Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 24-Δεκ-2019 00:04

    Tesla: Η αυτοκινητοβιομηχανία με την καλύτερη απόδοση της δεκαετίας

    Tesla: Η αυτοκινητοβιομηχανία με την καλύτερη απόδοση της δεκαετίας
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Matthew A. Winkler

    Tesla: Μία εκ των μεγαλύτερων εκπλήξεων της δεκαετίας που βαίνει προς το τέλος της ήταν η Αρχική Δημόσια Προσφορά (IPO) της εταιρείας με έδρα το Palo Alto, η οποία ξεπέρασε κάθε αυτοκινητοβιομηχανία από το Detroit έως την Toyota City και το Wolfsburg και είναι πλέον ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής της συνολικής απόδοσης, της αύξησης πωλήσεων και της μακροπρόθεσμης μετοχικής αξίας στον κλάδο.

    Πρόκειται για την εταιρεία που συμπληρώνει φέτος 10 χρόνια ως εισηγμένη και τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της, S, X και 3, με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.

    Ο συνιδρυτής της, Elon Musk, μπορεί να είναι ικανότατος στο να γίνεται περίγελος με τη συμπεριφορά του, καθώς και στο να προσελκύει ποινές ως διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ειδικά από τότε που η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ τον υποχρέωσε να καταβάλει πρόστιμο 20 εκατομμυρίων δολαρίων για παραπλανητικά tweets που ανήρτησε μέσα στο 2018. Τα - ορισμένες φορές - πράγματι παιδιάστικα καμώματά του ενίοτε αποκρύπτουν την εδραία πραγματικότητα ότι η Tesla κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μεταξύ των πελατών και των επενδυτών, επειδή οι τελευταίοι θέλουν να κρατήσουν στα χέρια τους ένα μέλλον χωρίς ορυκτά καύσιμα και το βρίσκουν πολύ πιο συναρπαστικό και κερδοφόρο από την συνέχιση της καύσης υδρογονανθράκων.

    Το Model 3 είναι πλέον το πιο ευπώλητο μοντέλο στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας κάθε αντίπαλό του, γερμανικής ή ιαπωνικής κατασκευής, ενώ ο Musk τον περασμένο μήνα αποκάλυψε ότι η εταιρεία του είχε λάβει έως τότε περισσότερες από 200.000 προπαραγγελίες, τρεις ημέρες μετά την παρουσίαση του Cybertruck.

    Αυτή η επιβεβαίωση από πλευράς των πελατών είναι το σταθερό στοιχείο που οδήγησε την μετοχή της Tesla σε ιστορικό υψηλό 420 δολαρίων μέσα στον Δεκέμβριο ή αλλιώς σε κεφαλαιοποίηση 73 δισ. δολ., γεγονός που τη φέρνει, όσον αφορά 38 αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, στην 3η θέση, πίσω μόνον από την Toyota (230 δισ. δολ.) και την Volkswagen (98 δισ. δολ.). Η Tesla αξίζει 37% περισσότερo από τη General Motors και και σχεδόν το διπλάσιο σε σχέση με τη Ford (37 δισ. δολ.), διότι τίποτα δεν ενθουσιάζει τους επενδυτές περισσότερο από την άνευ όρων και ορίων ανάπτυξη. Από τότε που πουλήθηκε το πρώτο Model S το 2012, οι πωλήσεις της Tesla έχουν αυξηθεί 52 φορές, ενώ η αύξηση πωλήσεων για την υπόλοιπη  αυτοκινητοβιομηχανία ήταν κατά μέσο όρο μόλις 46%.

    Ο σκεπτικισμός της Wall Street

    Στη Wall Street, οι περισσότεροι αναλυτές παραμένουν επιφυλακτικοί. Ο Jim Chanos, ένας ιδιαίτερα γνωστός short seller, δήλωνε στο Hedgeye Risk Management τον περασμένο μήνα ότι οι συνεργάτες του στην Kynikos Associates "εξακολουθούν να βλέπουν την εταιρεία ως bear" και ότι η Tesla είναι "μία από τις μεγαλύτερες και καλύτερες short θέσεις μας". Η Greenlight Capital, το hedge fund με επικεφαλής τον David Einhorn, επιμένει αδιάλειπτα ότι οι "τροχοί της Tesla αποσυντίθενται". O Einhorn δήλωσε στο πρακτορείο Bloomberg τον Μάιο ότι θα συνεχίσει να σορτάρει τη μετοχή της εταιρείας επειδή η κατασκευάστρια ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιμετωπίζει "ένα κύμα ατελείωτων ζημιών".

    Η Tesla κατέγραψε κέρδη 1,86 δολ. ανά μετοχή στο γ΄ τρίμηνο, υπερβαίνοντας και την πλέον αισιόδοξη πρόβλεψη, καθώς και την μέση εκτίμηση των αναλυτών για ζημίες 24 σεντς ανά μετοχή.

    Την ώρα ωστόσο που όσοι θεωρούν την Tesla "bear" λαμβάνουν την μεγαλύτερη προσοχή από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης - τα ρεπορτάζ και άρθρα για την Tesla με αναφορές στον Einhorn είναι τουλάχιστον 10 φορές περισσότερα στο τερματικό του Bloomberg σε σχέση με εκείνα στα οποία γίνεται αναφορά στην ενθουσιώδη με την εταιρεία Cathie Wood - το χρηματιστηριακό "ποντάρισμα" ενάντια στη μετοχή της Tesla έχει βυθιστεί στο χαμηλότερο ποσοστό του από την IPO της εταιρείας 2010, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. Οι άνθρωποι που πωλούν την Tesla χρησιμοποιώντας δανεικές μετοχές σε μια συμφωνία που τους επιτρέπει να επαναγοράσουν τις μετοχές σε χαμηλότερη τιμή πλέον σπανίζουν.

    Το short-selling στη μετοχή της Tesla ως ποσοστό επί του συνόλου των μετοχών της εταιρείας που βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση κυμαίνεται κάτω του 9,2%. Ο δείκτης βρισκόταν σχεδόν στο 30% τον Ιούνιο, ενώ ήταν υψηλότερος σε σχέση με κάθε εταιρεία του S&P 500 πριν από έναν χρόνο.

    Κατά τη διάρκεια των τελευταίων έξι μηνών, η μετοχή της Tesla έχει ενισχυθεί κατά 85% και θα ήταν  1η στο πλαίσιο του S&P 500, εάν συμπεριλαμβανόταν στον δείκτη. Είναι επίσης το Νο 1 μεταξύ των 38 αυτοκινητοβιομηχανιών του Bloomberg Intelligence Global Automobile Index.

    Οι "Κασσάνδρες" διαψεύδονται

    Η επικρατούσα υπόθεση ότι η μετοχή της Tesla είναι εκ των πλέον ασταθών διαψεύδεται από στοιχεία που δείχνουν ακριβώς το αντίθετο. Η Tesla κέρδισε 22% φέτος, ποσοστό σημαντικά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο του 14% για τις 10 μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Tesla ήταν Νο1 πέρυσι, με συνολική απόδοση 7% (κέρδη συν αύξηση κεφαλαιοποίησης), όταν οι ανταγωνιστές της έχαναν 16%. Τα τελευταία δύο χρόνια, η Tesla είναι Νο1 με απόδοση 31%, όταν οι "συμπαίκτες" - ανταγωνιστές της στον κλάδο έχαναν 4%. Από το 2017, η Tesla είναι επίσης Νο 1, με απόδοση 99%, όταν οι μετοχές του κλάδου κέρδισαν την ίδια περίοδο μόλις 24%.

    Όποιος επέλεξε να αγοράσει μετοχές της Tesla όταν άρχισε η διαπραγμάτευσή τους το 2010, έχει δει τα χρήματα που επένδυσε να αβγατίζουν κατά 1.190%. Οι μετοχές του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τα τελευταία 10 χρόνια εκτιμάται ότι έχουν ενισχυθεί αντίστοιχα κατά 158%, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg.

    Καμία αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να αναμετρηθεί με τους ρυθμούς ανάπτυξης της Tesla. Αφού είχαν ήδη δεκαπλασιαστεί μέχρι το 2014, τα έσοδα της Tesla θα αυξηθούν κατά 14% το 2019, 21% το 2020 και 18% το 2021, σύμφωνα με 27 αναλυτές που εισφέρουν τις προβλέψεις τους στο Bloomberg. Η μέση αύξηση για τους 10 μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο θα είναι 1%, 4% και 3% τις αντίστοιχες χρονιές. Ωστόσο, περισσότεροι αναλυτές συνιστούν πώληση μετοχών της Tesla σε σε σχέση με εκείνους που προτείνουν αγορά, ενώ 481 εταιρείες του S&P 500 έχουν πιο ευνοϊκές συστάσεις αναλυτών για τη μετοχή τους σε σχέση με την Tesla.

    Τα στοιχήματα ενάντια στη μετοχή της Tesla σταδιακά μειώνονται

    Η φθίνουσα ευνοϊκή τάση των αναλυτών έναντι της Tesla από το 2011 και εξής, η οποία αποτυπώνεται στην πτώση από το 4,3 στο 2,78, είναι παρόμοια με τις προβολές για μια άλλη εταιρεία 10 χρόνια μετά την δική της IPO: πρόκειται για την Amazon, την έκτη μεγαλύτερη εταιρεία του S&P 500 σήμερα. Στις αρχές του 2007, η συνολική βαθμολογία της Amazon είχε μειωθεί στο 2,5, σχεδόν στο ήμισυ του σημερινού 4,86.

    Opinion
    Το παράδειγμα της στάσης των αναλυτών έναντι της Amazon, τη δεκαετία 1997-2007
    Opinion
    ...και το αντίστοιχο παράδειγμα της στάσης του έναντι της Tesla

    Η σύγκριση είναι εντελώς εύλογη, σημειώνει η Cathie Wood, διευθύνων σύμβουλος της Ark Investment Management και μέτοχος της Tesla. Ο Musk αντιμετωπίζει τον ίδιο σκεπτικισμό σχετικά με την ικανότητά του να δημιουργεί πρόσθετη αξία με εκείνον που έπληττε αλύπητα τον CEO της Amazon, Jeff Bezos, κατά την πρώτη δεκαετία της πορείας της Amazon ως εισηγμένης.

    "Το ίδιο πράγμα συνέβαινε και με την Amazon για πολλά χρόνια", δήλωνε η Wood στο δίκτυο CNBC τον Φεβρουάριο. "Θεωρoύμασταν τρελοί, αλλά πλέον τα πράγματα μοιάζουν τόσο προφανή. Νομίζω ότι το ίδιο θα ισχύει στο μέλλον και για την Tesla". Η ίδια έχει θέσει ως τιμή-στόχο για την μετοχή της Tesla τις 4.000 δολάρια.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    Δειτε τα πρωτοσελιδα ολων των εφημεριδων