Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 20-Μαρ-2020 18:00

    Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 118i

    Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 118i
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η επαφή μας με τη νέα σειρά 1 έγινε με τις καλύτερες προϋποθέσεις μιας και αρχικά δοκιμάσαμε την κορυφαία έκδοση M135i. Είναι όμορφα να βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι ενός hatchback με 306 άλογα αλλά από την άλλη έχει πιο μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον η δοκιμή των "γήινων" εκδόσεων ενός μοντέλου. Αυτές δηλαδή που θα αποτελέσουν τον κύριο όγκο πωλήσεων και που τελικά θα δώσουν την μάχη ουσίας με τον ανταγωνισμό. Αυτές που πρέπει να συνδυάσουν τα θετικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου σε μια προσιτή τιμή. Στις βενζινοκίνητες εκδόσεις της νέας σειράς 1, αυτή είναι η 118i και αυτή δοκιμάζουμε.

    Νέα δομή

    Η νέα σειρά 1 δεν αποτελεί μια εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς. Είναι ένα εντελώς νέο και διαφορετικό στην φιλοσοφία μοντέλο. Το κύριο χαρακτηριστικό διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό μέχρι σήμερα ήταν η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα και μαζί η τοποθέτηση του κινητήρα κατά μήκος του αμαξώματος. Αυτή η φιλοσοφία πέρα από την μετάδοση επηρέαζε τις αναλογίες του αμαξώματος αλλά και την αναλογία βάρους στους δυο άξονες. Πλέον έχει την κίνηση στον εμπρός άξονα και τον κινητήρα εγκάρσια τοποθετημένο, βασιζόμενο στην πλατφόρμα UKLY2, που χρησιμοποιείται και στις BMW X1 αλλά και στην σειρά 2 Gran Tourer.

    Η αλλαγή αυτή έχει προκαλέσει πολλές συζητήσεις. Από την μια οι σκληροπυρηνικοί της μάρκας που δεν συμφωνούν και από την άλλη η λογική που λέει ότι σε αυτή την κατηγορία είναι εξαιρετικά μικρό το ποσοστό των οδηγών που βάζουν σαν προτεραιότητα την πίσω κίνηση. Μάλιστα σε έρευνα που είχε κάνει η BMW σε πελάτες των προηγούμενων γενεών, είχε δει πως η πλειοψηφία δεν ήξερε ή θεωρούσε πως η κίνηση μεταδιδόταν στον εμπρός άξονα. Επιπρόσθετα αυτή η αρχιτεκτονική έχει μειώσει το κόστος με αντίστοιχο όφελος για τον καταναλωτή ενώ έχουν ωφεληθεί και οι χώροι. Επίσης η τράπουλα στον τομέα των διαστάσεων έχει ξαναμοιραστεί. Πιο συγκεκριμένα το μήκος είναι μειωμένο κατά 5 mm, το μεταξόνιο κατά 20mm, ενώ έχει αυξηθεί το πλάτος κατά 34 mm και το ύψος κατά 13 mm. Τέλος, ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 380 lt, όντας αυξημένος κατά 20 lt.

    bmwΝέα σχεδιαστική γλώσσα

    Αν δεις τη νέα γενιά δίπλα στην προηγούμενη, οι διαφορές είναι περισσότερες από τις ομοιότητες. Το κοινό τους στοιχείο είναι τα νεφρά στην μάσκα, που όμως πλέον είναι πολύ μεγαλύτερα και τα διπλά εμπρός φωτιστικά σώματα, που πλέον όμως είναι πολύ τραβηγμένα στο πλάι του αμαξώματος. Αντίστοιχα τα πίσω φωτιστικά είναι πιο μακρόστενα από το παρελθόν. Το καπό είναι μικρότερο σε μήκος μιας και πλέον δεν υπάρχει η ανάγκη για τοποθέτηση εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα, ενώ είναι και πιο ψηλό. Γενικά κυριαρχούν οι ευθείες και οι γωνίες, ενώ οι καμπύλες έχουν μειωθεί. Επιπρόσθετα και αυτή η BMW έχει μια νεανική και δυναμική φιλοσοφία που μας αρέσει.

    bmwΑντίστοιχα νέα είναι και η εικόνα του εσωτερικού. Σχεδόν τίποτα δεν θυμίζει την προηγούμενη γενιά. Η σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από τα μοντέλα που έχει παρουσιάσει πρόσφατα η μάρκα, όπως η σειρά 8, η σειρά 3 ή η Ζ4. Σε σειρά 1 αυτό γίνεται για πρώτη φορά τόσο έντονα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα χειριστήρια του κλιματισμού, που είναι ίδια με τον μεγαλύτερων εκδόσεων και που όμως θα θέλαμε να είναι λίγο μεγαλύτερα. Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε και ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in που αποτελεί μέρος του Live Cockpit Plus και που συνδυάζεται με οθόνη πολυμέσων 10,25in. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και αναμφίβολα βγαλμένο από πολύ ακριβότερα μοντέλα. Γενικά η εικόνα του εσωτερικού δείχνει πολύ πλούσια στην έκδοση Sport Line της δοκιμής μας. Τίποτα δεν λείπει. Τα καθίσματα έχουν υπέροχη σχεδίαση και στήριξη, τα πλαστικά είναι μαλακά και με πολύ καλή συναρμολόγηση ενώ η εργονομία είναι όπως πάντα πολύ καλή. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά κάθεσαι πιο ψηλά ενώ τα πόδια στην θέση του οδηγού είναι λιγότερο οριζόντια. Επίσης η κονσόλα ανάμεσα στους δυο εμπρός επιβάτες έχει λεπτύνει, μιας και πλέον δεν βρίσκεται από κάτω το κιβώτιο, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Όπως και εξωτερικά έτσι και εσωτερικά οι καμπύλες έχουν μειωθεί ενώ έχουν αυξηθεί οι γωνίες και οι ευθείες.

    bmwΕξοπλισμός

    Η οικονομία κλίμακας που συνεπάγεται η νέα πλατφόρμα έδωσε την ευκαιρία στην BMW να προσφέρει το μοντέλο με πολύ καλό εξοπλισμό σε αναλογικά προσιτή τιμή. Η BMW Hellas μάλιστα έχει δημιουργήσει μια σειρά εκδόσεων με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού σε αρκετά ελκυστική τιμή. Ένα παράδειγμα αποτελεί η έκδοση BMW 118 i Sport Line Advanced , στην οποία βασίζεται το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τιμή €27.986, που περιέχει επιπλέον του βασικού εξοπλισμού, τα παρακάτω στοιχεία: Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, Cruise control, πακέτο αποθηκευτικών χώρων, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, ζάντες ελαφρού κράματος 17’’, πακέτο φωτισμού, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης LED, σπορ καθίσματα με δερματίνη – ύφασμα, φωτιζόμενες διακοσμητικές επιφάνειες, μεταλλικό χρώμα, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, σπορ δερμάτινο τιμόνι ή Μ σπορ δερμάτινο τιμόνι.

    Σύγχρονος κινητήρας, κιβώτιο και ανάρτηση

    bmwΚάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός και δοκιμασμένος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 1,5 lt. που σε σύγκριση με το παρελθόν έχει κερδίσει 4 άλογα αποδίδοντας 140 Ps. Ωστόσο εκτός από την ιπποδύναμη μεγάλο ρόλο στον δρόμο παίζει και η ροπή που στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι 220 Nm ήδη από τις 1480 rpm. Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων παραμένει ωστόσο το αυτόματο κιβώτιο που είναι προαιρετικό έχει αλλάξει. Το 8τάχυτο Steptronic έχει πλέον αντικατασταθεί με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Τέλος, να σημειώσουμε πως στον πίσω άξονα όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, λύση που ο ανταγωνισμός δεν χρησιμοποιεί στις πιο προσιτές εκδόσεις.

    bmwΣτην πράξη

    Η θέση οδήγησης όπως συμβαίνει σε κάθε μοντέλο της BMW είναι εξαιρετική. Βολεύεσαι με συνοπτικές διαδικασίες, ενώ τα καθίσματα της έκδοσης Sport Line παρέχουν εξαιρετική στήριξη χωρίς να κουράζουν. Η οδηγοκεντρική σχεδίαση σου ανεβάζει την διάθεση, όπως και η ψηφιακή τεχνολογία στο οπτικό σου πεδίο. Το μπουτόν εκκίνησης έχει μεταφερθεί στην κεντρική κονσόλα, δίπλα στον λεβιέ των ταχυτήτων. Εκεί βρίσκουμε και το γνωστό-πρακτικό περιστροφικό χειριστήριο του iDrive όπως και το ηλεκτρικό πλέον χειρόφρενο. Ο κινητήρας έρχεται άμεσα στην ζωή. Καταλαβαίνεις πως είναι τρικύλινδρος μόνο κατά την λειτουργία του Stop/Start, όπου παίρνει μπροστά με την παρουσία ενός μικρού κραδασμού. Η απόδοση του είναι πολύ γραμμική ενώ αποδίδει δυνατά μέχρι και το όριο των στροφών. Ένα πολύ καλό σύνολο που συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο. Στον τομέα των επιδόσεων, μπορεί να μην βάζει φωτιά στον δρόμο αλλά εμείς θεωρούμε πως καλύπτει ένα πολύ μεγάλο φάσμα αναγκών, ακόμα και εκείνου που θέλει να κινηθεί σβέλτα. Άλλωστε η τελική των 213 Km/h αλλά και τα 8,5 sec για τα 0-100 km/h αυτό φανερώνουν.

    bmwΟι καλές επιδόσεις δημιουργούν προσδοκίες και στο οδηγικό κομμάτι που σε μια BMW πάντα είναι σημαντικό. Πόσο μάλλον τώρα που έχει αλλάξει και η αρχιτεκτονική στην μετάδοση. Το αποτέλεσμα είναι ελάχιστα διαφορετικό, στις περισσότερες περιπτώσεις, σε σύγκριση με το παρελθόν. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά. Η ανάρτηση έχει πολύ καλή λειτουργία και συνδυάζει με μαεστρία την άνεση με την μικρές κλίσεις στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο χωρίς όμως να γίνεται νευρικό. Η συμπεριφορά είναι ουδέτερη ενώ το πίσω μέρος θα ανοίξει προοδευτικά την τροχιά του αν το ζητήσεις. Γενικά πρόκειται για ένα από τα πιο ευχάριστα μοντέλα της κατηγορίας χωρίς να γίνεται ακραίο ή απόλυτο σε αντιδράσεις και αυτό ήταν και το ζητούμενο της BMW. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά οι διαφορές είναι δύσκολο να εντοπιστούν. Το ισόποσο μοίρασμα του βάρους στους δυο άξονες που συνεπαγόταν μια πιο ζυγισμένη συμπεριφορά και η ελκτική πρόσφυση στο στεγνό κατά την εκκίνηση είναι οι πιο απτές διαφορές. Αυτές οι διαφορές όμως στην συγκεκριμένη κατηγορία δεν παίζουν τόσο σημαντικό ρόλο και δεν είναι εύκολα διακριτές.

    Νέα γενιά-νέα φιλοσοφία

    bmwΗ σειρά 1 της BMW αλλάζει. Χρησιμοποιεί μια νέα φιλοσοφία αρχιτεκτονικής-διάταξης αλλά και σχεδίασης. Κανονικά αυτό θα έπρεπε να αυξήσει το κόστος αλλά η νέα πλατφόρμα έχει φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Πρόκειται λοιπόν για ένα εντελώς φρέσκο σε όλα μοντέλο με κορυφαία τεχνολογία σε όλους τους τομείς, πολύ καλή οδική συμπεριφορά, πολύ ποιοτικό και σε τιμή καλύτερη από τον ανταγωνισμό.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.319/1.799/1.434 mm

    Χώρος αποσκευών: 380 lt.

    Βάρος : 1365 kg

    Κινητήρας : 1499 cc

    Ιπποδύναμη : 140 Ps/ 4200-6500rpm

    Ροπή : 220 Nm/ 1.480-4600 rpm

    Τελική ταχύτητα : 213 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,8 lt/100km

    0-100 km/h: 8,5 sec

    Ρύποι CO2 : 121-114 g/km

    Τιμή : από € 26.125

    bmw

     

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:55 03/04

    Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz B 180 d

    Η τρίτη γενιά της B Class είναι η πιο γοητευτική αλλά και η πιο ταλαντούχα στην ιστορία του μοντέλου.

    11:42 03/04

    Η Ford προσφέρει στιγμές ανεμελιάς στα παιδιά του #ΜένουμεΣπίτι

    Η Ford έρχεται τώρα να ρίξει στη μάχη ένα διαφορετικό "όπλο" με στόχο να προσφέρει μία ευχάριστη αλλά και δημιουργική συνάμα νότα στα μικρά παιδιά του #ΜένουμεΣπίτι.

    13:00 02/04

    Βραβείο Red Dot για τη νέα SKODA OCTAVIA

    Η ολοκαίνουργια SKODA OCTAVIA εντυπωσιάζει με το design της και κατακτά το βαρύτιμο βραβείο Red Dot

    13:00 01/04

    BMW: Ο Frank Weber αναλαμβάνει επικεφαλής του τμήματος Εξέλιξης

    Το Εποπτικό Συμβούλιο Διορίζει τον Frank Weber Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG.

    09:05 31/03

    Ολες οι πληροφορίες για το νέο Audi A3 Sportback

    Σας παρουσιάζουμε όλες τις λεπτομεριες για το νέο premium compact πεντάθυρο χάτσμπακ με σπορ DNA και δυναμικό σχεδιασμό.

    13:00 30/03

    Η BMW Motorrad παρουσιάζει τα αξεσουάρ M Performance

    Η BMW Motorrad, προσφέρει μια σειρά από εξειδικευμένα εξαρτήματα για τη νέα BMW S 1000 RR, με την ονομασία M Performance.

    17:00 27/03

    Δοκιμάζουμε : Renault Clio 1.0 TCe 100

    Το νέο Clio βρίσκεται στα χέρια μας, στην ίσως πιο ενδιαφέρουσα εμπορική έκδοση με 100 άλογα και χιλιάρη κινητήρα.

    11:27 27/03

    Volkswagen: Μείωση της εκπομπής ρύπων NOx

    Η Volkswagen χρησιμοποιεί διπλό ψεκασμό AdBlue, επιτυγχάνοντας μείωση των οξειδίων του αζώτου σε ποσοστό περίπου 80%.