Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 24-Δεκ-2020 00:05

    Πώς η Apple δεν εξαγόρασε την Tesla και πλέον μετατρέπεται σε ανταγωνιστή της

    Πώς η Apple δεν εξαγόρασε την Tesla και πλέον μετατρέπεται σε ανταγωνιστή της
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Liam Denning

    Ο Tim Cook λογικά θα έπρεπε να είναι απογοητευμένος.

    Η κεφαλαιοποίηση της Tesla έχει δεκαπλασιαστεί από τις αρχές του 2018, ενώ εκείνη της Apple έχει αυξηθεί κατά... μόλις 2,5 φορές

    Αυτό που δεν αποτυπώνει αρκετά ευκρινώς το παραπάνω γράφημα είναι ότι ο διευθύνων σύμβουλος της Apple φαίνεται να είχε την ευκαιρία να εξαγοράσει την Tesla σε κάποιο χρονικό σημείο στο παρελθόν, όταν η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων άξιζε μόλις το ένα δέκατο της σημερινής κεφαλαιποίησής της.

    Η συγκεκριμένη είδηση εμφανίστηκε σαν ένα πρόωρο χριστουγεννιάτικο δώρο, αφότου το πρακτορείο Reuters ανέφερε ότι η Apple έχει αναβιώσει τη φιλοδοξία της να εισέλθει στην αγορά ηλεκτρικών και αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων, με στόχο την παραγωγή ενός μοντέλου έως το 2024.

    Να τι γνωρίζουμε για το φερόμενο ως επερχόμενο αυτοκίνητο της Apple: τίποτε.

    Να όμως τι γνωρίζουμε πραγματικά για την ευκαιρία της Apple να αποκτήσει την Tesla πριν από μερικά χρόνια: λίγο περισσότερα προκειμένου να πούμε δυο λόγια για την υπόθεση. Ωστόσο, προτού αρχίσετε να την αναπαράγετε εν χορώ όπως μια εκκλησιαστική χορωδία πάνω ένα ποτήρι eggnog, θα ήθελα να σας επιστήσω την προσοχή σε μια προηγούμενη "αποκάλυψη" από την ίδια πηγή.

    Οι "δύσκολες μέρες" της Tesla

    Λοιπόν, το tweet του Elon Musk περί "εξασφαλισμένης χρηματοδότησης" έχει σημασία εδώ γιατί αυτό εμφανίστηκε επίσης κατά τη διάρκεια των "πιο σκοτεινών ημερών" για την Tesla και τον διευθύνοντα σύμβουλό της και περιελάμβανε σχέδια να πουλήσουν με κάποιο τρόπο την εταιρεία (με υποψήφιους αγοραστές από τους Σαουδάραβες μέχρι την Volkswagen, όπως ανέφεραν διάφορα ρεπορτάζ εκείνη την περίοδο). Τελικά, φυσικά, η Tesla κατάφερε να ξεπεράσει εκείνο τον σκόπελο και, έκτοτε, η κεφαλαιοποίησή της έχει εκτοξευθεί.

    Το χρονοδιάγραμμα αυτής της εκτόξευσης έχει ενδιαφέρον. Μόλις τον Οκτώβριο του 2019, η κεφαλαιοποίηση της Tesla ήταν περίπου στα ίδια επίπεδα με εκείνη των αρχών του 2018, κοντά στα 50 δισεκατομμύρια δολάρια. Η ανάβαση στα 600 δισεκατομμύρια δολάρια είναι ουσιαστικά μια ιστορία του 2020. Επιστρέψτε και δείτε το γράφημα και θα παρατηρήσετε ότι οι γραμμές είναι περίπου παράλληλες: το μεγαλύτερο μέρος της ανόδου κατά 1,4 τρισ. δολ. στην κεφαλαιποίηση της Apple από τις αρχές του 2018 μέχρι σήμερα σημειώθηκε επίσης φέτος. Είναι σχεδόν σαν να συμβαίνει κάτι πολύ μεγαλύτερο μπροστά στα μάτια μας.

    Και οι δύο μετοχές έχουν επωφεληθεί από την τεράστια αύξηση του πολλαπλασιαστή κερδών των δύο εταιρειών. Η μία απλώς λαμβάνει λίγο περισσότερη αγάπη από την άλλη.

    σφσδφσδ
    H αξία της Apple αγγίζει 33 φορές τα ετήσια κέρδη της, ενώ εκείνη της Tesla έχει αγγίξει 167 φορές τα κέρδη της σε έναν χρόνο

    Μήπως ο Cook χτυπά το κεφάλι του στον τοίχο που δεν εξαγόρασε την Tesla όταν είχε την ευκαιρία; Υποψιάζομαι ότι, σε κάποιο καλά εξοπλισμένο γραφείο, μέσα στο Apple Park, δεν ακούγεται ήχος από κεφάλι το οποίο προσκρούει σε τοίχο.

    Ο Musk είναι βεβαίως ιδιαίτερα πιθανό να "απευθύνθηκε αρμοδίως" στον ομόλογό του της Apple, προσπαθώντας να ανιχνεύσει προθέσεις. Από την άλλη πλευρά, τα κουτσομπολίστικου τύπου υπονοούμενα για την φαινομενικά κοντόφθαλμη οπτική του Cook που περιέχονται σε tweet του CEO της Tesla υποδηλώνουν ότι αυτό μπορεί να αποτελεί περισσότερο μια προσπάθεια να αφαιρεθεί η λάμψη από τις φημολογούμενες φιλοδοξίες της Apple για είσοδο στον κλάδο των οχημάτων. Ο Musk είναι γνωστός για τα ξεσπάσματά του στο Twitter.

    "Νεκροταφείο"

    Υπάρχει επίσης και λίγη ιστορία εδώ, δεδομένου ότι ο Musk κάποτε χαρακτήρισε την Apple ως "νεκροταφείο" για την απόσπαση υπαλλήλων της Tesla μέσω επαγγελματικών "μετεγγραφών". Αυτό συνέβη λίγα χρόνια προτού ο ίδιος απευθύνει έκκληση στον (με βάση τη λογική Musk) "αρχινεκροθάφτη" Cook.

    Σε κάθε περίπτωση, το επεισόδιο πρoσφέρεται για εξαγωγή ορισμένων ενδιαφερόντων συμπερασμάτων. Το σημαντικότερο εξ αυτών, φυσικά, αφορά το ποιες ακριβώς είναι οι φιλοδοξίες μακράς πνοής της Apple αυτή τη στιγμή για τον κλάδο των οχημάτων, με τις εναλλακτικές πιθανότητες να κυμαίνονται από ένα πλήρως κατασκευασμένο από την ίδια όχημα έως ένα πακέτο λογισμικού και hardware προς πώληση σε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων.

    Όσον αφορά το timing, η γεμάτη σκαμπανεβάσματα πρόοδος του λεγόμενου "Project Titan" της εταιρείας μετατρέπει αυτή τη διαδικασία αγώνα εικασιών, ειδικά σε έναν τομέα όπως τα αυτόνομα οχήματα χωρίς οδηγό, όπου η πραγματικότητα έχει πάντα έναν τρόπο να συγκρούεται με τα φιλόδοξα χρονοδιαγράμματα.

    Η Apple και ξέρει και μπορεί

    Το tweet του Musk υποδηλώνει ότι η Apple έχει χάσει το "τρένο" σε όλους αυτούς τους τομείς - και ίσως υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτό. Από την άλλη πλευρά - και πρόκειται αποκλειστικά για δική μου υπόθεση - η Apple μοιάζει με μια εταιρεία που λίγο έως πολύ ξέρει τι κάνει.

    Εκείνο που όλα τα παραπάνω ενισχύουν, ωστόσο, είναι η αίσθηση μου ότι η Tesla χρησιμοποιεί το ράλι της μετοχής της για να ανακεφαλαιοποιεί αποτελεσματικά την δραστηριότητά της. Όπως έχω γράψει εδώ, παρ' όλες τις δηλώσεις του Tesla ότι είναι αυτοχρηματοδοτούμενη και άλλους σχετικούς ισχυρισμούς, έχει ανακοινώσει περισσότερες εκδόσεις μετοχών το 2020 σε σχέση με το σύνολο των εκδόσεών της την τελευταία δεκαετία. Γενικά, οι εταιρείες εκδίδουν ονομαστικά ακριβές μετοχές μόνο όταν χρειάζεται να το πράξουν.

    Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να σημειωθεί ότι η Apple δαπανά 14 δολάρια για έρευνα και ανάπτυξη για κάθε ένα δολάριο που δαπανά για τους ίδιους λόγους η Tesla. Η εταιρεία του Cook δημιουργεί επίσης το μέγεθος ελεύθερων ταμειακών ροών που δημιουργεί η Tesla σε ένα ολόκληρο έτος κάθε 10 ημέρες. Αν θέλει να κάνει μια "βουτιά" εισόδου στην παραγωγή αυτοκινήτων, πιθανότατα έχει όσα χρειάζεται για να το πράξει.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ