι προς το παρόν "στον αέρα". Τον Απρίλιο του 2019, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Σαγκάης, εντυπωσιάστηκα από το φάσμα των εκπληκτικών επιλογών. Ωστόσο υπήρχε μόλις ένα όχημα από το καθένα από αυτά τα μοντέλα - ήταν πρωτότυπα.

    Όσον αφορά το μέλλον των μεταφορών, η εμπορική επεκτασιμότητα της τεχνολογίας έχει σημασία. Η Tesla το έμαθε αυτό με σκληρό τρόπο και τελικά βρήκε έναν μονοπάτι για να βγει από την "κόλαση της παραγωγής". Αυτός είναι ίσως ένας λόγος για τον οποίο ο Elon Musk επέστρεψε τελικά στην Κίνα, όπου έχει δημιουργήσει μια εγκατάσταση και τώρα έχει μια μακρά λίστα επιλέξιμων προμηθευτών για βασικά ανταλλακτικά, όπως μπαταρίες, βαλβίδες και γυαλί. Με αυτόν τον τρόπο, η Tesla κατάφερε επίσης να μειώσει το κόστος κατά περισσότερο από 30%.

    Με τις παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτων να κινούνται σε "ανώμαλο" έδαφος, αυτό τουλάχιστον είναι σαφές: όποιος πετύχει, θα εξαρτάται από τους ανερχόμενους κατασκευαστές ανταλλακτικών ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας.

    Αυτή η ανάγκη θα υπερισχύσει των παγκόσμιων εμπορικών εντάσεων και των φόβων που υποβόσκουν για ζητήματα τεχνολογικής κυριαρχίας. Οι προμηθευτές "σκληρών" εξαρτημάτων - ανταλλακτικών έχουν ήδη αναλάβει μεγάλα τμήματα από το παγκόσμιο μερίδιο παραγωγής. Η Κίνα παράγει περισσότερο από το 70% του υλικού καθόδου, κρίσιμου μέρους όλων των μπαταριών και το 40% των συνδετήρων - τα συστήματα καλωδίωσης υψηλής τάσης που συνδέουν τις μπαταρίες με τον κινητήρα και άλλα μέρη.

    Όσον αφορά την συστοιχία ισχύος μπαταρίας, η Κίνα έχει το 70% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 80% των απαιτούμενων υλικών. Γενικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται περισσότερα από αυτά τα μέρη σε σχέση με εκείνα των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Η κλίμακα μειώνει επίσης το κόστος.

    Ο δρόμος της Apple

    Αυτό σημαίνει ότι η βιομηχανία εξαρτημάτων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας - από μπαταρίες έως εξαρτήματα θερμικής διαχείρισης και γυάλινες οθόνες προβολής - πιθανότατα θα βρει θέση σε κάθε πιθανό "πρωταθλητή" της αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Με το κόστος προσαρμογής ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια για τα ηλεκτρικά οχήματα, η Apple θα μπορούσε να φτιάξει τη δική της λίστα προμηθευτών ανταλλακτικών. Ενώ οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει δικές τους πλατφόρμες για την εξυπηρέτηση των φιλοδοξιών τους περί κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλες, όπως η εταιρεία συναρμολόγησης iPhone, Hon Hai Precision, μπαίνουν στο παιχνίδι, οι κατασκευαστές εξαρτημάτων παραμένουν παράγοντας - "κλειδί".

    Από τα περισσότερα από 90 διπλώματα ευρεσιτεχνίας που έχει ζητήσει η εταιρεία από το 2017, της χορηγήθηκαν μόλις τέσσερα το 2020, τα οποία αφορούσαν αυτοκίνητα και οθόνες head-up - ή ανεμοφράκτες - τζάμια "επαυξημένης πραγματικότητας". Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές γυαλιού αυτοκινήτου στον κόσμο, η Fuyao Glass, έχει προσθέσει τέτοια προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας στις προσφορές της.

    Για την Apple, αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να βασιστεί σε παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και κατασκευαστές - ο δρόμος της για το αυτοκίνητό του μέλλοντος μπορεί πλέον να περάσει μέσα από την Κίνα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ